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23 résultats
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Influence of the recommendations of internet users : the role of social presence and expertise

Caroline Ardelet , Bérangère Brial
2012 Academy of Marketing Science Annual Conference, Academy of Marketing Science, May 2012, New Orleans, United States
Communication dans un congrès hal-01264116v1

Self-referencing narratives to predict consumers\textquotesingle preferences in the luxury industry: A longitudinal study

Caroline Ardelet , Barbara Slavich , Gwarlann de Kerviler
Journal of Business Research, 2015, 68 (9), pp.2037--2044. ⟨10.1016/j.jbusres.2015.02.017⟩
Article dans une revue hal-01563027v1

Contact physique avec les vendeurs et émotions de défense dans les magasins parfumés

Caroline Ardelet , Philippe Mérigot , Bénédicte De Hebert Peyrelongue , Albane Moreau
31è congrès international de l'Association Française du Marketing, Marrakech, May 2015, Marrakech, Maroc
Communication dans un congrès hal-01737323v1

Ethical judgments of sexualized ads featuring Women: The role of identification with feminine archetypes

Gwarlann de Kerviler , Caroline Ardelet , Barbara Slavich
Journal of Business Research, 2022, 142, pp.899-913. ⟨10.1016/j.jbusres.2021.12.004⟩
Article dans une revue hal-03600339v1
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BESOIN D’ETRE STIMULE ? LE ROLE DE L’ASSOCIATION SYMBOLIQUE DANS L’EVALUATION DE L’ENVIRONNEMENT

Caroline Ardelet , Gwenaelle Briand Decre , Alice Zoghaib
2010
Autre publication scientifique hal-01737344v1

Consent to effort and Covid-19: How a caring managerial approach contributes to public management?

Manel Benzerafat-Alilat , Caroline Ardelet
Gestion et management public [2012-..], 2021, 9 (4), pp.29 to 36
Article dans une revue hal-04247815v1
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Les parfums d'ambiance rendent-ils toujours les lieux plus attractifs ? Le rôle de l'imagerie mentale

Caroline Ardelet
30è congrès international de l'Association Française du Marketing, May 2014, Montpellier, France
Communication dans un congrès hal-01737334v1
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Mobile advertising: the effect of tablet tilt angle on user’s purchase intentions

Caroline Ardelet
Journal of Marketing Communications, 2020, 26 (2), pp.166-185. ⟨10.1080/13527266.2018.1497679⟩
Article dans une revue hal-01841432v1

Sound and Safe: the effect of ambient sound on perceived safety of public spaces

Eda Sayin , Aradhna Krishna , Caroline Ardelet , Gwenaëlle Briand-Decre , Anne Goudey
North American Advances in Consumer Research, 2014, Non spécifié, United States
Communication dans un congrès hal-03108675v1
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ETHICAL JUDGMENT OF FEMININE EROTIC IMAGES IN ADVERTISEMENT: THE ROLE OF ARCHETYPAL REPRESENTATIONS OF FEMININITY

Caroline Ardelet , Barbara Slavich , Gwarlann de Kerviler
34è Congrès International de l'AFM : Strasbourg 2018, May 2018, Strasbourg, France
Communication dans un congrès hal-01735787v1
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Influence des recommandations d'internautes: le role de la presence sociale et de l'expertise

Caroline Ardelet , Bérangère Brial
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2011, 26 (3), pp.45-69. ⟨10.1177/076737011102600303⟩
Article dans une revue hal-01258971v1

Ambient cues' congruency is not always necessary When some senses take precedence over the others

Caroline Ardelet , Gwenaëlle Briand-Decre
39th European Marketing Association Congrès, Jun 2010, Copenhangen, Denmark
Poster de conférence hal-01738796v1

Does making less effort entail satisfaction ? A large empirical study on client relationship services

Caroline Ardelet , Christophe Benavent
International Journal of Market Research, 2022, 65 (1)
Article dans une revue hal-03963209v1
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Besoin d'être stimulé ? Le rôle de l'association symbolique dans l'évaluation de l'environnement

Caroline Ardelet , Gwenaëlle Briand Decre , Alice Zoghaib
26è congrès de l'Association Française du Marketing, 2010, Le Mans, France
Communication dans un congrès hal-01737348v1
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“Sound and safe”: The effect of ambient sound on the perceived safety of public spaces

Eda Sayin , Aradhna Krishna , Caroline Ardelet , Gwenaëlle Briand Decré , Alain Goudey
International Journal of Research in Marketing, 2015, 32 (4), pp.343-353. ⟨10.1016/j.ijresmar.2015.06.002⟩
Article dans une revue hal-01735784v1

Elior restauration une offre de service en maison de retraite

Caroline Ardelet , Mariem El Euch-Maalej , Philippe Mérigot
CCMP, M1907, 2015, Cas d'entreprise, CCI Ile de France
Ouvrages hal-01737435v1

Within sniffing distance: impact of ambient scent and physical distancing on consumer comfort with frontline employees

Caroline Ardelet , Bénédicte de Peyrelongue , Philippe Mérigot
Journal of Personal Selling and Sales Management, 2022, 42 (3), pp.265-278. ⟨10.1080/08853134.2022.2049602⟩
Article dans une revue hal-04197736v1

Parfum d'ambiance : quel impact sur la propreté, la sécurité et la satisfaction dans les gares ?

Caroline Ardelet , Nathalie Fleck-Dousteyssier , Julien Grobert
33è Congrès International de l'Association Française du Marketing, May 2017, Tours, France
Communication dans un congrès hal-01738999v1

When a clean scent soothes the soul: Developing a positive attitude toward sharing service space with strangers

Caroline Ardelet , Nathalie Fleck , Julien Grobert
Journal of retailing and consumer services, 2022, 68, pp.103051. ⟨10.1016/j.jretconser.2022.103051⟩
Article dans une revue hal-04197739v1

Does making less effort entail satisfaction? A large empirical study on client relationship services

Caroline Ardelet , Christophe Benavent
International Journal of Market Research, 2023, 65 (1), pp.83-99. ⟨10.1177/14707853221113953⟩
Article dans une revue hal-04247805v1

A quand remonte le marketing du point de vente en France ? La pratique de la science de l’étalage dans les magasins de nouveautés entre 1900 et 1938

Caroline Ardelet , Michel-Pierre Chelini
Décisions Marketing, 2021, 4 (104), pp.119 à 138
Article dans une revue halshs-03673428v1

Produits complexes et recommandations en ligne: l'internaute non expert est-il crédible?

Caroline Ardelet , Bérangère Brial
LES RENDEZ-VOUS DE LA RECHERCHE COMMUNICATION ET MEDIAS, IREP; AFM, Nov 2012, Paris, France
Communication dans un congrès hal-01265806v1
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Entre crainte et désir pour les objets connectés : comprendre l'ambivalence des consommateurs

Caroline Ardelet , Nathalie Veg-Sala , Alain Goudey , Marie Haikel-Elsabeh
Décisions Marketing, 2017, 86, pp.31-46. ⟨10.7193/DM.086.31.46⟩
Article dans une revue hal-01570286v1