Confinement et école à la maison : l’illusion de la solution numérique
Camille Sanrey
,
Arnaud Stanczak
,
Sébastien Goudeau
,
Céline Darnon
Psychologie & Éducation , 2020
Article dans une revue
hal-02978531v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Do Jigsaw classrooms improve learning outcomes? Five experiments and an internal meta-analysis
Arnaud Stanczak
,
Céline Darnon
,
Anaïs Robert
,
Marie Demolliens
,
Camille Sanrey
,
et al.
Article dans une revue
hal-03441734v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Exactitude des jugements enseignants et caractéristiques des élèves.
Camille Sanrey
,
Pascal Pansu
,
Pascal Bressoux
59ème congrès annuel de la Société Française de Psychologie , Sep 2018, Reims, France
Communication dans un congrès
hal-02049541v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le rôle des labels de groupe dans la régulation normative des jugements sociaux
Camille Sanrey
Thèse
tel-01671381v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Disability stereotyping is shaped by stigma characteristics
Marine Granjon
,
Odile Rohmer
,
Maria-Antoneta Popa-Roch
,
Benoite Aubé
,
Camille Sanrey
Article dans une revue
hal-04303931v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A new method for studying the halo effect in teachers' judgement and its antecedents: Bringing out the role of certainty
Camille Sanrey
,
Pascal Bressoux
,
Laurent Lima
,
Pascal Pansu
Article dans une revue
halshs-03027407v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Unequal opportunities from the start: Socioeconomic disparities in classroom participation in preschool.
Sébastien Goudeau
,
Camille Sanrey
,
Frederique Autin
,
Nicole M Stephens
,
Hazel R Markus
,
et al.
Article dans une revue
hal-04229337v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The watching-eyes phenomenon and blood donation: Does exposure to pictures of eyes increase blood donation by young adults?
Cécile Sénémeaud
,
Camille Sanrey
,
Nathalie Callé
,
Candice Plainfossé
,
Alexandra Belhaire
,
et al.
Article dans une revue
hal-03261296v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Une continuité pédagogique à deux vitesses : Variations liées à l’origine sociale dans la mise en œuvre de l’école à la maison pendant le confinement de 2020
Camille Sanrey
,
Sébastien Goudeau
,
Arnaud Stanczak
,
Céline Darnon
14e Congrès International de Psychologie Sociale (CIPS 2022) , ADRIPS; Laboratoire de Psychologie - EA4139; Université de Bordeaux, Jul 2022, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-03863764v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
“Homosexual Marriage” or “Marriage for All”? Social Lexical Markers’ Effects on Persuasion
Camille Sanrey
,
Benoît Testé
,
Jessica Mange
Article dans une revue
hal-01729349v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Jugements enseignants et effet de halo : quand la certitude en son jugement augmente le biais
Camille Sanrey
,
Pascal Bressoux
,
Pascal Pansu
12ème Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française , Jun 2018, Louvain-la-neuve, Belgique
Communication dans un congrès
hal-02049531v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
A Two-Sided Lockdown? Social Class Variations in the Implementation of Homeschooling During the COVID-19 Lockdown
Camille Sanrey
,
Sébastien Goudeau
,
Arnaud Stanczak
,
Céline Darnon
Article dans une revue
hal-03420972v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Why lockdown and distance learning during the COVID-19 pandemic are likely to increase the social class achievement gap
Sébastien Goudeau
,
Camille Sanrey
,
Arnaud Stanczak
,
Antony Manstead
,
Céline Darnon
Article dans une revue
hal-04229422v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Gossip, induced hypocrisy, and knowledge sharing at work.
Célia Blanchet
,
Mauduy Maxime
,
Camille Sanrey
,
Cécile Sénémeaud
,
Daniel Priolo
The SPSP (Society for Personality and Social Psychology) 2022 Annual Convention , Feb 2022, San Francisco, California USA, United States
Poster de conférence
hal-04498338v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The Stereotype of Us : effet des jeux vidéo sur la perception de soi et des autres femmes
Elisa Sarda
,
Moana Georgon
,
Camille Sanrey
,
Benjamin Le Hénaff
,
Anne-Laure de Place
Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française , Association pour la Diffusion de la Recherche Internationale en Psychologie Sociale, Jul 2022, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-04342705v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Jeux vidéo et identification au personnage : quand jouer un personnage féminin entraîne une plus forte identification chez les femmes... et chez les hommes !
Benjamin Le Hénaff
,
Elisa Sarda
,
Anne-Laure de Place
,
Camille Sanrey
Congrès International de Psychologie Sociale en Langue Française , Association pour la Diffusion de la Recherche Internationale en Psychologie Sociale, Jul 2022, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-04342721v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Socio-Emotional Competencies and School Performance in Adolescence: What Role for School Adjustment?
Nathalie Mella
,
Pascal Pansu
,
Anatolia Batruch
,
Marco Bressan
,
Pascal Bressoux
,
et al.
Article dans une revue
hal-03396833v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Inégalités de participation orale à l’école maternelle et leur perception chez les enfants
Sébastien Goudeau
,
Camille Sanrey
,
Frederique Autin
,
Nicolas M. Stephens
,
Hazel R. Markus
,
et al.
14e Congrès International de Psychologie Sociale (CIPS 2022) , ADRIPS; Laboratoire de Psychologie - EA4139; Université de Bordeaux, Jul 2022, Bordeaux, France
Communication dans un congrès
hal-03863964v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More