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23 résultats
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Experimenting with Sound Immersion in an Arts and Crafts Museum.ICEC 09, 8th Int. Conf. on Entertainment Computing, Sep 2009, Paris, France. pp.173-178
Communication dans un congrès
hal-00735994v1
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Processes and tools for sound design in computer gamesICMC'02 International Computer Music Conference, Goetborg, Suede, Jan 2002, X, France
Communication dans un congrès
hal-01124764v1
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Sound in Virtual Cities, the TerraDynamica ProjectInternational Conference Digital Audio Effects (DAFx), Versatile Sound Models for Interaction in Audio-Graphic Virtual EnvironmentsWorkshop, Oct 2011, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01125956v1
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The listening Walker, Interactive soundwalk in a virtual cityICMC/SMC, Sep 2014, Athens, Greece. 2014
Poster de conférence
hal-01126430v1
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Ecriture sonore : entre déterminisme, émergence et interactivitéSon [cs.SD]. Conservatoire national des arts et metiers - CNAM, 2013. Français. ⟨NNT : 2013CNAM0913⟩
Thèse
tel-01124381v1
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Villes virtuelles et parcours sonoresHyperUrbain.4 : Mobilit? et Parcours Hybrides, Jun 2013, Valenciennes, France
Communication dans un congrès
hal-01126268v1
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THE LISTENING WALKERICEC 2013 : 12th International Conference on Entertainment Computing, Oct 2013, Sao Paulo, Brazil. 2013
Poster de conférence
hal-01126269v1
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Sound in COLLADAICEC'11 Proceedings of the 10th international conference on Entertainment Computing, Oct 2011, Vancouver, Canada. pp.235-246, ⟨10.1007/978-3-642-24500-8_25⟩
Communication dans un congrès
hal-00737925v1
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Design process for interactive sound installations: the designer, the interactor and the systemSMC/ICMC, Sep 2014, ATHENS, Greece
Communication dans un congrès
hal-01126429v1
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Quelques aspects de l'économie du jeu vidéoJournées d'études "jeu et socialisation", Eclos des télécommuniactions, paris, décembre 2002, Jan 2002, X, France
Communication dans un congrès
hal-01124765v1
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Processes and tools used for the sound design of computer games[Research Report] CEDRIC-02-326, CEDRIC Lab/CNAM. 2002
Rapport
hal-01124693v1
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Binaural sound rendering improves immersion in a daily usage of a smartphone video gameEAA Spatial Audio Signal Processing Symposium, Sep 2019, Paris, France. pp.79-84, ⟨10.25836/sasp.2019.23⟩
Communication dans un congrès
hal-02275185v1
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Sound and music design for games and interactive media - Studio reportSound Music Computing, 2006, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-03013678v1
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LISTEN LISBOA: Scripting Languages for Interactive Musical InstallationsSMC'07, Fourth Sound and Music Conf., Lefkada, Greece, Jan 2007, X, France. pp.50-56
Communication dans un congrès
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New type of auditory progress bar: exploration, design and evaluationHCI'07, 12th Int. Conf. on Human Computer Interaction, Beijing, China, Jan 2007, X, France. pp.868-877
Communication dans un congrès
hal-01125248v1
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Massilia, carnet de bordInternational Symposium on Computer Music Multidisciplinary Research (CMMR), Oct 2019, Marseille, France
Communication dans un congrès
hal-02471444v1
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SOUND AND MUSIC DESIGN FOR GAMES AND INTERACTIVESMC'06, Third Sound and music computing Conf., Marseille, Jan 2006, X, France. pp.4
Communication dans un congrès
hal-01125247v1
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A Sound Engine for Virtual Cities9th International Conference on Entertainment Computing (ICEC), Sep 2010, Seoul, South Korea. pp.443-445, ⟨10.1007/978-3-642-15399-0_55⟩
Communication dans un congrès
hal-01055607v1
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Sound installation and SpacializationSound installation and Spacialization, 2001
Chapitre d'ouvrage
hal-01124720v1
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A Game Audio Technology OverviewSMC'06, Third Sound and music computing Conf., Marseille, Jan 2006, X, France. pp.5
Communication dans un congrès
hal-01125246v1
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Writing for video gamesVRIC 2002, Laval FRance, Jan 2002, X, France
Communication dans un congrès
hal-01124719v1
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Oeuvres ouvertes et disparitionAnolga Rodionoff. Les temps multiples des arts contemporains, Hermann, 2019, 979-1037002136
Chapitre d'ouvrage
hal-02471431v1
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Analyse des jeux pervasifs multi-joueurs en milieu urbainHYPERURBAIN 6/Art et Ville Post-Numérique, Jun 2018, Chambéry, France
Communication dans un congrès
hal-02456154v1
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