|
|
Un dispositif pour comprendre un récit
Anne-Lise Doyen
,
M. Noyer-Martin
Ressources, 2018, 19, pp.68-82
Article dans une revue
halshs-03534618v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Laterality Preference and Cognition: Cross-Syndrome Comparison of Patients with Trisomy 21 (Down), del7q11.23 (Williams-Beuren) and del22q11.2 (DiGeorge or Velo-Cardio-Facial) Syndromes
Michèle Carlier
,
Aude Gerard Desplanches
,
Nicole Philip
,
Silvia Stefanini
,
Stefano Vicari
,
et al.
Article dans une revue
istex
hal-01440419v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Effets d’un entraînement perceptivo-moteur et aux orthographes approchées sur les compétences scripturales à 5 ans.
Anne-Lise Doyen
,
M. Noyer-Martin
Perspectives actuelles sur l’apprentissage de la lecture et de l’écriture /Contributions about learning to read and write., 2016
Chapitre d'ouvrage
hal-03564872v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Apprendre à écrire les lettres pour apprendre à écrire des textes
Eric Lambert
,
Anne-Lise Doyen
Psychologie cognitive des apprentissages scolaires, Dunod, pp.155-165, 2018, Univers psy, ISSN 2556-4137, 978-2-10-077556-9
Chapitre d'ouvrage
hal-01936463v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Genetics and laterality. The degree of laterality: The forgotten factor
Michèle Carlier
,
Anne-Lise Doyen
Behavior Genetics, 2009, 39 (6), pp.640-641
Article dans une revue
hal-01440480v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Apprentissage de l’orthographe lexicale et apports des dispositifs d’enseignement explicite
Pascale Nootens
,
Anne-Lise Doyen
,
Magali Noyer-Martin
,
Erika Simard-Dupuis
A.N.A.E. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant, 2019, 163, pp.750-758
Article dans une revue
hal-03564911v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Measuring handedness: A validation study of Bishop's reaching card test
Anne-Lise Doyen
,
Michèle Carlier
Article dans une revue
hal-01441362v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Manual performance as predictor of literacy acquisition : A study from kindergarten to Grade 1
Anne-Lise Doyen
,
Eric Lambert
,
Florence Dumas
,
Michèle Carlier
Article dans une revue
hal-01544497v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Laterality in persons with intellectual disability. I - Do patients with trisomy 21 and Williams-Beuren syndrome differ from typically developing persons?
Michèle Carlier
,
S Stefanini
,
C Deruelle
,
V Volterra
,
Anne-Lise Doyen
,
et al.
Article dans une revue
istex
hal-01440639v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Impact of early code-skill and oral compréhension training on reading achievement in first grade
Maryse Bianco
,
Catherine Pellenq
,
Eric Lambert
,
Pascal Bressoux
,
Laurent Lima
,
et al.
Article dans une revue
istex
hal-00952433v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Early training in oral comprehension and phonological skills: results of a three-year longitudinal study
Maryse Bianco
,
Pascal Bressoux
,
Anne-Lise Doyen
,
Eric Lambert
,
Laurent Lima
,
et al.
Article dans une revue
hal-00482532v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|