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Cédric Denis-Remis


Article dans une revue5 documents

  • Cédric Denis-Remis, Jean-Fabrice Lebraty, Hervé Philippe. The 2008 Anti French demonstrations in China: Learning from a social media crisis. Journal of Contingencies and Crisis Management, Wiley, 2013, 21 (1), pp.45-55. <halshs-00786292>
  • Cédric Denis-Remis, Olivier Codou, Jean-Fabrice Lebraty. Green IT, China - France: similar reactions?. Management & Avenir, INSEEC/Management Prospective Ed. 2010, pp.371-385. <halshs-00797320>
  • Cédric Denis-Remis. How can insurance benefit from more effective training programmes: the case of behavioural mitigation. International Journal of Emergency Management, Inderscience, 2006, 3 (1), pp.73-82. <10.1504/IJEM.2006.010283>. <hal-00546978>
  • Maryline Specht, François-Régis Chevreau, Cédric Denis-Remis. Dedicating Management to Cultural Processes: Toward a Human Risk Management System. Journal of Risk Research, Taylor & Francis (Routledge), 2006, 9 (5), pp.525-542. <10.1080/13669870600717913>. <hal-00547597>
  • Jean-Luc Wybo, Cheila Colardelle, Valérie Guinet, Cédric Denis-Remis. L'Erika : exemple d'une gestion de crise. Revue de la gendarmerie nationale, Direction générale de la gendarmerie nationale, 2002, p. 51-58. <hal-00614211>

Communication dans un congrès1 document

  • Jean-Fabrice Lebraty, Olivier Codou, Cédric Denis-Remis. Green IT, China – France: similar reactions?. 15ème Colloque de l'Association Information et Management, May 2010, La Rochelle, France. pp.1-15, 2010. <halshs-00545789>

Thèse1 document

  • Cédric Denis-Remis. Approche de la maîtrise des risques par la formation des acteurs. domain_stic.soci. École Nationale Supérieure des Mines de Paris, 2007. Français. <NNT : 2007ENMP1497>. <tel-00239213>