Amélie Cordier
6
Documents
Présentation
CV scientifique d'Amélie Cordier
Publications
- 6
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
An Authoring Tool to Elicit Knowledge to be Taught without ProgrammingInternational Conference on Computer Supported Education, Apr 2017, Porto, Portugal. pp.82-91, ⟨10.5220/0006315100820091⟩
Communication dans un congrès
hal-01588822v1
|
|
Towards an Authoring Tool to Acquire Knowledge for ITS Teaching Problem Solving MethodsEuropean Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2016), Sep 2016, Lyon, France. pp.575-578, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_66⟩
Communication dans un congrès
hal-01357997v1
|
|
|
Quels modèles de connaissances pour une personnalisation unifiée de l'apprentissage ?IC 2011, 22èmes Journées francophones d'Ingénierie des Connaissances, May 2011, Chambéry, France. pp.657-672
Communication dans un congrès
hal-00746730v1
|
|
Concevoir des assistants intelligents pour des applications fortement orientées connaissances : problématiques, enjeux et étude de cas21èmes Journées Francophones d'Ingénierie des Connaissances, 2010, Nîmes, France. pp.119-131
Communication dans un congrès
hal-00487659v1
|
|
A Teacher-dedicated Tool Supporting Personalization of ActivitiesED-MEDIA 2009 - World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, Jun 2009, Honolulu, Hawaii, United States. pp.1136-1141
Communication dans un congrès
hal-01437664v1
|
Preliminary Evaluations of AMBRE-KB, an Authoring Tool to Elicit Knowledge to Be Taught Without ProgrammingEscudeiro P., Costagliola G., Zvacek S., Uhomoibhi J., McLaren B. Computers Supported Education - 9th International Conference, CSEDU 2017, Porto, Portugal, April 21-23, 2017, Revised Selected Papers, 865, Springer, pp.116-137, 2018, Communications in Computer and Information Science, 978-3-319-94639-9. ⟨10.1007/978-3-319-94640-5_6⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01937115v1
|