Nombre de documents

6

Bruno DE CARA


As an associate Professor in Developmental Psychology at the Côte d'Azur University (Nice, France), my work explores learning mechanisms in child development by experimental methods and how these mechanisms can contribute to innovative teaching.


Article dans une revue1 document

  • Bruno De Cara, Usha Goswami. Phonological neighbourhood density : effects in a rhyme awareness task in five-year-old children*. Journal of Child Language, Cambridge University Press (CUP), 2003, 30, pp.695 - 710. <10.1017/S0305000903005725>. <hal-01515807>

Communication dans un congrès4 documents

  • Isabelle Négro, Lucile Chanquoy, Bruno De Cara. Morphology in French spelling. SIG Writing Conference, Jul 2012, Porto, Portugal. 2012. <hal-01360356>
  • Bruno De Cara, Lucile Chanquoy. Les composantes langagières impliquées dans la lecture : des dimensions lexicales, phono- et morphologiques aux aspects sémantiques et syntaxiques, en passant par les fonctionnements textuels. Colloque international « L’apprentissage de la lecture : convergences, innovations, perspectives », Dec 2011, Université de Cergy Pontoise, France. 2011. <hal-01360360>
  • Jerome Dinet, Bruno De Cara, Pierre Therouanne, Lucile Chanquoy, Jean-François Rouet, et al.. L'utilisation des moteurs de recherche par les jeunes : Impact des connaissances du domaine et des connaissances procédurales sur les stratégies d'exploration visuelle. 7ème Colloque International TICE'2010, Dec 2010, France. pp.1-8, 2010. <halshs-00544918>
  • Bruno De Cara, Pierre Therouanne, Laurent Dumercy, Lucile Chanquoy. La recherche d'information sur Internet par les jeunes usagers : acquisition et développement de stratégies. EPIQUE 2009, 2009, Nice, France. pp.149-156, 2009. <hal-01360224>

Chapitre d'ouvrage1 document

  • Bruno De Cara, Lucile Chanquoy. Effects of orthographic consistency on children’s spelling development. TORRANCE, Mark. Learning to Write Effectively: Current Trends in European Writing Research, OPOCE, pp.17-19, 2011. <hal-01360223>