Keywords

Researcher identifiers

Number of documents

27

Victorian Studies


Centre Interlangues : texte, image, langage [Dijon]   

Journal articles3 documents

Conference papers11 documents

  • Bénédicte Coste. ‘Internationalizing Pearl Craigie’. WOMEN WRITING DECADENCE EUROPEAN PERSPECTIVES, 1880-1920, Leire Barrera Katharina Herold, Jul 2018, Oxford, United Kingdom. ⟨halshs-01846676⟩
  • Marie Madeleine Ayang Ondo, Bénédicte Coste. 15 ans de la MSH Dijon. 15 ans de la MSH, 2018, Dijon, France. ⟨hal-01823612⟩
  • Bénédicte Coste. ‘Debating “l’esthéticisme” and “l’esthétisme “ in (some) French Periodicals’. Curiosity and Desire, Joseph Bristow, Stefano Evangelista Charlotte Ribeyrol, May 2018, Los Angeles, United States. ⟨halshs-01797098⟩
  • Bénédicte Coste. ‘Translating the Poetry of Dante Gabriel Rossetti into fin de siècle France’. Transnational poetics; Aestheticism and Decadence at the fin de siècle, Marion Thain Jane Desmarais Kate Hext, May 2018, New York, United States. ⟨halshs-01797094⟩
  • Bénédicte Coste. « Traduire Henri Maldiney : éléments de réflexion ». La reception de la pensée française contemporaine au prisme de la traduction The Reception of French Contemporary Thought through the Prism of Translation, Bruno Poncharal Marion Naugrette, Oct 2018, Paris, France. ⟨halshs-01897062⟩
  • Bénédicte Coste. « ‘one’s first care should be with its elementary particles’ : Walter Pater traducteur, traductologue », atelier « Le traducteur : traductologue à son insu ». Congrès mondial de traductologie, Florence Ribstein, Apr 2017, Nanterre, France. ⟨halshs-01558657⟩
  • Bénédicte Coste. « Symons: The French Experience ». « Symonsposium », Jane Desmarais, Jul 2017, London, United Kingdom. ⟨halshs-01558661⟩
  • Bénédicte Coste. « De la controverse et de ses usages ». Congrès de la SAES, Atelier CRECIB, Jun 2017, Reims, France. ⟨halshs-01558659⟩
  • Bénédicte Coste. « ‘Strange Old Italian Dress’: Walter Pater, Victorian Fashionista? ». Colloque international « Cross-dressing in Fact and in Fiction », Catherine Delyfer, Apr 2017, Toulouse, France. ⟨halshs-01519492⟩
  • Bénédicte Coste. 'Aesthetic Controversies?'. The Politics Of Aestheticism, Bénédicte Coste, Oct 2017, Tourtour, France. ⟨halshs-01623101⟩
  • Bénédicte Coste, Mark Niemeyer. Introduction “‘Literary Offenses’ and Other Contentious Matter” A one-day conference on Literary Controversyin Great Britain and the United States (1800-1900)’. “‘Literary Offenses’ and Other Contentious Matter” A one-day conference on Literary Controversy in Great Britain and the United States (1800-1900)’, Bénédicte Coste and Mark Niemeyer, Sep 2017, Dijon, France. ⟨halshs-01706018⟩

Poster communications1 document

Books2 documents

Book sections3 documents

Directions of work or proceedings3 documents

Other publications4 documents

  • Bénédicte Coste. Jean-Noël Bret et Yolaine Escande (dirs.). Le paysage entre art et nature.Collection « Art et société ». Rennes, Presses Universitaires de Rennes, 2017, 181 p. Index des noms d’artistes, p. 171. Illustrations p. 1-xxvi. ISBN 978-2-7535-5492-4. », Textes et contextes [En ligne], 13-1 | 2018, mis en ligne le 20 novembre 2018.. 2018, http://preo.u-bourgogne.fr/textesetcontextes/index.php?id=1971. ⟨halshs-01943626⟩
  • Bénédicte Coste. Bénédicte Coste, « Simon Starling, A l’ombre du pin tordu ». 2018, http://journals.openedition.org/miranda/11776. ⟨halshs-01817297⟩
  • Bénédicte Coste. Digital Project Update A Francophone Project on Nineteenth- Century Journalism and Journalists: Médias 19. 2018, Victorian Periodicals Review 51:4 Winter 2018, p. 738-40. ⟨halshs-01933759⟩
  • Bénédicte Coste. « Sir Lawrence Alma-Tadema, ‘At Home in Antiquity’ » : compte rendu d'exposition. 2017, ⟨10.4000/miranda.11093⟩. ⟨halshs-01627571⟩