Filtrer vos résultats
- 63
- 18
- 2
- 44
- 19
- 8
- 7
- 2
- 1
- 1
- 1
- 55
- 23
- 10
- 9
- 1
- 3
- 2
- 6
- 3
- 5
- 11
- 2
- 6
- 11
- 11
- 4
- 7
- 2
- 2
- 4
- 2
- 1
- 48
- 33
- 1
- 1
- 81
- 29
- 16
- 15
- 15
- 9
- 9
- 7
- 7
- 6
- 5
- 5
- 5
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 83
- 53
- 29
- 15
- 13
- 12
- 11
- 11
- 8
- 8
- 7
- 7
- 7
- 7
- 6
- 6
- 4
- 4
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
83 résultats
Liaison development in both verbal and nominal contexts in children aged 2 to 614th International Congress for the Study of Child Language, Jul 2017, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-01941161v1
|
|||
|
Interaction reconstruction methods for large-scale RFID social experimentsIC2S2 2019 - 5th International Conference on Computational Social Science, Jul 2019, Amsterdam, Netherlands
Communication dans un congrès
hal-02476480v1
|
||
|
ReaderBench, an Environment for Analyzing Text Complexity and Reading StrategiesAIED 13 - 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Jul 2013, Memphis, TN, United States. pp.379-388, ⟨10.1007/978-3-642-39112-5_39⟩
Communication dans un congrès
hal-00871568v1
|
||
The study of optional realization of the French negative particle (ne) on Twitter: Is Sociolinguistics compatible with the Big Data?New Ways of Analyzing Variation 46 (NWAV46), Nov 2017, Madison, United States
Poster de conférence
hal-01676770v1
|
|||
The production of sociolinguistic variables in 4-5 year-old children : social differences and convergence with the peer group6th International Conference on Language Variation in Europe (ICLaVE 6), Freiburg Institute for Advanced Studies, Jun 2011, Freiburg, Germany
Communication dans un congrès
hal-01335532v1
|
|||
Transmission of linguistic variables during childhood : Mutual influences in the peer group12th Congress of the International Association for the Study of Child Language (IASCL), Jul 2011, Montréal, Canada
Poster de conférence
hal-01344237v1
|
|||
Language acquisition and sociolinguistic variation : data, controversies, theoretical issues6th International Conference on Language Variation in Europe (ICLaVE 6), Freiburg Institute for Advanced Studies, Jun 2011, Freiburg, Germany
Communication dans un congrès
hal-01335536v1
|
|||
|
Acquisition des variables sociolinguistiques entre 2 et 6 ans : facteurs sociologiques et influences des interactions au sein du réseau socialLinguistique. Université Stendhal - Grenoble III, 2008. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-00466276v1
|
||
|
Catégorisations et représentations sociolinguistiques : les variétés stylistiques existent-elles ?SHS Web of Conferences, 2014, 8, 1407-1418. https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/pdf/2014/05/shsconf_cmlf14_01149.pdf. ⟨10.1051/shsconf/20140801149⟩
Article dans une revue
hal-03550969v1
|
||
Production et jugement des liaisons obligatoires chez des enfants tout-venant et des enfants atteints de troubles du langage : décalages développementaux et différences interindividuellesRééducation orthophonique, 2007, Parole(s) : aspects perceptifs et moteurs, 229, pp.199-220
Article dans une revue
hal-01327274v1
|
|||
|
ReaderBench, o platformă integrată pentru analiza complexității textuale și a strategiilor de lecturăProc. 10-a Conf. Nat. de Interactiune Om-Calculator (RoCHI 2013), T. Stefanut; C. Rusu, 2013, Cluj, Romania. pp.39-46
Communication dans un congrès
hal-01412573v1
|
||
Repenser l’enseignement/apprentissage des registres de langue en français : quelles articulations entre acquisition, sociolinguistique et didactique ?Travaux de didactique du français langue étrangère, 2014, 67-68, pp.147-163
Article dans une revue
hal-01941107v1
|
|||
Transcription automatique et mesure de confiance : vers une aide à l’annotation de corpus oraux8èmes Rencontres du Pôle Grenoble Cognition, Jun 2017, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-01941163v1
|
|||
Les Outils de Scientext Au Service de l'expertise de La Proposition de CommunicationGrossmann, Francis and Tutin, Agnès. L'Écrit Scientifique : Du Lexique Au Discours. Autour de Scientext, Presse universitaire de Rennes, pp.183--198, 2014, Rivages linguistiques
Chapitre d'ouvrage
hal-01701039v1
|
|||
Divergence and convergence of linguistic uses between peers in kindergartenColloque ‘Children’s cultures : universality and diversity’ [Cultures enfantines: universalité et diversité], Centre International des Langues, Université de Nantes, Mar 2007, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-01357272v1
|
|||
L'évaluation de propositions de communication en linguistiqueJournée d'étude Scientext, Jun 2010, Grenoble, France
Communication dans un congrès
halshs-00495970v1
|
|||
|
The sociolinguistic repetition task: A new paradigm for exploring the cognitive coherence of language varieties.Topics in cognitive science, 2018, 10 (4), pp.803-817. ⟨10.1111/tops.12380⟩
Article dans une revue
hal-01674578v1
|
||
Recueil de données massives de contacts sociaux en école maternelle : validation éthologique de l’utilisation des capteurs de proximité48ème Colloque Annuel de la SFECA, Université de Rennes 1; Société Française pour l'Etude du Comportement Animal, Jun 2018, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-01826302v1
|
|||
Variations sociolinguistiques, convergences des usages et interactions dans le groupe de pairs : suivi longitudinal d’enfants de 4-5 ans scolarisés en maternelle4th International Conference of the French Cognitive Linguistics Association (AFLiCoIV), ‘Cognitive linguistics and typology: language diversity, variation and change’, May 2011, Lyon, France
Poster de conférence
hal-01344233v1
|
|||
|
Longitudinal data collection to follow social network and language development dynamics at preschoolScientific Data , 2022, 9 (1), pp.777. ⟨10.1038/s41597-022-01756-x⟩
Article dans une revue
hal-03933702v1
|
||
EAF² – Logiciel d'enrichissement et d'analyse de fichiers de transcriptions faites sous ELANLogiciel hal-03604589v1 |
|||
Understanding nominal metaphors in good and poor comprehenders21th Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading (SSSR 21), Jul 2014, Santa Fe, United States
Communication dans un congrès
hal-01941184v1
|
|||
Gender and language : Family socio-economic status does not impact equally upon boys and girls5th Gender Development Research Conference, Apr 2012, San Francisco, United States
Poster de conférence
hal-01344242v1
|
|||
|
Sociolinguistic convergence and social interactions within a group of preschoolers: A longitudinal studyLanguage Variation and Change, 2014, 26 (3), pp.273-301. ⟨10.1017/S0954394514000131⟩
Article dans une revue
hal-01241715v1
|
||
|
Sex Differences in Language Across Early Childhood: Family Socioeconomic Status does not Impact Boys and Girls EquallyFrontiers in Psychology, 2015, 6, pp.1874. ⟨10.3389/fpsyg.2015.01874⟩
Article dans une revue
hal-01244841v1
|
||
Vocal sharing in children’s peer groups: when sociolinguistics meets ethologyBehavior 2009 - 31st International Ethological Conference, Aug 2009, Rennes, France
Poster de conférence
hal-01354826v1
|
|||
Variations et usages en phonologie : convergence au sein d’un groupe d’enfantsJournées ‘Phonologie du Français contemporain : 10 ans de PFC, bilan et perspectives, Fondation Maison des Sciences de l'Homme Dec 2009, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-01357226v1
|
|||
|
Le rôle de l'usage sur le développement des constructions nominales chez les enfants pré-lecteursTravaux de Linguistique : Revue Internationale de Linguistique Française, 2011, La linguistique fondée sur l’usage : approches théoriques et analyses, 62, pp.129-148
Article dans une revue
halshs-01357263v1
|
||
Language acquisition and sociolinguistic variation: A review and future directionsChild Language Seminar, Jun 2013, Manchester, United Kingdom
Poster de conférence
hal-01344245v1
|
|||
|
Automated analysis of pupils' self-explanations of a narrative textMeeting of the EARLI SIG 2 "Comprehension of Text and Graphics", Aug 2012, France. pp.52-54
Communication dans un congrès
hal-00906940v1
|