Recherche - Archive ouverte HAL Accéder directement au contenu

Filtrer vos résultats

12 résultats

The role of mathematical language skills in arithmetic fluency and word-problem solving for first- and second-language learners

Chang Xu , Anne Lafay , Heather Douglas , Sabrina Di Lonardo Burr , Jo-Anne Lefevre , et al.
Journal of Educational Psychology, 2021, ⟨10.1037/edu0000673⟩
Article dans une revue hal-03377006v1

Examath 5-8, batterie d'évaluation informatisée d'examen des habiletés mathématiques pour les enfants de 5 à 8 ans

Anne Lafay , Marie-Christel Helloin
2021
Autre publication scientifique hal-03469593v1

Transcoding of French numbers for first- and second-language learners in third grade

Anne Lafay , Emmanuelle Adrien , Sabrina Di Lonardo Burr , Heather Douglas , Kim Provost-Larocque , et al.
Quarterly Journal of Experimental Psychology, 2023, pp.174702182311743. ⟨10.1177/17470218231174339⟩
Article dans une revue hal-04207817v1
Image document

Représentations de genre dans un manuel scolaire de mathématiques de première année du primaire au Québec

Anne Lafay
Canadian Journal of Education, 2022, 45 (3), pp.769-786. ⟨10.53967/cje-rce.v45i3.5169⟩
Article dans une revue hal-03840013v1

Can manipulatives help students in the third and fifth grades understand the structure of word problems?

Anne Lafay , Helena Osana , Julie Guillan
Educational Psychology, 2021, 41 (9), pp.1180-1198. ⟨10.1080/01443410.2021.1900546⟩
Article dans une revue hal-03469566v1

Longitudinal relations between young students’ feelings about mathematics and arithmetic performance

Anne Lafay , Charlene Shujie Song , Chang Xu , Erin Maloney , Sheri-Lynn Skwarchuk , et al.
Cognitive Development, 2021, 59, pp.101078. ⟨10.1016/j.cogdev.2021.101078⟩
Article dans une revue hal-03469573v1

L’efficacité des interventions en mathématiques chez les enfants ayant un trouble spécifique des apprentissages en mathématiques ou à risque : synthèse narrative d’une série de revues de littérature systématiques

Anne Lafay , Julie Cattini
Glossa, 2021
Article dans une revue hal-03469558v1
Image document

The role of fingers in number processing in young children

Anne Lafay , Catherine Thevenot , Caroline Castel , Michel Fayol
Frontiers in Psychology, 2013, 4, pp.488. ⟨10.3389/fpsyg.2013.00488⟩
Article dans une revue hal-03374821v1

Effet des interventions en résolution de problèmes à énoncé verbal chez les adolescents ayant un trouble des apprentissages ou des difficultés en mathématiques : Revue de littérature systématique.

Anne Lafay , Cécile Germain Colombiès
Canadian Psychology, 2021, 62 (3), pp.267-282. ⟨10.1037/cap0000202⟩
Article dans une revue hal-03469578v1
Image document

Does Conceptual Transparency in Manipulatives Afford Place-Value Understanding in Children at Risk for Mathematics Learning Disabilities?

Anne Lafay , Helena Osana , Joel Levin
Learning Disability Quarterly, 2023, 46 (2), pp.92-105. ⟨10.1177/07319487221124088⟩
Article dans une revue hal-03776432v1

Relations between Math Achievement, Math Anxiety, and the Quality of Parent–Child Interactions While Solving Math Problems

Michela Distefano , Fraulein Retanal , Jean-François Bureau , Thomas Hunt , Anne Lafay , et al.
Education Sciences, 2023, 13 (3), pp.307. ⟨10.3390/educsci13030307⟩
Article dans une revue hal-04207671v1

Individual differences in the development of children’s arithmetic fluency from grades 2 to 3.

Chang Xu , Jo-Anne Lefevre , Sheri-Lynn Skwarchuk , Sabrina Di Lonardo Burr , Anne Lafay , et al.
Developmental Psychology, 2021, 57 (7), pp.1067-1079. ⟨10.1037/dev0001220⟩
Article dans une revue hal-03377003v1