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Catherine PONS LELARDEUX
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Documents
Identifiants chercheurs
- catherine-pons-lelardeux
- IdRef : 226122476
Présentation
Publications
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Examining Students’ Behavior in a Digital Simulation Game for Nurse TrainingInternational Journal of Serious Games, 2022
Article dans une revue
hal-03900578v1
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Examining Students’ Behavior in a Digital Simulation Game for Nurse TrainingInternational Journal of Serious Games, 2022, 9 (4), pp.3--24. ⟨10.17083/ijsg.v9i4.543⟩
Article dans une revue
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Le serious game : vecteur de l’innovation territoriale ?Revue du Gestionnaire Public, 2020, Dossier : Manager territorial : 4 étapes clés pour innover !, 5-2020 (2)
Article dans une revue
hal-03200460v1
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Designing a Fantasy Bike-based Exergame to Foster Physical ActivityInternational Journal of Serious Games, 2020, 7 (3), pp.21-39. ⟨10.17083/ijsg.v7i3.362⟩
Article dans une revue
hal-02984713v1
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A Method to Design a Multi-Player Educational Scenario to Make Interdisciplinary Teams Experiment Risk Management Situation in a Digital Collaborative Learning Game: A Case of Study in HealthcareInternational Journal of Engineering Pedagogy (iJEP), 2018, 8 (2), pp.88-100. ⟨10.3991/ijep.v8i2.8140⟩
Article dans une revue
hal-02004694v1
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De l’analyse du travail à un learning game pour la formation.Éducation permanente, 2017, Hors série « Analyses du travail et intentions formatives », N° HS9 2017-1, pp.157-164
Article dans une revue
hal-02053815v1
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Communication system and team situation awareness in a multiplayer real-time learning environment: application to a virtual operating roomThe Visual Computer, 2017, 33 (4), pp.489-515. ⟨10.1007/s00371-016-1280-6⟩
Article dans une revue
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Design of learning environments for Mechanical EngineeringProcedia Manufacturing, 2017, Special issue: Manufacturing Engineering Society International Conference, MESIC 2017, 28-30 June 2017, Vigo (Pontevedra), Spain, 13, pp.1440 - 1446. ⟨10.1016/j.promfg.2017.09.126⟩
Article dans une revue
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Improving mechanical engineering vocabulary through the use of a gameProcedia Manufacturing, 2017, Special issue: Manufacturing Engineering Society International Conference 2017, MESIC 2017, 28-30 June 2017, Vigo (Pontevedra), Spain, 13, pp.1432-1439. ⟨10.1016/j.promfg.2017.09.098⟩
Article dans une revue
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Making Complexity Fun-Machining Procedures in Mechanical EngineeringInternational Journal of Engineering Education, 2016, 32 (1), pp.491--500
Article dans une revue
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A learning game at the crossroads of institutions partnersRDST - Recherches en didactique des sciences et des technologies , 2016, 13, pp.51 - 69. ⟨10.4000/rdst.1312⟩
Article dans une revue
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Didactic Study of a Learning Game to Teach Mechanical EngineeringProcedia Engineering, 2015, 132, pp.242 - 250. ⟨10.1016/j.proeng.2015.12.476⟩
Article dans une revue
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Mecagenius : An Innovative Learning Game for Mechanical Engineering.International Journal of Engineering Education, 2015, 31 (3), pp.786-797
Article dans une revue
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Etude des déterminants psychologiques de la persistance dans l'usage d'un jeu sérieux : évaluation de l'environnement optimal d'apprentissage avec Mecagenius®STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2014, Evaluation dans les jeux sérieux, 21, pp.43
Article dans une revue
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Mecagenius : apprendre et former au génie mécaniqueArgos. La revue des BCD et CDI, 2012
Article dans une revue
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Fostering Awareness about Academic Success for First-Generation Students through a Digital Serious Game25th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL 2022), Sep 2022, Vienne, Austria. pp.760-769, ⟨10.1007/978-3-031-26876-2_72⟩
Communication dans un congrès
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Méthode pour faciliter l’appropriation d’un serious game dédié à sensibiliser les étudiants de première génération aux enjeux de leur réussiteColloque International Ticemed13: Hybridation des formations : de la continuité à l'innovation pédagogique ? (TiceMed 2022), Oct 2022, Athènes, Grèce
Communication dans un congrès
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Tangibilisation of an educational scheduling game’s graphical interface32ème Conférence francophone sur l'Interaction Humain-Machine (IHM 2021), Apr 2021, Virtual Event, France. pp.1-5, ⟨10.1145/3451148.3458637⟩
Communication dans un congrès
hal-03562159v1
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Les serious games : vecteur d’innovation territoriale ?Les Entretiens de l'Innovation Territoriales 2020, Sep 2020, Pau, France
Communication dans un congrès
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A Board Game to Fight Against Misinformation and Fake News9th International Conference on Games and Learning Alliance (GALA 2020), Dec 2020, Laval, France. ⟨10.1007/978-3-030-63464-3_31⟩
Communication dans un congrès
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Factors Affecting Success in a Digital Simulation Game for Nurse Training9th International Conference Games and Learning Alliance (GALA 2020), Dec 2020, Laval, France. pp.263-272, ⟨10.1007/978-3-030-63464-3_25⟩
Communication dans un congrès
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Clone, un jeu de simulation pour la formation à l’organisation des soins infirmiersColloque TIC- Santé : Le numérique en santé : quelle valeur ajoutée ? (TIC- Santé 2019), Association FORMATICSanté, Feb 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
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A Method to Balance Educational Game Content and Lesson Duration: The Case of a Digital Simulation Game for Nurse TrainingICL 2019: The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education, Sep 2019, Bangkok, Thailand. pp.125-136, ⟨10.1007/978-3-030-40274-7_13⟩
Communication dans un congrès
hal-02860745v1
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Un jeu sérieux de simulation pour la formation à l’organisation du travail infirmiers pour une meilleure qualité des soinsSociété francophone de simulation en santé, May 2019, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-02136760v1
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Les EdTechs au service de l’innovation en santé70 ans d'innovations des formations en Santé (2019), CEFIEC : Comité d'Entente des Formations Infirmières et Cadres, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03200437v1
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Serious Games : environnements numériques innovants de formation ?Journée thématique nationale 2018 du CUME: "Serious Games : Etat de l'art et retours d'expériences", Apr 2018, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-03200477v1
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La gamification de la formation professionnelle : du mythe à la réalitéLa gamification: virtualisation du prendre soin éducatif ?, Jun 2018, Tours, France
Communication dans un congrès
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The Challenge of Designing Interactive Scenarios to Train Nurses on Rostering Problems in a Virtual Clinical UnitInteractive Collaboratibve Learning, Sep 2018, KOS Island, Greece
Communication dans un congrès
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LES SERIOUS GAMES : ENVIRONNEMENTS NUMÉRIQUES INNOVANTS ?Journée nationale thématique du Comité des usages Mutualisés du Numérique pour l'Enseignement : Les serious games, état de l'art et retours d'expérience, Apr 2018, Paris, France
Communication dans un congrès
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A Method to Design a Multi-player Scenario to Experiment Risk Management in a Digital Collaborative Learning Game: A Case of Study in Healthcare20th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL 2017), Sep 2017, Budapest, France. pp.926--935, ⟨10.1007/978-3-319-73210-7_105⟩
Communication dans un congrès
hal-02055782v1
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Learning Games : objet éducatif non identifié ?Journée du Numérique - Printemps des Entreprises, Mar 2017, Vannes, France
Communication dans un congrès
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3D Virtual Operating Room : Un learning game multi-joueurs 3D temps réel pour former à la gestion des risques.Jeux & Enjeux, Jun 2017, La Rochelle, France
Communication dans un congrès
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Learning the cell cycle with a game: Virtual experiments in cell biology9th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2017), Sep 2017, Athens, Greece. pp.47-54
Communication dans un congrès
hal-03656667v1
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3D real Time Collaborative Environment To Learn Teamwork And Non Technical Skills in The Operating Room19th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL 2016), Sep 2016, Belfast, United Kingdom. pp.143-157, ⟨10.1007/978-3-319-50337-0_12⟩
Communication dans un congrès
hal-03624752v1
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3D Real-Time Collaborative Environment to Learn Teamwork and Non-technical Skills in the Operating RoomInternational Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL 2016), Sep 2016, Belfast, United Kingdom. pp.143-157, ⟨10.1007/978-3-319-50337-0_12⟩
Communication dans un congrès
hal-02151965v1
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Undesigned Cooperation within a Serious Game Observations during a Mechanical Engineering Course2016 International Conference on Collaboration Technologies and Systems (CTS), Oct 2016, Orlando, United States. pp.143-147
Communication dans un congrès
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Training the operating room staff in a virtual multiplayer and real-time environment to prevent adverse events: study of team situation awareness and decision making using the learning game 3D virtual operating room5th International Conference on Healthcare systems ergonomics and Patient safety - Healthcare and society : new challenges, new opportunities (HEPS 2016), Oct 2016, Toulouse, France. pp. 1-6
Communication dans un congrès
hal-01787420v1
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Making Decisions in a Virtual Operating Room17th International Conference on Collaboration Technologies and Systems (CTS 2016), Oct 2016, Orlando, United States. pp.136-142, ⟨10.1109/CTS.2016.0040⟩
Communication dans un congrès
hal-01787391v1
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Communication and knowledge sharing in immersive learning games.7th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games 2015), Sep 2015, Skövde, Sweden. pp.1-8
Communication dans un congrès
hal-02651338v1
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L'interaction et la manipulation d'information dans un learning game immersif et collaboratif27ème conférence francophone sur l'Interaction Homme-Machine, Oct 2015, Toulouse, France. pp.d02
Communication dans un congrès
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Communication and Knowledge Sharing in an Immersive Learning GameIEEE Conference, 7th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games),, 2015, Skovde, Sweden. pp.108-115, ⟨10.1109/VS-GAMES.2015.7295768⟩
Communication dans un congrès
hal-02152004v1
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Introducing a design methodology for multi-character collaboration in immersive learning games6th International Conference on Virtual Worlds and Games for Serious Applications: VS-Games (VS-Games 2014), IEEE, Sep 2014, Msida, Malta. pp.(electronic medium)
Communication dans un congrès
hal-03260604v1
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3D Virtual Operating Room : un outil pour accompagner le changement des pratiques dans la gestion des risques en bloc opératoireCongrès international d’Actualité de la Recherche en Éducation et en Formation (AREF 2013), AECSE (Association des Enseignants et des Chercheurs en Sciences de l’Éducation); SSRE (Société Suisse pour la Recherche en Éducation); ABC-Educ (Association belge francophone des chercheurs en Education), Jul 2013, Montpellier, France
Communication dans un congrès
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« Des serious games à la gamification Approches critiques des disséminations vidéoludiques »Interfaces numériques, pp.379-382, 2014, Volume 3, n° 3/2014, ISBN : 978-2-7430-2012-5
Chapitre d'ouvrage
hal-02151982v1
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Health-care Games and the Metaphoric ApproachSerious Games for Healthcare: Applications and Implications, Chapter 2, Idea Group,U.S., pp.24-49, 2012, 978-1466619036. ⟨10.4018/978-1-4666-1903-6.ch002⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03200597v1
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Les serious games2017
Autre publication scientifique
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Real-time Virtual Collaborative Environment Designed for Risk Management Training: Communication and Decision MakingModeling and Simulation. Université Paul Sabatier (Toulouse 3), 2017. English. ⟨NNT : ⟩
Thèse
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