Skip to Main content

Co-authors

Keywords

Number of documents

25

Selected references from Amine Beyhom


Journal articles17 documents

  • Amine Beyhom, Hamdi Makhlouf. A VIAMAP exploration of the Tunisian ṭubūʿ. Tunisian Center of Musicological Publication, Tunisian Center of Musicological Publication, 2021. ⟨hal-03680903⟩
  • Amine Beyhom. Byzantine Chant Theory and Practice in the Light of Ancient Greek Music Theory and Occicentrism. Series Musicologica Balcanica, IMS-RASMB, 2020. ⟨hal-03108186⟩
  • Amine Beyhom. Dossier: Was the Early Arabian ʿūd “fretted”?. NEMO-Online, 2020. ⟨hal-03680896⟩
  • Amine Beyhom. THE LOST ART OF MAQĀM. NEMO-Online, 2019. ⟨hal-03108178⟩
  • Amine Beyhom. Dossier: MAT for the VIAMAP Maqām Analysis Tools for the Video- Animated Music Analysis Project. NEMO-Online, 2018. ⟨hal-02536449⟩
  • Amine Beyhom. Hellenism as an Analytical tool for Occicentrism (in Musicology) V2 (February 2017). NEMO-Online, 2017, 3 (5), pp.53-275. ⟨hal-01447512v2⟩
  • Amine Beyhom. A Hypothesis for the Elaboration of Heptatonic Scales. NEMO-Online, 2017. ⟨hal-02012780⟩
  • Amine Beyhom. Dossier : Influence des théories européanisées du XIXe siècle sur la notation et la pratique des modes de la musique arabe et d’autres musiques, à travers la mise en exergue du mythe du genre ḥijāz semi-tonal. NEMO-Online, 2013, 2 (3), pp.87-177. ⟨hal-01447295⟩
  • Amine Beyhom. UN LEXIQUE DE LA MODALITÉ. NEMO-Online, 2012, 2 (1), pp.5-24. ⟨hal-01447269⟩
  • Amine Beyhom. Kashf al-Asrār ʿan Karakarat al-Aḥbār fī Taʾwīl al-Adwār . NEMO-Online, 2012, 1 (1), pp.67-88. ⟨hal-01447252⟩
  • Amine Beyhom. Further Analyses from the VIAMAP. NEMO-Online, 2011. ⟨hal-03680899⟩
  • Amine Beyhom. Musiques savantes de l'Orient ou le temps de la reconnaissance. Revue des Traditions Musicales des Mondes Arabe et Méditerranéen, Editions de l'Université Antonine, 2007, Musicologie des Traditions, pp.13-26. ⟨hal-01446646⟩
  • Amine Beyhom. Des critères d'authenticité dans les musiques métissées et de leur validation : Exemple de la musique arabe. Filigrane, n°5, 2007. ⟨hal-01446671⟩
  • Amine Beyhom. Mesure d'intervalles, méthodologie et pratique. Revue des Traditions Musicales des Mondes Arabe et Méditerranéen, Editions de l'Université Antonine, 2007, pp.181-235. ⟨hal-01446708⟩
  • Amine Beyhom. Adapted Modal systematics for the 24 quarter-tones grid. Al-Antouniyyah, 2006, pp.228-236. ⟨hal-01446501⟩
  • Amine Beyhom. Interaction between Music and Film: On the example of the Trilogy of "The Lord of the Rings". Regards, 2005, pp.5-18. ⟨hal-01446630⟩
  • Amine Beyhom. Systématique modale: Génération et classement d'échelles modales. Musurgia : analyse et pratique musicales, Ed. Eska, 2004, XI (4), pp.55-68. ⟨hal-01446479⟩

Conference papers3 documents

  • Amine Beyhom. TWO COMMON ERRORS ABOUT THE PROPORTIONS OF THE ‛ŪD: Ibn a-ţ-Ţaḥḥān and al-Kindī. The ‘ūd from its earliest sources to modern times, in the Near-East, Richard Dumbrill, Dec 2011, London, United Kingdom. pp.81-110. ⟨hal-01446781⟩
  • Amine Beyhom, Hamdi Makhlouf. Frettage du ʿŪd (luth arabe) dans la théorie musicale arabe et influence sur la pratique. The fifth Conference on Interdisciplinary Musicology (CIM09), Oct 2009, Paris, France. ⟨hal-01446756⟩
  • Amine Beyhom. A NEW HYPOTHESIS FOR THE ELABORATION OF HEPTATONIC SCALES AND CONSEQUENCES IN UNDERSTANDING THEIR ORIGINS. International Conference of Near Easten Archaeomusicolog y ICONEA 2008, Richard Dumbrill, Irving Finkel, Dec 2008, London, United Kingdom. pp.151-209. ⟨hal-01446826⟩

Books1 document

  • Amine Beyhom. Théories de l’échelle et pratiques mélodiques chez les Arabes – Une approche systématique et diachronique (Internet version 1.03) : Volume I – L’échelle générale et les genres – Tome 1 : Théories gréco-arabes de Kindī (ixe siècle) à Ṭūsī (xiiie siècle) . Geuthner, 1 (1), 2010, Volume 1: L'échelle générale et les genres ‎–‎ Tome 1 : Théories gréco-arabes de Kindī (IXe siècle) à Ṭūsī (XIIIe siècle), 978-2-7053-3840-4. ⟨hal-01473402⟩

Book sections3 documents

  • Amine Beyhom. Theory and Practice of Psaltiki: Why do they not coincide?. 3rd International Musicological and Psaltic Conference «…ἐν ἐπιγνώσει ὑμνοῦντάς Σε…» (= chanting consciously in praise to Thee) Prerequisites and Skills for Sacred Chanting in Orthodox Worship Τετάρτη 30 Μαΐου – Σάββατο 2 Ἰουνίου 2018 Συνεδριακὸ Κέντρο «Θεσσαλία» – Μελισσιάτικα Βόλου, 2020. ⟨hal-03108184⟩
  • Amine Beyhom. Entre ethnomusicologie et musicologie : Le dilemme de la musicologie autochtone du maqiim. La modalité au prisme de la modernité: créativité musicale et cheminements culturels entre apports, hybridations et mutations identitaires: actes du Congrès international de Tunis = al-Maqāmīyah min manẓūr al-ḥadāthah, pp.339-372, 2019. ⟨hal-03108182⟩
  • Amine Beyhom. Approche systématique de la musique arabe: genres et degrés système?. De la théorie à l’Art de l’improvisation : analyse de performances et modélisation musicale, 2005. ⟨hal-01446575⟩

Theses1 document

  • Amine Beyhom. Systématique Modale. Musique, musicologie et arts de la scène. Université Sorbonne - Paris IV, 2003. Français. ⟨tel-01511710⟩