- 13
- 3
- 1
- 1
Benoît Lemaire
18
Documents
Présentation
My main research activity consists in designing computational models of cognitive processes. Basically, the goal is to implement a cognitive theory in a computer program, to run that model on the same data humans are exposed to, to gather human data and to compare the two. When the model behaves like humans, we may have found an explanation of the human behavior…
My main research activity consists in designing computational models of cognitive processes. Basically, the goal is to implement a cognitive theory in a computer program, to run that model on the same data humans are exposed to, to gather human data and to compare the two. When the model behaves like humans, we may have found an explanation of the human behavior…
Publications
- 7
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 18
- 6
- 3
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 1
- 3
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 2
- 1
- 1
- 1
|
Automated free-text assessment: Some lessons learnedInternational Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning, 2011, 21 (2/3), pp.140-154. ⟨10.1504/IJCEELL.2011.040195⟩
Article dans une revue
hal-00843588v1
|
|
Effet d'un feedback informatif sur la prise de notes dans un environnement d'apprentissage informatiséSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2005, 12, pp.9-33
Article dans une revue
hal-00323321v1
|
|
Modèles cognitifs issus de l'analyse de la sémantique latenteIn Cognito - Cahiers Romans de Sciences Cognitives, 2003, 1 (1), pp.55-74
Article dans une revue
hal-01222929v1
|
|
A system to assess the semantic content of student essaysJournal of Educational Computing Research, 2001, 24 (3), pp.305-320. ⟨10.2190/g649-0r9c-c021-p6x3⟩
Article dans une revue
hal-01228688v1
|
|
Apex, un système d'aide à la préparation d'examensSciences et Techniques Educatives, 1999, 6 (2), pp.409-415. ⟨10.3406/stice.1999.1637⟩
Article dans une revue
hal-01243501v1
|
|
The Teacher Discourse at a Distance: Lexical, Morphosyntactical, and Pragmatic AspectsInternational Journal of Educational Telecommunications, 1998, 4 (4), pp.367-381
Article dans une revue
hal-01297169v1
|
|
Etudes expérimentales sur l'enseignement à distanceSciences et Techniques Educatives, 1997, 4 (2), pp.137-164. ⟨10.3406/stice.1997.1338⟩
Article dans une revue
hal-01297171v1
|
The acquisition of the grammatical gender in French as a second language: How Luxembourgish pupils from second to fifth grade deal with it?13th EARLI Biennial Conference, Aug 2009, Amsterdam, France
Communication dans un congrès
hal-01726832v1
|
|
|
A MDL-based Model of Gender Knowledge Acquisition12th Conference on Natural Language Learning (CoNLL-2008), Aug 2008, Manchester, United Kingdom. pp.73-80
Communication dans un congrès
hal-00311720v1
|
|
The Development of Lexical Knowledge: Toward a Model of the Acquisition of Lexical Gender in FrenchProceedings of the European Cognitive Science Conference 2007, 2007, Delphi, Greece. pp.268-273
Communication dans un congrès
hal-00268743v1
|
|
Modeling summarization assessment strategies with LSAFirst European Workshop on Latent Semantic Analysis in Technology Enhanced Learning, Mar 2007, Heerlen, Netherlands. pp.20-21
Communication dans un congrès
hal-00323325v1
|
|
Un EIAH d'aide à la production de résumés de textesEIAH 2005 (Environnements informatiques pour l'apprentissage humain), May 2005, Montpellier, France. pp.69-80
Communication dans un congrès
hal-00005703v1
|
|
Computational cognitive models of summarization assessment skillsProceedings of the 27th Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci' 2005), 2005, France. pp.1266-1271
Communication dans un congrès
hal-00372181v1
|
|
Using Production to Assess Learning: An ILE That Fosters Self-Regulated Learning6th International Conference on Intelligent Tutoring Systems (ITS 2002) , Jun 2002, Biarritz, France. pp.772-781, ⟨10.1007/3-540-47987-2_77⟩
Communication dans un congrès
hal-01538301v1
|
|
Free-Text Assessment in a Virtual CampusProc. 3rd International Conference on Human System Learning (CAPS'3), 2000, Paris, France. pp.61-76
Communication dans un congrès
hal-01547314v1
|
|
Comprendre pour résumer, résumer pour comprendreP. Dessus & E. Gentaz. Apprentissages et enseignement : sciences cognitives et éducation, Dunod, pp.107-122, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-00387210v1
|
|
Assistance informatique à la correction de copiesEdouard Gentaz; Philippe Dessus. Comprendres les apprentissages : Sciences cognitives et éducation, Dunod, pp.205-220, 2004, 2100082698
Chapitre d'ouvrage
hal-01533013v1
|
|
La technologie des médias joue-t-elle un rôle dans la transmission des connaissances ?Serge Agostinelli. Comment penser la communication des connaissances ? Du CD-ROM à l'Internet, L'Harmattan, pp.253-264, 1999, 2-7384-7828-X
Chapitre d'ouvrage
hal-01549068v1
|