Nombre de documents

44

CV de Charlotte Gould


Ouvrage (y compris édition critique et traduction)1 document

  • Charlotte Gould. Charlotte Gould, Sophie Mesplède dirs. Marketing Art in Britain: A Cultural History, 1700 to Today. Farnham : Ashgate, 2012.. Ashgate. 2012. <halshs-01292867>

Chapitre d'ouvrage5 documents

  • Charlotte Gould. Jeremy Deller’s The Battle of Orgreave, rejouer 1984 . Mathilde Bertrand, Thierry Labica et Cornelius Crowley dirs. Ici notre défaite a commencé. La grève des mineurs britanniques (1984-1985). Paris : Syllepse, 2016. <halshs-01376014>
  • Charlotte Gould. « L’Esthétisation des écrits sur l’art contemporain britannique » in Anne-Pascale Bruneau-Rumsey, Shannon Wells-Lassagne et Anne-Florence Gillard-Estrada dirs. Ecrire l'art / Writing art : Formes et enjeux du discours sur les arts visuels en Grande-Bretagne et aux Etats-Unis. Paris : Mare et Martin, 2015, pp. 77-84. . Ecrire l'art / Writing Art, 2015. <halshs-01292869>
  • Charlotte Gould. « What’s in a Name? Les Young British Artists : du branding à l’ontologie » in Katia Schneller et Vanessa Théodoropoulou dirs. Au nom de l’art. Enquête sur le statut ambigu des appellations artistiques de 1945 à nos jours. Paris : Publications de la Sorbonne, 2013.. Au nom de l'art, 2013. <halshs-01292870>
  • Charlotte Gould. « Beyond Partisanship: Young British Art and the Contemporary Third Way » in Jean-Michel Ganteau & Christine Reynier, dirs. Autonomy and Commitment in Twentieth-Century British Arts, Montpellier : Presses Universitaires de la Méditerranée, Collection Horizons Anglophones/Present Perfect 10, 2012.. Autonomy and Commitment in 20th century British Art, 2012. <halshs-01292874>
  • Charlotte Gould. Histoire de l'art et féminisme : la fin d'un oxymore ? : Les Pratiques et théories féministes des années soixante-dix comme héritage.. La Fabrique du genre. (Dé)constructions du masculin et du féminin dans les arts et la littérature anglophones., Presses Universitaires de Rennes, pp.263-278, 2008, Interférences. <halshs-00656305>

Direction d'ouvrage, Proceedings2 documents

  • Lanone Catherine, Christine Savinel, Cécile Roudeau, Antonia Rigaud, Charlotte Gould, et al.. Monument et modernité dans l'art et la littérature britanniques et américaines. Presses de la Sorbonne Nouvelle France. 2015, Monument et modernité dans l'art et la littérature britanniques et américaines. <hal-01422588>
  • Charlotte Gould, Christine Savinel, Porée Marc, Antonia Rigaud, Lanone Catherine. Christine Savinel, Marc Porée et al. Monument et modernité dans l’art et la littérature britanniques et américains. . Presses de la Sorbonne Nouvelle. France. 2015. <halshs-01375730>

Article dans une revue8 documents

  • Charlotte Gould. Ulla von Brandenburg, Haris Epaminonda, Francis Upritchard, Galerie Art : Concept, Paris. Frieze, Frieze, 2016. <hal-01294776>
  • Charlotte Gould. Un génie à ma table, Face-à-face Hockney Picasso . Dossier de l'art, Ed. Faton ; SFBD/Archéologia, 2015. <halshs-01376018>
  • Charlotte Gould. Crafting the web. InMedia : the French Journal of Media and Media Representations in the English-Speaking World, Center for Research on the English-Speaking World (CREW), 2013. <halshs-01376023>
  • Charlotte Gould. Escritos sobre el arte, escritos con el arte. La crítica británica puesta a prueba en los años 90. Figuraciones, Teoria y critica de artes, 2012. <halshs-01376030>
  • Charlotte Gould. Tracey Emin: A Leaf Out of her Own Book. Interfaces : image, texte, langage, Université Paris 7-Denis Diderot ; Presses de l'Université de Bourgogne, 2011, pp.85-92. <halshs-00656308>
  • Charlotte Gould. : La conscience environnementale au service d'un développement durable de l'art contemporain britannique. Atala. Cultures et sciences humaines, Lycée Chateaubriand, Rennes, 2010, pp.155-170. <halshs-00667540>
  • Charlotte Gould. Les Young British Artists et la domestication de l'art : Art, identité nationale et culture populaire en Grande-Bretagne à la fin du 20e siècle. Cycnos, Revel, 2008, 25 (2), pp.129-140. <halshs-00667541>
  • Charlotte Gould. : Le Young British Art au-delà du support cinématographique. CinémAction, Cinémaction ; Filméditions ; Corlet, 2007, pp.228-235. <halshs-00667532>

Communication dans un congrès14 documents

  • Charlotte Gould. From weather to climate: retrieving the elemental in eco-art . What’s the weather like in Anglophone literature and art , Oct 2016, Paris, France. <halshs-01383182>
  • Charlotte Gould. Contemporary art and public space . SAES, Jun 2016, Lyon, France. <halshs-01376040>
  • Charlotte Gould. Artangel and public art commissioning. L'art et l'argent, EHESS Paris, May 2016, Paris, France. <halshs-01376043>
  • Charlotte Gould. Young British Artists, A Rude Heritage . Gillray after Gillray, INHA Paris, Jan 2016, Paris, France. <halshs-01376045>
  • Charlotte Gould. Reconsidering Spectatorship in British Art Today . Breaking Through: Impaired/Heightened Senses, Jan 2016, Paris, France. <halshs-01376049>
  • Charlotte Gould. Artangel Commissions, A New Approach to Site. The Impact of Hybrid Funding on Hybrid Artistic Spaces . Arts in Society Conference, Imperial College London, Jul 2015, Londres, United Kingdom. <halshs-01375743>
  • Charlotte Gould. Come into my House: Inside-Out Spaces in Contemporary Public Art, the case of Artangel commissions.. Annual Conference of the Association of Art Historians, Apr 2015, Norwich, United Kingdom. <halshs-01375749>
  • Charlotte Gould. Ephemerality and the New Canon . Concerning the experimental in art, Oct 2014, Le Mans, France. <halshs-01375919>
  • Charlotte Gould. David Hockney et la nouvelle figure de l’artiste anglais d’après-guerre : bouleversement d’un paradigme. Autour de David Hockney , Dec 2014, Valenciennes, France. 2014. <halshs-01375916>
  • Charlotte Gould. Performing 1984, Jeremy Deller’s The Battle of Orgreave . The Miners’ Strike, 1984-1985, Sep 2014, Nanterre, France. <halshs-01376055>
  • Charlotte Gould. Between Private and Public. Artangel Commissions 1985-2014 . Congrès SAES, May 2014, Caen, France. <halshs-01376056>
  • Charlotte Gould. Gillian Wearing, the visual artist, the camera and the British fly-on-the-wall tradition . Photographie, Femmes, Nation , Mar 2013, Nantes, France. <halshs-01375920>
  • Charlotte Gould. Back to the Future: Nostalgia and Pastiche in Contemporary British Art . Mémoire textuelle, visuelle et auditive, PRISMES, Jun 2012, Paris, France. <halshs-01376061>
  • Charlotte Gould. « Talking about a generation ? Le Young British Art à la fin du 20e siècle au Royaume-Uni. Mouvement, jeunesse et positionnement culturel. Séminaire doctoral de l’Université de Paris Ouest Nanterre, Mar 2012, Paris, France. <halshs-01376062>

Autre publication14 documents

  • Charlotte Gould. Book review: James Russell. Ravilious (Dulwich Picture Gallery/Philip Wilson Publishers, 2015. Book review, Cercles. 2015. <halshs-01376142>
  • Charlotte Gould. Book review: Rachel Dickson and Sarah MacDougall eds. Uproar! The First 50 Years of the London Group, 1913-63 (Lund Humphries, 2013). Book review, Cercles. 2015. <halshs-01376143>
  • Charlotte Gould. Book review: Dana Arnold and David Peters Corbett eds. A Companion to British Art, 1600 to the Present (Wiley-Blackwell, 2013) . Book review, Cercles. 2014. <halshs-01376145>
  • Charlotte Gould. Recension : Marc Quinn: The Littoral Zone . Recension dans Critique d'art. 2014. <halshs-01376152>
  • Charlotte Gould. Recension : Didier Ottinger, Hopper : ombre et lumière du mythe américain . Recension, Critique d'art. 2014. <halshs-01376153>
  • Charlotte Gould. Recension: Simon Starling/Superflex: Reprotypes, Triangulations and Road Tests . Recension, Critique d'art. 2014. <halshs-01376166>
  • Charlotte Gould. Compte-rendu de l'exposition "Paul Graham". Compte-rendu d'exposition dans Etudes britanniques contemporaines. 2014. <halshs-01376168>
  • Charlotte Gould. The Glass of Water . Catalogue d'exposition. 2014. <halshs-01376034>
  • Charlotte Gould. Book review: Jovan Nicholson, with essays by Sebastiano Barassi and Julian Stair. Ben Nicholson, Winifred Nicholson, Christopher Wood, Alfred Wallis, William Staite Murray. Art and Life 1920-1931 (Philip Wilson, 2013) . Book review, Cercles. 2014. <halshs-01376149>
  • Charlotte Gould. Book review: José Manser. Mary Fedden and Julian Trevelyan, Life and Art by the River Thames (Unicorn Press, 2012) . Book review, Cercles. 2013. <halshs-01376171>
  • Charlotte Gould. Book review: Lisa Tickner & David Peters Corbett (eds.), British Art in the Cultural Field, 1939-69 (Chichester: John Wiley & Sons, 2012) . Book review, Cercles. 2013. <halshs-01376174>
  • Charlotte Gould. Book review: Rachel Wells, Scale in Contemporary Sculpture. Enlargement, Miniaturisation and the Life-Size (Farnham: Ashgate, 2013) . Book review, Cercles. 2013. <halshs-01376173>
  • Charlotte Gould. Recension : Simon Starling, THEREHERETHENTHERE. Recension : Critique d'art. 2012. <halshs-01376177>
  • Charlotte Gould. Recension : Le Groupe de Bloomsbury : conversation anglaise . Recension, Critique d'art. 2012. <halshs-01376175>