Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

11 résultats
Image document

Un dispositif pour comprendre un récit

Anne-Lise Doyen , M. Noyer-Martin
Ressources, 2018, 19, pp.68-82
Article dans une revue halshs-03534618v1

Laterality Preference and Cognition: Cross-Syndrome Comparison of Patients with Trisomy 21 (Down), del7q11.23 (Williams-Beuren) and del22q11.2 (DiGeorge or Velo-Cardio-Facial) Syndromes

Michèle Carlier , Aude Gerard Desplanches , Nicole Philip , Silvia Stefanini , Stefano Vicari , et al.
Behavior Genetics, 2011, 41 (3, SI), pp.413-422. ⟨10.1007/s10519-011-9465-2⟩
Article dans une revue istex hal-01440419v1

Effets d’un entraînement perceptivo-moteur et aux orthographes approchées sur les compétences scripturales à 5 ans.

Anne-Lise Doyen , M. Noyer-Martin
Perspectives actuelles sur l’apprentissage de la lecture et de l’écriture /Contributions about learning to read and write., 2016
Chapitre d'ouvrage hal-03564872v1

Apprendre à écrire les lettres pour apprendre à écrire des textes

Eric Lambert , Anne-Lise Doyen
Psychologie cognitive des apprentissages scolaires, Dunod, pp.155-165, 2018, Univers psy, ISSN 2556-4137, 978-2-10-077556-9
Chapitre d'ouvrage hal-01936463v1

Genetics and laterality. The degree of laterality: The forgotten factor

Michèle Carlier , Anne-Lise Doyen
Behavior Genetics, 2009, 39 (6), pp.640-641
Article dans une revue hal-01440480v1

Apprentissage de l’orthographe lexicale et apports des dispositifs d’enseignement explicite

Pascale Nootens , Anne-Lise Doyen , Magali Noyer-Martin , Erika Simard-Dupuis
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2019, 163, pp.750-758
Article dans une revue hal-03564911v1

Measuring handedness: A validation study of Bishop's reaching card test

Anne-Lise Doyen , Michèle Carlier
Laterality, 2002, 7 (2), pp.115-130. ⟨10.1080/13576500143000140⟩
Article dans une revue hal-01441362v1
Image document

Manual performance as predictor of literacy acquisition : A study from kindergarten to Grade 1

Anne-Lise Doyen , Eric Lambert , Florence Dumas , Michèle Carlier
Cognitive Development, 2017, 43 (3), pp. 80-90. ⟨10.1016/j.cogdev.2017.02.011⟩
Article dans une revue hal-01544497v1

Laterality in persons with intellectual disability. I - Do patients with trisomy 21 and Williams-Beuren syndrome differ from typically developing persons?

Michèle Carlier , S Stefanini , C Deruelle , V Volterra , Anne-Lise Doyen , et al.
Behavior Genetics, 2006, 36 (3), pp.365-376. ⟨10.1007/s10519-006-9048-9⟩
Article dans une revue istex hal-01440639v1

Impact of early code-skill and oral compréhension training on reading achievement in first grade

Maryse Bianco , Catherine Pellenq , Eric Lambert , Pascal Bressoux , Laurent Lima , et al.
Journal of Research in Reading, 2012, 35 (4), pp.427-455. ⟨10.1111/j.1467-9817.2010.01479.x⟩
Article dans une revue istex hal-00952433v1

Early training in oral comprehension and phonological skills: results of a three-year longitudinal study

Maryse Bianco , Pascal Bressoux , Anne-Lise Doyen , Eric Lambert , Laurent Lima , et al.
Scientific Studies of Reading, 2010, 14 (3), pp.211-246. ⟨10.1080/10888430903117518⟩
Article dans une revue hal-00482532v1