Skip to Main content
Number of documents

40

CV recherche et publications Anne-Valérie Dulac


Journal articles12 documents

  • Dulac Anne-Valérie. 'Amorous of their strokes': The Power of Lustre in Nicholas Hilliard’s Phoenix Portrait of Elizabeth I (c. 1575). TIES - Revue de littérature, textes, images et sons, Groupe de recherches Textes, Images et Sons 2022. ⟨hal-03707162⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Céline Cachaud, Anne-Valérie Dulac. Introduction to "Rediscovering the Miniature: After Hilliard". Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2019, ⟨10.4000/episteme.5462⟩. ⟨hal-03483280⟩
  • Anne-Valérie Dulac. La matière des images dans The Duchess of Malfi. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2019. ⟨hal-02369552⟩
  • Sarah Mekdjian, Cécile Gintrac, Armelle Choplin, Frédéric Dufaux, Anne-Valérie Dulac, et al.. For urban hospitality. Against securitarian closure, let's open our cities. Justice spatiale - Spatial justice, Université Paris Ouest Nanterre La Défense, UMR LAVUE 7218, Laboratoire Mosaïques, 2016, Food justice and agriculture. ⟨halshs-01720204⟩
  • Anne-Valérie Dulac. The Colour of Lustre: Limning by the Life. E-rea - Revue électronique d’études sur le monde anglophone, Laboratoire d’Études et de Recherche sur le Monde Anglophone, 2015, ⟨10.4000/erea.4402⟩. ⟨hal-02369539⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. “Jewels in crystal for some prince to buy”: Praising Eyes in Love’s Labour’s Lost. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2015, ⟨10.4000/shakespeare.3208⟩. ⟨hal-03483511⟩
  • Anne-Valérie Dulac. Miniatures between East and West: The Art(s) of Diplomacy in Thomas Roe’s Embassy. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2014, ⟨10.4000/episteme.343⟩. ⟨hal-02369546⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. "I Never Knew Him Other Than a Man": Masculinity as Ornament in Sir Philip Sidney's Arcadia. Culture, Society & Masculinities, Men's Studies Press, 2012, 4 (1), pp.92-103. ⟨10.3149/CSM.0401.92⟩. ⟨hal-03483382⟩
  • Anne-Valérie Dulac. Les Arcadies de Sir Philip Sidney et de Tom Stoppard. Sillages Critiques, Presses de l'Université de Paris-Sorbonne, 2011. ⟨hal-02369556⟩
  • Dulac Anne-Valérie. De la propagation en milieu transparent: lumières de l'optique élisabéthaine. Sigila. Revue transdisciplinaire franco-portugaise sur le secret, Gris-France, 2010, 25 (1), pp.39-51. ⟨10.3917/sigila.025.0039⟩. ⟨hal-03483346⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. Shakespeare et l’optique arabe. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, Société Française Shakespeare, 2009, pp.17-36. ⟨10.4000/shakespeare.1498⟩. ⟨hal-03483436⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. Champs du visible : horizons du voir dans King Lear et Antony and Cleopatra. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), Association Études Épistémè, 2006, ⟨10.4000/episteme.956⟩. ⟨hal-03483421⟩

Book sections13 documents

  • Dulac Anne-Valérie. Miniatures in Translation: Words for a Gentle Art. Laetitia Sansonetti; Remi Vuillemin. Language Commonality and Literary Communities in Early Modern England. Translation, Transmission, Transfer, Brepols, In press. ⟨hal-03707170⟩
  • Anne-Valérie Dulac. Discussing The Duchess. A conversation led by Anne-Valérie Dulac.. John Webster's 'Dismal Tragedy' The Duchess of Malfi Reconsidered, 2019. ⟨halshs-02147617⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Sophie Chiari, Sophie Lemercier-Goddard. General Introduction, with Sophie Chiari and Sophie Lemercier-Godard. John Webster's 'Dismal Tragedy' The Duchess of Malfi Reconsidered, 2019. ⟨halshs-02147612⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Sophie Chiari, Sophie Lemercier-Goddard. General Introduction. Presses Universitaires Blaise Pascal. John Webster's Dismal Tragedy: The Duchess of Malfi Reconsidered, pp.17-26, 2019. ⟨hal-03483240⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. Shakespeare’s Alhazen: Love’s Labour’s Lost and the History of Optics. Sophie Chiari; Mickael Popelard. Spectacular Science, Technology and Superstition in the Age of Shakespeare, 1, Edinburgh University Press, pp.133-146, 2018, ⟨10.3366/edinburgh/9781474427814.003.0008⟩. ⟨hal-03483482⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Butchers and Wrestlers in As You Like It. Sophie Chiari; Sophie Lemercier-Goddard; Michèle Vignaux. New Perspectives on Shakespeare's As You Like It, Presses Universitaires Blaise Pascal, pp.95-109, 2017. ⟨hal-03483564⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Hilliard and Sidney's Rule of the Eye. Sophie Chiari. The Circulation of Knowledge in Early Modern English Literature, Routledge, pp.59-70, 2016, ⟨10.4324/9781315614724⟩. ⟨hal-03483501⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Philip Sidney et les deux peintres: l'expérience visuelle face au discours sur le visible à la période élisabéthaine. Françoise Bort; Olivier Brossard; Wendy Ribeyrol. L'expérience I, Michel Houdiard, pp.47-58, 2012. ⟨hal-03483262⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Caput in Machina: The Severed Head of a Notorious Pirate. Delphine Lemonnier-Texier; Guillaume Winter. Lectures de Measure for Measure de William Shakespeare, Presses Universitaires de Rennes, pp.73-86, 2012. ⟨hal-03483454⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Territoires archéologiques de l'optique élisabéthaine. Sandrine Alexandre; Nora Philippe; Charlotte Ribeyrol. Inventer la peinture grecque antique, ENS Éditions, pp.103-126, 2011, Tohu Bohu. ⟨hal-03483375⟩
  • Dulac Anne-Valérie. "'Imaginons un homme qui n'ait jamais vu d'éléphant ou de rhinocéros': Sir Philip Sidney et les 'bêtes d'Afrique, ou bien d'Inde''. Anne Duprat; Hédia Khadhar. Orient baroque Orient classique, Éditions Bouchène, pp.21-39, 2010, 978-2-35676-008-1. ⟨hal-03483356⟩
  • Dulac Anne-Valérie. La Stella de Sidney : objet visible de la forme poétique?. Marlène Bernos; Sandrine Parageau; Laetitia Sansonetti. Les femmes et leurs représentations en Angleterre de la Renaissance aux Lumières, Éditions Nouveau Monde - CIES Sorbonne, pp.63-79, 2009. ⟨hal-03483579⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Out, vile jelly !’: d’un œil la déliquescence. Sophie Lemercier-Goddard. King Lear de William Shakespeare, Éditions du Temps, pp.41-58, 2008. ⟨hal-03483572⟩

Directions of work or proceedings8 documents

  • Anne-Valérie Dulac, Laetitia Sansonetti. Shakespeare and the Animal World / Shakespeare et le monde animal. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, 2020, ⟨10.4000/shakespeare.4952⟩. ⟨hal-03280025⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Laetitia Sansonetti. Shakespeare Unbound / Shakespeare désenchaîné. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, 2019, ⟨10.4000/shakespeare.4192⟩. ⟨hal-03280026⟩
  • Line Cottegnies, Dulac Anne-Valérie, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. Sillages critiques. Sillages Critiques, 26, 2019, Nouvelles perspectives sur "The Duchess of Malfi" - Nouvelles perspectives sur "The Duchess of Malfi". ⟨hal-02006493⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Line Cottegnies, Anne-Marie Miller-Blaise, Ladan Niayesh. New perspectives on The Duchess of Malfi. 2019. ⟨halshs-02147625⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Céline Cachaud. Miniatures in the Early Modern Period / Travelling Objects. Etudes Epistémè : revue de littérature et de civilisation (XVIe - XVIIIe siècles), 2019. ⟨hal-03483273⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Laetitia Sansonetti. Shakespeare and Fear / Shakespeare et la peur. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, 2018, ⟨10.4000/shakespeare.4002⟩. ⟨hal-03280028⟩
  • Anne-Valérie Dulac, Laetitia Sansonetti. Shakespeare après Shakespeare. Actes des congrès de la Société française Shakespeare, 2017, ⟨10.4000/shakespeare.3807⟩. ⟨hal-01640680⟩
  • Sophie Chiari, Michèle Vignaux, Laetitia Sansonetti, Yan Brailowsky, Line Cottegnies, et al.. Nouvelles lectures de Love’s Labour’s Lost / New Critical Essays on Love’s Labour’s Lost. France. 2015, E-rea. Revue électronique d’études sur le monde anglophone. ⟨halshs-01176976⟩

Other publications6 documents

  • Dulac Anne-Valérie. Limning as Gift-Giving: Embellishing Letters to “Eastern Princes” and “Remote Kings”. 2022. ⟨hal-03720447⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Review of Elizabeth GOLDRING. — Nicholas Hilliard, Life of an Artist (New Haven and London : Yale University Press et Paul Mellon Centre for Studies in British Art, 2019, 352 p., 279 × 197mm, 250 illustrations couleur). 2021, pp.112-119. ⟨10.3917/etan.741.0112⟩. ⟨hal-03483545⟩
  • Dulac Anne-Valérie. Review of King Henry V. A Critical Reader, edited by Karen Britland and Line Cottegnies. 2020. ⟨hal-03483540⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. La Nuit des rois (Twelfth Night), Thomas Ostermeier at La Comédie Française. 2020, pp.683 - 687. ⟨10.1353/shb.2020.0068⟩. ⟨hal-03483301⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Librairie Droz. "Résumé de thèse: Sir Philip Sidney et les marges de la culture visuelle élisabéthaine", pour la rubrique “Actualité de La Recherche” du Bulletin de La Société de l’Histoire Du Protestantisme Français. 2011. ⟨hal-03483226⟩
  • Dulac Anne-Valérie, Anne-Valérie Dulac. Review of Hugh Grady et Terence Hawkes (eds.), Presentist Shakespeares. 2010, pp.184-187. ⟨10.4000/itineraires.1766⟩. ⟨hal-03483546⟩

Videos1 document

  • Anne-Valérie Dulac, Eric Fayet. L' accessoire en son pouvoir : Objets-animaux sur la scène anglaise de la Renaissance. 2019. ⟨hal-03135806⟩