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Brigitte Müller

Professeur des Universités Université de Toulon Institut d'Administration des Entreprises
28
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Affiliations actuelles
  • 520682
Identifiants chercheurs

Publications

On the role of brand stereotypes in shaping consumer response toward brands: an empirical examination of direct and mediating effects of warmth and competence

Björn Ivens , Alexander Leischnig , Brigitte Muller , Katharina Valta
Psychology and Marketing, 2015, 32 (8), pp.808-820. ⟨10.1002/mar.20820⟩
Article dans une revue hal-01427971v1

On the Role of Brand Stereotypes in Shaping Consumer Response toward Brands: An Empirical Examination of Direct and Mediating Effects of Warmth and Competence

Björn Ivens , Brigitte Muller , Alexander Leischnig , Katharina Valta
Psychology and Marketing, 2015
Article dans une revue hal-01796284v1

The effects of visual rejuvenation through brand logos

Brigitte Muller , Bruno Kocher , Antoine Crettaz
Journal of Business Research, 2013, 66 (1), pp.82-88. ⟨10.1016/j.jbusres.2011.07.026⟩
Article dans une revue hal-00772061v1

The effects of visual rejuvenation through brand logos

Brigitte Muller , Bruno Kocher , Antoine Crettaz
Journal of Business Research, 2013, 66 (1), pp.82 - 88. ⟨10.1016/j.jbusres.2011.07.026⟩
Article dans une revue hal-01810515v1

Contrefaçons de produits de luxe. Une étude de la perception et de l'intention d'achat selon le lieu

Brigitte Muller , Bruno Kocher , Björn Ivens
Revue Française de Gestion, 2011, 37 (212), pp.45-64
Article dans une revue hal-00963661v1

Contrefaçons de produits de luxe. Une étude de la perception et de l'intention d'achat selon le lieu

Bruno Kocher , B. Muller , Björn Ivens
Revue Française de Gestion, 2011, 37 (212), pp.45-61. ⟨10.3166/rfg.212.45-61⟩
Article dans une revue hal-00609231v1

Mesurer la confiance des internautes : adaptation de McKnight, Choudhury and Kacmar

B. Bartikowski , Jean-Louis Chandon , Brigitte Muller
Journal of Marketing Trends, 2010, 1 (1), pp.11-25
Article dans une revue hal-00963558v1

Brand Personality and Purchasing Decisions: Stereotype Content Model vs. Aaker Scale in an Empirical Setting

Güse, Dipl-Kfr , Ivens, Björn , Brigitte Muller , Franciska Krings,
Marketing , 2010
Article dans une revue hal-01810518v1

A Taxonomy of Price Behaviour

Björn Ivens , Brigitte Muller , Guese Katharina
Advances in Consumer Research, 2009
Article dans une revue hal-01796282v1

The Branding Impact of Brand Websites: Do Newsletters and Consumer Magazines Have a Moderating Role?

Brigitte Muller , Laurent Flores , Meriem Agrebi , Jean-Louis Chandon
Journal of Advertising Research, 2008, 48 (3), pp.465 - 472. ⟨10.2501/S0021849908080471⟩
Article dans une revue hal-01795662v1
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The branding Impact of Brand Websites: Do newsletters and consumer magazines have a moderating role?

Laurent Flores , Brigitte Muller , Meriem Agrebi , Jean-Louis Chandon
Journal of Advertising Research, 2008, Vol. 48 (N°3), pp.465-472
Article dans une revue sic_00410598v1
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Consistency between brand image and website image: Does it matter?

Brigitte Muller
International Journal of Internet Marketing and Advertising, 2008
Article dans une revue hal-01796278v1

Is the Internet a New Eldorado For Counterfeits?

Bruno Kocher , Brigitte Muller , Vincent Chauvet , Björn Ivens
Advances in Consumer Research, 2008
Article dans une revue hal-01796280v1

Impact des sites de marque: effets de la visite et apports des outils relationnels

Laurent Flores , Brigitte Muller , Meriem Agrebi , Jean-Louis Chandon
Revue Française du Marketing, 2008
Article dans une revue hal-01796285v1

An Exploratory Study on Attitude Toward Luxury Products, Counterfeits and Imitations

Brigitte Muller , Bruno Kocher
Advances in Consumer Research, 2007
Article dans une revue hal-01796273v1

The impact of a World Wide Web site visit on brand image in the motor vehicle and mobile telephone industries

Brigitte Muller , Jean-Louis Chandon
Journal of Marketing Communications, 2004, 10 (2), pp.153 - 165. ⟨10.1080/13527260410001693820⟩
Article dans une revue hal-01796041v1

The Impact of Visiting a Brand Website on Brand Personality

Brigitte Muller , Jean-Louis Chandon
Electronic Markets, 2003, 13 (3), pp.210 - 221. ⟨10.1080/1019678032000108301⟩
Article dans une revue hal-01810519v1

The Impact of Visiting a Brand Website on Brand Personality

Brigitte Muller , Jean-Louis Chandon
Electronic Markets, 2003, 13 (3), pp.210 - 221. ⟨10.1080/1019678032000108301⟩
Article dans une revue hal-01796042v1

De l'impact des sites de marque: L’apport des outils relationnels

Laurent Flores , Brigitte Muller , Meriem Agrebi , Jean-Louis Chandon
TRUST Marketing Association,TRUST Marketing Association, Chicago, IL: American Marketing Association, 2002
Article dans une revue hal-01810974v1

Is ethical consumption intuitive : a comparative study on food, cosmetic and clothes market

Montmasson, S. , Hollet-Haudebert, S. , Müller, B.
Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference, Jun 2021, New York, United States
Communication dans un congrès hal-03324135v1

I Don't Own It But It’s Mine: The Impact of Materialism on Perceived Ownership of Rented Luxury

Krekels G , Kocher B. , Czellar S. , Müller B.
51th Association for Consumer Research Conference, Oct 2020, Paris, France
Communication dans un congrès hal-03083088v1

“What a pity, there are so many errors!” What mistakes really matter to consumers?

Christelle Martin-Lacroux , Brigitte Muller , Alain Lacroux
48th EMAC annual conference, European Marketing Academy, May 2019, Hambourg (Germany), France
Communication dans un congrès hal-04488052v1

"Quel dommage qu'il y est autant de faute !" La prise en compte des fautes par les consommateurs

Christelle Martin Lacroux , Brigitte Muller , David Reymond
Congrès international de l'AFM 2018, May 2018, Strasbourg, France
Communication dans un congrès hal-02064190v1
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Le rôle de la proximité géographique sur la formation des attentes à l'égard d'un produit de terroir et de son packaging: le cas du reblochon

François Lenglet , Brigitte Muller
31ème Congrès de l’Association Française de Marketing, May 2015, Marrakech, Maroc
Communication dans un congrès hal-01810517v1

An empirical comparison of the stereotype content model and the Aaker scale of brand personality in purchasing processes

Brigitte Muller , Franciska Krings,
American Marketing Association Summer Marketing Educators’ Conference, 2010, Boston, United States
Communication dans un congrès hal-01810513v1

Internet: la face cachée des produits de luxe

Brigitte Muller , Bruno Kocher , Björn Ivens
12èmes Journées de Recherche en Marketing de Bourgogne, Nov 2007, Dijon, France
Communication dans un congrès hal-01810514v1
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What makes people evaluate differently and purchase original goods, counterfeits and imitations in the luxury industry? An investigation of a personal variable and hindering conditions

Vincent Chauvet , Bruno Kocher , Brigitte Muller
36th European Marketing Academy Conference, 2007, Reykjavik, Iceland
Communication dans un congrès hal-01801072v1