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15 résultats

Numeric decision support to find optimal balance between customer acquisition and retention spending.

M. Calciu
Journal of targeting measurement and analysis for marketing, 2008, 16 (3), pp.214-227. ⟨10.1057/JT2008.15⟩
Article dans une revue hal-00323717v1

La valeur client : concept et mesures.

M. Calciu , D. Crie , F. Salerno
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2009, ? (?)
Article dans une revue hal-00325540v1

JSP, ASP, XML, XSLT, XHTML/HTML/CSS Made Easy !

D. Somnea , M. Calciu
ASE, Bucarest - ISBN 973-594-654-8, pp.214, 2005
Ouvrages hal-00284921v1

New web application technologies for global decision support in sales and marketing - guidelines for model builders.

M. Calciu , D. Somnea
The Romanian Economic Journal = Jurnalul Economic, 2008, 11 (27), pp.203-256
Article dans une revue hal-00323720v1

La valeur client : approches déterministes et stochastiques.

M. Calciu , D. Crie , F. Salerno
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2010, ? (?)
Article dans une revue hal-00372724v1

Numeric decision support to find optimal customer acquisition and retention expenses for “lost for good” and “always a share” customer dynamic behavior schemes.

M. Calciu , L. Meyer-Waarden
36th EMAC Conference, May 2007, Reykjavik, Iceland
Communication dans un congrès hal-00407996v1
Image document

The covid-19 crisis: an NLP exploration of the french Twitter feed (February-May 2020)

Sophie Balech , C. Benavent , M. Calciu , Julien Monnot
2021
Pré-publication, Document de travail hal-03134647v1

Modélisation prédictive de l'incidence et des montants d'achat en marketing direct : une comparaison à partir de variables RFM.

M. Calciu , F. Salerno
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2008, pp.XXX
Article dans une revue hal-00325546v1

Deterministic and stochastic customer litetime value models. Evaluating the impact of ignored heterogeneity in non-contractual contexts

M. Calciu
Journal of targeting measurement and analysis for marketing, 2009, 17 (4), pp.257-271
Article dans une revue hal-00803258v1
Image document

Assortments and local competition in retailing

M. Calciu , Sylvain Willart
EMAC Conference, May 2011, Ljubliana, Slovenia. pp.9
Communication dans un congrès halshs-00784015v1
Image document

Construction d'un Service Web d'Aide à la Décision Geo-Marketing à partir d'Outils OpenSource

Sylvain Willart , M. Calciu
Colloque Etienne Thil 2012, Nov 2012, Lille, France
Communication dans un congrès halshs-00784016v1

Modélisation de la valeur client ou lifetime value (LTV) : synthèse et extension des modèles.

M. Calciu , F. Salerno
Marketing : Analyses et perspectives, Vuibert ISBN 978-2-7117-6940-7 (Collection Entreprendre), pp.315-330., 2007
Chapitre d'ouvrage hal-00259792v1

Modélisation prédictive de l'incidence et des montants d'achat en marketing direct : une comparaison à partir de variables RFM.

M. Calciu , F. Salerno
Actes du 21ème Congrès International de l'AFM, May 2005, Nancy, France
Communication dans un congrès hal-00408000v1

A model based e-learning framework for marketing.

M. Calciu , D. Somnea
Romanian marketing review, 2007, 3 (4), pp.XXX
Article dans une revue hal-00323735v1

Modelling short and long term customer acquisition and retention effects in consumer goods sales using stochastic and econometric methods

M. Calciu , I. Mihart
Journal of Marketing Trends, 2010, 1 (2), pp.74-86
Article dans une revue hal-00803246v1