Nombre de documents

23

Antonella Braida


English Lecturer, Université de Lorraine, Nancy, France. 


Article dans une revue5 documents

  • Antonella Braida. ‘Beyond the Picturesque and the Sublime : Mary Shelley’s Approach to Nature n the Novels Frankenstein and Lodore'. Eger Journal of English Studies, Eszterhazy Karoly Egyetem, 2016. 〈hal-01674299〉
  • Antonella Braida. « La réception de Dante à l'époque romantique en Grande-Bretagne : transformations de genre dans Mathilda et Valperga de Mary Shelley ». e-crit3224 (revue en ligne), 2010. 〈hal-01674283〉
  • Antonella Braida. ' Henry Francis Cary and John Taaffe Jr : the Translator of Dante and A Comment on the Divine Comedy'. . Journal of Anglo-Italian Studies, 2002, 7 pp. 35-50. 〈hal-01676847〉
  • Antonella Braida. « Alcuni aspetti della ricezione della Coscienza di Zeno nel Regno Unito : il contributo di Confessions of Zeno ». Il Bianco e il Nero, 2001, 4 pp.75-88. 〈hal-01676850〉
  • Antonella Braida. « A Study of Henry Francis Cary's Paradise ». Il confronto letterario, 1997, 14 (531-43.). 〈hal-01676851〉

Communication dans un congrès1 document

  • Antonella Braida. Salute o malattia? Il valore del commercio come ‘farmaco’ ne La Coscienza di Zeno. Giuseppe Stellardi; Emanuela Tandello. Italo Svevo and his legacy, Dec 2011, Oxford, France. Troubador Press, Italo Svevo and His Legacy for the Third Millennium. Vol. 10, pp.180-195, 2014. 〈hal-01526716〉

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)3 documents

  • Antonella Braida. Interprétations de la pensée du soupçon au tournant du XIXème siècle, ed. by Elena Bovo, Antonella Braida, Alberto Brambilla,Besançon, Presses Universitaires de Franche-Comté. 2013. 〈hal-01676836〉
  • Antonella Braida. Dante on View ; the Reception of Dante in the Visual and Performing Arts. Antonella Braida ; Luisa Calé. Ashgate, pp.229, 2007. 〈hal-00477716〉
  • Antonella Braida. Dante and the Romantics (monographs), Houndmills, Basingstoke: Palgrave. 2004. 〈hal-01676840〉

Chapitre d'ouvrage11 documents

  • Antonella Braida. ‘Depression, Madness and Suicide in British Romanticism: Psychological and Literary Interpretation’. Denis Bonnecase and Caroline Bertonèche ed, ‘Is that madness ?’ Les organes de la folie romantique (Paris: Michel Houdiard Editeur, 2016), p. 8-20., 2016. 〈hal-01674284〉
  • Antonella Braida. « Salute o malattia ? Il valore del commercio come ‘farmaco’ ne La Coscienza di Zeno ». Giuseppe Stellardi et Emanuela Tandello. Italo Svevo and His Legacy for the third Millennium, 1, Troubadour Press, pp.180-195., 2014. 〈hal-01676869〉
  • Antonella Braida. « Dante and Translation : An Approach to Untranslatability in the Poet's Work ». Language and Style in Dante, dirigé par M. Zaccarello et John C. Barnes, Dublin, Four Courts Press, p. 14-62., 2013. 〈hal-01676833〉
  • Antonella Braida. « Dante and the Creation of the poeta vate in Nineteenth-Century Italy ». ed. by Aida Audeh et Nick Havely. Dante in the Long Nineteenth Century, Oxford University Press., 2012. 〈hal-01676853〉
  • Antonella Braida. « Silvio Benco memorialista della prima guerra mondiale » . ed. Fulvio Senardi. Silvio Benco ‘nocchiero spirituale di Trieste’ », Istituto Giuliano di Storia, Cultura e Documentazione. pp.91-116., 2011. 〈hal-01676867〉
  • Antonella Braida. La notion d'intraduisible dans l'Europe du dix-huitième siècle : le débat en Italie. Angelo Colombo. Recherches en littérature et civilisation européennes et hispano-américaines. Mélanges Brey, Presses Universitaires de Franche-Comté, pp.329-38, 2009. 〈hal-00477717〉
  • Antonella Braida. « La notion d’intraduisible dans l’Europe du dix-huitième siècle : le débat en Italie » . Recherches en littérature et civilisation européennes et hispano-américaines. Mélanges Brey, ed. by Angelo Colombo (Presses Universitaires de Franche Comté : Besançon), pp. 329-38., 2009. 〈hal-01676858〉
  • Antonella Braida. Italo Svevo : Journalism and the Life of a Writer. Peter Haynsworth ; Martin MacLaughlin. Biographies and Autobiographies in Modern Italy, Legenda, pp.97-112, 2007. 〈hal-00477719〉
  • Antonella Braida. Dante's Inferno in the 1900s : From Drama to Film. Dante on View ; The Reception of Dante in the Visual and Performing Arts, Ashgate, pp.39-52, 2007. 〈hal-00477720〉
  • Antonella Braida. Introduction to Dante on View. Dante on View ; The Reception of Dante in the Visual Arts, Ashgate, pp.1-16, 2007. 〈hal-00477722〉
  • Antonella Braida. « Italo Svevo : Journalism and the Life of a Writer » . Biographies and Autobiographies in Modern Italy, ed. by Peter Haynsworth et Martin MacLaughlin (Oxford, Legenda), p. 97-112., 2007. 〈hal-01676859〉

Direction d'ouvrage, Proceedings, Dossier2 documents

  • Antonella Braida. Dante on View ; The Reception of Dante in the Visual and Performing Arts, ed. by A. Braida et L. Calé (Aldershot, Hampshire & Burlington, VT : Ashgate. France. 2007. 〈hal-01676838〉
  • Antonella Braida. Image and Word. Reflections of Art and Literature from the Middle Ages to the Present, ed. by A. Braida et G. Pieri (Oxford : European Humanities Research Centre. . France. 2003. 〈hal-01676842〉

Autre publication1 document

  • Antonella Braida. La réception de Dante à l'époque romantique en Grande-Bretagne : transformations de genre dans Mathilda et Valperga de Mary Shelley. Article dans revue en ligne : e-CRIT3224 http://e-crit3224.univ-fcomte.fr. 2010, pp.83-97. 〈hal-00477723〉