Catherine Monnier
32
Documents
Présentation
Current research interests:
1\) The development of verbal and visual-spatial short-term memory;
2\) The development of prosocial lying;
3\) Tools for researcher and clinician use
Publications
Apprendre une deuxième langue à l’école : Effet d’un programme d’immersion bilingue sur les fonctions cognitives d’enfants d’âge scolaireJournée d’étude de l’ESPE-LR, Université de Montpellier, 2 février 2018, 2018, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-03076313v1
|
|
Les enfants comprennent mieux un texte si on leur demande gentiment de le lireConférence internationale : "Cognition, Emotion & Motivation", CEM 15, Hammamet (Tunisie), 7-11 Novembre 2015, 2015, Hammamet, Tunisie
Communication dans un congrès
hal-03073372v1
|
|
Influence de la mémoire à long-terme sur le rappel sériel immédiatLe Développement Conceptuel et Langagier de l’Enfant, Reims (France), 23-24 juin 2005, 2005, Reims, France
Communication dans un congrès
hal-03074431v1
|
The role of emotional understanding in children's altruistic lie-telling21st ESCoP Conference, Sep 2019, Tenerife, Spain
Poster de conférence
hal-04495139v1
|
|
Is there an enactment effect in short-term memory ? A developmental study9th European Working Memory Symposium (EWOMS-9), University of Pavia, Pavie, 29-31 août 2018, 2018, Pavie, Italy. 2018
Poster de conférence
hal-03076534v1
|
|
Adaptation et validation française du test de Hayling pour des enfants d'âge scolaire10ème colloque international RIPSYDEV "De la recherche à la pratique : études en psychologie et psychopathologie développementale", Aix-en-Provence, 15-16 juin 2017, 2017, Aix-en-Provence, France. 2017
Poster de conférence
hal-03076517v1
|
|
Effects of Positive and Negative Mood on Verbal Short-Term MemoryInternational Meeting of the Psychonomic Society, Grenade, 5-8 mai 2016, 2016, Grenade, Spain. 2016
Poster de conférence
hal-03076518v1
|
|
Demonstrating Body-Object-Interaction effect on short-term memory performance in childrenEWOWS-8, 8th European Working Memory Symposium, Liège, 31 août-2 septembre 2016, 2016, Liège, Belgium. 2016
Poster de conférence
hal-03076516v1
|
|
Dessiner un souvenir heureux : une technique d'induction d'humeur chez l'enfant56ème congrès de la Société Française de Psychologie, Strasbourg, 2-4 septembre 2015, 2015, Strasbourg, France. 2015
Poster de conférence
hal-03076650v1
|
|
Short-term recognition of haptic spatial configurations: What is the format of the underlying mental representations ?7th European Working Memory Symposium, Edinburgh, 2-4 septembre 2014, 2014, Edimbourg, United Kingdom. s.p., 2014
Poster de conférence
hal-03076519v1
|
|
Spontaneous verbal rehearsal development in two short-term verbal memory tasksFourth European Working Memory Workshop, Bristol, 3-5 septembre 2008, 2008, Bristol, United Kingdom. s.p., 2008
Poster de conférence
hal-03076463v1
|
|
Word pleasantness effects on verbal short-term memory in childrenXVth Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Marseille, 29 août-1er septembre 2007, 2007, Marseille, France. 2007
Poster de conférence
hal-03076437v1
|
|
Norms for emotional valence collected from 350 young French childrenXVth Conference of the European Society for Cognitive Psychology, Marseille, 29 août-1er septembre 2007, 2007, Marseille, France. 2007
Poster de conférence
hal-03076438v1
|
|
Semantic influence on short-term memory3rd European Working Memory Symposium, Gênes, 7-9 juin 2006, 2006, Gênes, Italy. 2006
Poster de conférence
hal-03076436v1
|
|
Affective Norms for 720 French words rated by children and adolescents (FANchild)2015
Pré-publication, Document de travail
hal-01241912v1
|
|
Assessing the effectiveness of drawing an autobiographical memory as a mood induction procedure in children2015
Pré-publication, Document de travail
halshs-01247490v1
|