Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

13 résultats

Investigating Brand Verbal Fluency: When known brands do not come to mind

Bernard Gourvennec , Gilles Laurent , Raphaelle Lambert-Pandraud
International Journal of Market Research, 2018
Article dans une revue hal-01958842v1

When memory and emotions interact as mediators of "nostalgic" assessments: A study using psychophysiological measures

Raphaëlle Lambert-Pandraud , Bernard Gourvennec , Gilles Laurent , Lydie Belaud
EMAC 2015 : 45th European Marketing Academy Conference , May 2015, Leuven, Belgium
Communication dans un congrès hal-01326443v1

Étude préliminaire sur le comportement d'avatars dans un métaverse

Bernard Gourvennec
7ème séminaire M@rsouin, May 2009, Trégastel, France
Communication dans un congrès hal-00640751v1

When Recognition Impacts Emotions: A Study using Psychophysiological Measures

Bernard Gourvennec , Gilles Laurent , Raphaëlle Lambert-Pandraud , Lydie Belaud
ISMS 2015 : 37th ISMS Marketing Science Conference, Jun 2015, Baltimore, United States
Communication dans un congrès hal-01326518v1

Toward E-Health Applications for Suicide Prevention

Sofian Berrouiguet , Romain Billot , Philippe Lenca , Philippe Tanguy , Enrique Baca-Garcia , et al.
CHASE 2016 : IEEE First Conference on Connected Health: Applications, Systems and Engineering Technologies, Jun 2016, Washington, United States. pp.346 - 347, ⟨10.1109/CHASE.2016.37⟩
Communication dans un congrès hal-01355330v1
Image document

Acceptabilité des objets connectés pour la santé

Bernard Gourvennec , Mathieu Simonnet
IDS 2016 : Extraction, Modélisation, Gestion de Connaissance dans le domaine de la Santé, Nov 2016, Alès, France. pp.978-2-35671-514-2
Communication dans un congrès hal-01507683v1

Acceptabilité des objets connectés pour la santé

Bernard Gourvennec , Mathieu Simonnet , Philippe Lenca
Gérard Dray et Sylvie Ranwez. Extraction, modélisation, gestion de connaissances dans le domaine de la santé et du risque, Presses des Mines, 2018, 9782356715142
Chapitre d'ouvrage hal-01957737v1
Image document

Facteurs d'atmosphère des sites de e-commerce en trois dimensions (3D)

Bernard Gourvennec
Psychologie. Université de Bretagne Sud, 2017. Français. ⟨NNT : 2017LORIL471⟩
Thèse tel-01919345v1
Image document

Connected heart rate sensors to monitor sleep quality: Electrodes, Chestbelt and smartwatch users acceptability

Mathieu Simonnet , Romain Billot , Bernard Gourvennec
CHASE 2016 : IEEE First Conference on Connected Health: Applications, Systems and Engineering Technologies, IEEE Computer Society, Jun 2016, Washington, Dc, États-Unis. pp.344 - 345, ⟨10.1109/CHASE.2016.38⟩
Communication dans un congrès hal-01359229v1

Automated facial analysis using Valence Recorder: When recognition drives emotion

Raphaëlle Lambert-Pandraud , Gilles Laurent , Bernard Gourvennec , Lydie Belaud
EMAC 2016 : eurepean marketing academy conference, May 2016, Oslo, Sweden. pp.137 - 137
Communication dans un congrès hal-01356245v1

Elicitation de préférences d'utilisateurs potentiels de la TV 3D interactive

Bernard Gourvennec , Patrick Meyer , Gérald Retali
9e séminaire M@rsouin, May 2011, Bénodet, France
Communication dans un congrès hal-00725503v1
Image document

Heart rate sensors acceptability: data reliability vs. ease of use

Mathieu Simonnet , Bernard Gourvennec
13th Annual International Body Sensor Networks Conference (BSN 2016), Jun 2016, San Francisco, CA, United States. pp.94 - 98, ⟨10.1109/BSN.2016.7516239⟩
Communication dans un congrès hal-01359076v1

Interactive frames constructed in Second Life meetings: a study in educational and professional settings

Françoise Detienne , Béatrice Cahour , Marie-Christine Legout , Bernard Gourvennec , Marc Relieu , et al.
Cognition, Technology and Work, 2013, 15 (4), pp.445 - 455. ⟨10.1007/s10111-012-0230-y⟩
Article dans une revue istex hal-00948413v1