The impact of entry modes upon export knowledge resources and the international performance of SMEs
R. Mogos-Descotes
,
B. Walliser
Management international , 2010, 15 (1), pp.73-86
Article dans une revue
halshs-00587907v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Product innovation determinants : an explorative study of Ukrainian exporting SMEs
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
Björn Walliser
4th AIB (Association of International Business) , Sep 2017, Ljublijana, Slovenia
Communication dans un congrès
hal-02537647v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Émergence des innovations collaboratives au sein des PME exportatrices françaises et ukrainiennes
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
Bjorn Walliser
Management international = International management = Gestión internacional , 2020, 24 (5), pp.49-60.
⟨10.7202/1075479ar⟩
Article dans une revue
hal-03010093v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le souvenir des sponsors : condition sine qua non d’efficacité du sponsoring ?
Jean-Luc Herrmann
,
Mathieu Kacha
,
Björn Walliser
Ingrid Poncin; Jean-Luc Herrmann. Les réactions affectives du consommateur : ces raisons du coeur que la raison ignore , Presses universitaires de Louvain, pp.145-157, 2015, 978-2-87558-347-5
Chapitre d'ouvrage
hal-01695444v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Product innovation determinants in French and Ukrainian SMEs
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
Björn Walliser
2ème Workshop/Journée de Recherche en Export Management , Jul 2019, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-02537638v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Comparaison du style français et allemand de la publicité télévisée
Björn Walliser
,
Fabienne Moreau
Article dans une revue
halshs-02925668v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
International marketing related competences and SMEs’ export performance during the recession
Raluca Mogos Descotes
,
Björn Walliser
Article dans une revue
hal-02537634v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
International marketing related competences and SMEs’ export performance during the recession
Raluca Mogos Descotes
,
Björn Walliser
AMA (American Marketing Association) Global Marketing SIG , Apr 2017, La Havanne, Cuba
Communication dans un congrès
hal-02537650v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Collaborations et innovation produit dans les PME exportatrices françaises et ukrainiennes ?
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
Björn Walliser
34ème Congrès International de l’AFM (Association Française du Marketing) , May 2018, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-02537642v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Congruence effects in sports marketing
Björn Walliser
Simon Chadwick; Nicolas Chanavat; Michel Desbordes. Routledge handbook of sports marketing , Routledge Taylor & Francis Group, pp.15-27, 2016, Routledge international handbooks, 978-1-138-82351-8
Chapitre d'ouvrage
hal-01696971v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Consumer consideration of sponsor brands they do not remember
Jean-Luc Herrmann
,
Bjorn Walliser
,
Mathieu Kacha
Article dans une revue
hal-03031683v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L’impact du parrainage sportif sur le public interne des PME parrains
Julien Jouny
,
E. Rivier
,
Björn Walliser
Congrès AFM de Montpellier , AFM, Association française du Marketing, May 2014, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-01375865v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le marketing des fédérations sportives internationales : objectifs, moyens et structures
Björn Walliser
,
Jacquelyn Novak
Christopher Hautbois. Le marketing des fédérations sportives , Économica, pp.29-46, 2014, Connaissance de la gestion, 978-2-7178-6667-4
Chapitre d'ouvrage
hal-01695439v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le rôle des collaborations et de l'environnement institutionnel dans l'émergence de l'innovation produit dans les PME exportatrices françaises et ukrainiennes
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
Björn Walliser
La 8ème Conférence Atlas AFMI , May 2018, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02537646v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Rationality and Emotionality of Sponsorship Negotiations. Managerial Approaches to Sponsorship Decision-Making
Bjorn Walliser
,
Claas Christian Germelmann
Marketing Review St. Gallen , 2019, 36 (6), pp.44-51
Article dans une revue
hal-02981426v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Exporter-importer innovation co-developments: exploration of relational norms
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
B. Walliser
47th EIBA Annual Conference 2021 , European International Business Academy, Dec 2021, Madrid, Spain
Communication dans un congrès
hal-04318646v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Les stratégies juridiques et marketing pour lutter contre le pseudo-parrainage
Gerlinde Berger-Walliser
,
Björn Walliser
,
Franck Valencia
Article dans une revue
hal-01514800v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The process of export information exploitation in French and Romanian SMEs
R. Mogos-Descotes
,
B. Walliser
Journal of Small Business and Enterprise Development , 2011, 18 (2), pp.311-330
Article dans une revue
halshs-00587910v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
The effect of interactivity and sponsor interactivity valence in a sponsorship online environment
Alina Simion
,
Björn Walliser
35th international conference of the French Marketing Association (AFM) , May 2019, Le Havre, France
Communication dans un congrès
hal-02991380v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Marques françaises de luxe : Effets de la délocalisation de la fabrication et du design sur les évaluations des clients.
Maxime Koromyslov
,
Björn Walliser
,
Elyette Roux
Article dans une revue
hal-01369289v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Importer's involvement in new product development: a focus on motivational antecedents
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
B. Walliser
7th Industrial Marketing Management Summit , Jan 2024, Online, France
Communication dans un congrès
hal-04504903v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Product Innovation Determinants and Export Performance in French and Ukrainian SMES
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
Björn Walliser
Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference , May 2019, Vancouver, Canada
Communication dans un congrès
hal-02537640v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Researching the diffuse nature of sponsorship-linked marketing
Björn Walliser
2016
Autre publication scientifique
hal-02991381v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Bavarian blondes don't need a Visa: a comparative law analysis of ambush marketing
Gerlinde Berger-Walliser
,
Melanie Stallings Williams
,
Björn Walliser
,
Mark Bender
Tulane Journal of International and Comparative Law , 2012, 1, pp.1
Article dans une revue
hal-01369724v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Les attributs discriminants du parrainage en ligne. Le cas du parrainage des évènements virtuels
Alina Simion
,
Björn Walliser
13ème Journée de recherche en e-marketing , Sep 2014, paris, France
Communication dans un congrès
hal-01376603v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Implicit sponsorship effects for a prominent brand.
Jean-Luc Herrmann
,
Olivier Corneille
,
Christian Derbaix
,
Mathieu Kacha
,
Björn Walliser
Article dans une revue
hal-01369860v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le rôle de l'intensité des émotions éprouvées par le téléspectateur dans la mémorisation du parrainage
B. Walliser
Recherche et Applications en Marketing (French Edition) , 1996, 11 (1), pp.5-21
Article dans une revue
hal-02016784v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
L'évolution et l'état de l'art de la recherche internationale sur le parrainage
Björn Walliser
Article dans une revue
hal-02020698v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Une étude exploratoire des facteurs déterminants de l’innovation produit des PME exportatrices françaises : le rôle-clé de la capacité d’absorption et des profils institutionnels
Oksana Kantaruk Pierre
,
Raluca Mogos Descotes
,
Björn Walliser
Article dans une revue
hal-02537632v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
Le contrôle des effets du parrainage sur l’audience : L’intérêt des mesures implicites de restitution mémorielle
Jean-Luc Herrmann
,
Björn Walliser
,
Mathieu Kacha
Décisions Marketing , 2011, 62, pp.7-18
Article dans une revue
hal-02169823v1
Actions
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More