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Curriculum Vitae - Enseignante Chercheure


Journal articles9 documents

  • Sylvie Michel, Aurélia Michaud-Trévinal, François Cocula. Net Impacts in Front Office IS: a First Operationalization of Delone and McLean Model in the Banking Sector. Electronic Journal of Information Systems Evaluation, Academic Conferences and Publishing International, 2019. ⟨hal-02401331⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Thomas Stenger. Pour un renouvellement du concept de situation: le cas de la situation de shopping en ligne à domicile. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), SAGE Publications, 2018, 33 (4), pp.27 - 49. ⟨10.1177/0767370118767101⟩. ⟨hal-01890965⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Thomas Stenger. For a renewal of the situation concept: The situation of home online shopping. Recherche et Applications en Marketing (English Edition), SAGE Publications, 2018, 33 (4), pp.24-45. ⟨10.1177/2051570718782458⟩. ⟨hal-02090693⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal. Shopping in a mall: A typology of four shopping trips. Recherche et Applications en Marketing (English Edition), SAGE Publications, 2014, 28 (3), pp.14-43. ⟨10.1177/2051570713512736⟩. ⟨hal-02090688⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Thomas Stenger. Toward a conceptualization of the online shopping experience. Journal of Retailing and Consumer Services, Elsevier, 2014, 21 (3), pp.314 - 326. ⟨10.1016/j.jretconser.2014.02.009⟩. ⟨hal-01743643⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal. Le magasinage dans un centre commercial: une typologie de quatre parcours. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), SAGE Publications, 2013, 28 (3), pp.14-44. ⟨10.1177/0767370113500169⟩. ⟨hal-02055394⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal. Expérience de magasinage et appropriation des espaces commerciaux. Management & Avenir, INSEEC/Management Prospective Ed. 2011. ⟨hal-01740991⟩
  • Delphine Dion, Aurélia Michaud-Trévinal. Les enjeux de la mobilité des consommateurs : de la gestion des stocks à la gestion des flux de clientèle. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2004, pp.17-27. ⟨halshs-00069023⟩
  • Delphine Dion, Aurélia Michaud-Trévinal. Les enjeux de la mobilité des consommateurs : de la gestion des stocks à la gestion des flux de clientèle. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2004, 34, pp.17-27. ⟨10.7193/DM.034.17.27⟩. ⟨halshs-02919441⟩

Conference papers19 documents

  • Aurélia Michaud-Trévinal, Iryna Pentina, Thomas Stenger, Yves Roy. Online Shopping Experience (OSE) : A New Conceptual Framework. 36ème Congrès International de l’Association Française de Marketing, May 2020, Biarritz, France. ⟨hal-02533364⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Iryna Pentina, Thomas Stenger, Yves Roy. Online Shopping Experience (OSE) : A New Conceptual Framework. 49th Annual Conference of the Academy of Marketing Science, May 2020, Coral Gables, United States. ⟨hal-02533360⟩
  • Fabien Rogeon, Aurélia Michaud-Trévinal, Catherine Hérault-Fournier. L'ambivalence des acheteurs de produits alimentaires locaux à l’égard du digital : proposition d’un premier cadre d’analyse. 23ème Colloque Etienne Thil, Oct 2020, Paris, France. ⟨hal-02893589⟩
  • Fabien Rogeon, Aurélia Michaud-Trévinal, Isabelle Collin-Lachaud. Towards a first conceptualization of shoppers' ambivalence to digitalization. Towards a first conceptualization of shoppers' ambivalence to digitalization, Aug 2020, Valence, Spain. ⟨hal-02880832⟩
  • Fabien Rogeon, Aurélia Michaud-Trévinal, Isabelle Collin-Lachaud. L E DIGITAL , LA RECHERCHE DU GRAAL ? M ISE EN PERSPECTIVE DE PARADOXES ENTRE LA DIGITALISATION DU COMMERCE DE DÉTAIL ET LE MAGASINAGE DE PRODUITS ALIMENTAIRES LOCAUX. Colloque E.Thil, Oct 2019, Paris, France. ⟨hal-02336546v1⟩
  • Fabien Rogeon, Aurélia Michaud-Trévinal, Isabelle Collin-Lachaud. Le digital, la recherche du Graal ? Mise en perspective de paradoxes entre la digitalisation du commerce de détail et le magasinage de produits alimentaires locaux.. 22ème Colloque Etienne Thil 2019, Oct 2019, Paris, France. ⟨hal-02298469⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Catherine Hérault-Fournier. Grocery shopping through touch points: expectations and reality. 51st Academy of Marketing Conference, Jul 2018, Stirling, United Kingdom. ⟨hal-02090699⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Iryna Pentina, Thomas Stenger. Online Shopping Experience (OSE) : a new conceptual framework. Congrès de l'Association Française de Marketing, May 2018, Strasbourg, France. ⟨hal-02090703⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Iryna Pentina, Thomas Stenger. The Online Shopping Experience (OSE) -expanding an existing framework : an abstract. Academy of Marketing Science Annual Conference, May 2018, New Orleans, United States. ⟨hal-02090704⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal. Ideology of consumption and imageries of women in US series: a semiotic analysis of Desperate Housewives, Sex & the city, Gossip Girls and The Carrie Diaries. International Conference on Women & Pop culture, May 2017, La Rochelle, France. ⟨hal-02401428⟩
  • Elodie Huré, Karine Picot-Coupey, Aurélia Michaud-Trévinal. Omni-channel retailing: exploring how retailers interweave touch points. 19th Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2017, Dublin, Ireland. ⟨hal-01743685⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Karine Picot-Coupey, Thomas Stenger. The online shopping experience (OSE): Towards the development of a four- order hierarchical model. 18th Conference of the European Association for Education and Research in Commercial Distribution, Jul 2015, Rennes, France. ⟨hal-01743668⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Thomas Stenger. L'EXPERIENCE DE SHOPPING EN LIGNE SOUS OBSERVATION : PREMIERS RESULTATS ET ELEMENTS DE DISCUSSION. Les Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Nov 2015, Angers, France. ⟨hal-01743673⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Elodie Chazalon. SHOPPING & THE CITY: IMAGES DES FEMMES & IMAGINAIRE FEMININ DANS LA VILLE. 17ème COLLOQUE INTERNATIONAL ETIENNE THIL, Oct 2014, Paris, France. ⟨hal-01743662⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Thomas Stenger. ONLINE SHOPPING EXPERIENCE: A QUALITATIVE SURVEY. Academy of Marketing Science Annual Conference, May 2012, New Orleans, United States. ⟨hal-01743634⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Thomas Stenger. ONLINE SHOPPING EXPERIENCES: A QUALITATIVE SURVEY. Academy of Marketing Science Annual Conference, May 2012, New Orleans, United States. ⟨hal-01743636⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal, Thomas Stenger. ONLINE SHOPPING EXPERIENCES: A QUALITATIVE EXPLORATORY RESEARCH. Colloquium on European Retail Research, May 2012, Paris, France. ⟨hal-01743624⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal. WHAT IS THE SHOPPERS' PERCEPTION OF MULTILOCATION? A FIRST MEASUREMENT. Academy of Marketing Science World Marketing Congress , Jul 2011, Reims, France. ⟨hal-01743618⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal. Consequences of spatial behaviour on retailing : spatial and social exclusion of shopping. Actes of the 2002 annual Manchester metropolitan university conference for contemporary issues in retail marketing « Retailing for communities : issues of inclusion and exclusion», Sep 2002, Manchester, pp.25-33. ⟨halshs-00077140⟩

Book sections2 documents

  • Karine Picot-Coupey, Elodie Huré, Aurélia Michaud-Trévinal, Rozenn Perrigot. Commerce Omni-canal : vers quels dispositifs de maillage entre points de contact ?. Retailing & Localisation: Une approche multi-disciplinaire, Presses Universitaires de Provence, 2018, collection « Travail & Gouvernance », 9791032001479. ⟨hal-02866729⟩
  • Aurélia Michaud-Trévinal. L’expérience de shopping en ligne chez les jeunes de 18-20 ans est-elle digital native ?. Digital Natives – Culture, génération et consommation, EMS, 2015, Consommation des 0-25 ans, 978-2-84769-743-8. ⟨hal-02866808⟩

Theses1 document

  • Aurélia Michaud-Trévinal. Le comportement spatial des consommateurs : conceptualisation et exploration des parcours piétonniers de magasinage : le cas de l'équipement de la personne. Gestion et management. Université de Rennes 1, France, 2004. Français. ⟨tel-02401349⟩