Amel Yessad
45
Documents
Présentation
Publications
Discovering prerequisite relationships between knowledge components from an interpretable learner model16th International Conference on Educational Data Mining, The Indian Institute of Science Campus, Jul 2023, Bengaluru, India. pp.490-496, ⟨10.5281/zenodo.8115738⟩
Communication dans un congrès
hal-04161385v1
|
|
Using the ITS Components in Improving the Q-Learning Policy for Instructional SequencingITS 2023: Augmented Intelligence and Intelligent Tutoring Systems, Jun 2023, Corfu, Greece. pp.247-256, ⟨10.1007/978-3-031-32883-1_21⟩
Communication dans un congrès
hal-04161602v1
|
|
|
How to assist designers model learning games with Petri nets?Foundations of Digital Games 2022, Sep 2022, Athènes, Greece
Communication dans un congrès
hal-03710508v1
|
Combining Learner Model and Reinforcement Learning for Adaptive Sequencing of Learning ActivitiesMIS4TEL 2022 : 12th International Conference on Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning, Jul 2022, L'Aquila, Italy
Communication dans un congrès
hal-03710493v1
|
|
Personalizing the Sequencing of Learning Activities by using the Q-Learning and the Bayesian Knowledge Tracing17th European Conference on Technology-Enhanced Learning, Sep 2022, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-03710500v1
|
|
A two-step process for analysing teacher's behaviors using a scenario-based platformInternational Conference on Web-based Learning, Nov 2022, Tenerife, Spain
Communication dans un congrès
hal-03844052v1
|
|
|
Vers un modèle de scénarisation pour l'enseignement de la pensée informatique à l'école primaireDidapro 8 – DidaSTIC, Feb 2020, Lille, France
Communication dans un congrès
hal-02496191v1
|
Does an e-mail reminder intervention with learning analytics reduce procrastination in a blended university course?15th European Conference on Technology-Enhanced Learning, Sep 2020, Heidelberg, Germany
Communication dans un congrès
hal-02846395v1
|
|
Automatic Detection of Peer Interactions in Multi-player Learning GamesEuropean Conference on Technology Enhanced Learning 2019, Sep 2019, Delft, Netherlands
Communication dans un congrès
hal-02263697v1
|
|
Détection Automatique d’Interactions entre Pairs dans les Jeux Sérieux Multi-JoueursEnvironnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain 2019, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02157329v1
|
|
|
Quels scénarios pour l’enseignement de l’informatique à l’école élémentaire ? Premiers éléments relatifs au contenu et au modèle des scénarios dans le cadre du projet IE-CAREAtelier EIAH 2019 : Apprentissage de la pensée informatique de la maternelle à l’Université : retours d’expériences et passage à l’échelle, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02383986v1
|
Analysis of peer interactions features in Multi-Player Learning Games: semi-automatic approach and proof of conceptEuropean Conference on Games Based Learning, Oct 2018, Sophia Antipolis, France
Communication dans un congrès
hal-01857612v1
|
|
How to help teachers adapt to learners? Teachers' perspective on a competency and error-type centered dashboard for algebraTEL-STEM Workshop at ECTEL 2018, Sep 2018, Leeds, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01857582v1
|
|
|
Analyser et représenter la progression de la difficulté d’un jeu sérieux du point de vue ludique et pédagogiqueEIAH 2017, Jun 2017, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-01515753v1
|
Modeling Learner’s Type Using an Educational Massively Multiplayer Online Role-Playing GameEuropean Conference on Game-Based Learning, Oct 2017, Graz, Austria
Communication dans un congrès
hal-01889077v1
|
|
|
Prog&Play: un jeu sérieux instrumentalisé pour l'apprentissage de la programmationORPHEE-RDV, atelier apprentissage instrumenté de l'informatique, Jan 2017, Font-Romeu, France
Communication dans un congrès
hal-01515773v1
|
|
MAGAM: A Multi-Aspect Generic Adaptation Model for Learning EnvironmentsEuropean Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2017), Sep 2017, Tallinn, Estonia. pp.139-152, ⟨10.1007/978-3-319-66610-5_11⟩
Communication dans un congrès
hal-01578380v1
|
|
Aider à l'analyse du comportement d'un apprenant dans les jeux sérieuxEIAH 2017, Jun 2017, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-01515748v1
|
|
MAGAM : un modèle générique pour l'adaptation multi-aspects dans les EIAHEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France. pp.29-40
Communication dans un congrès
hal-01517137v1
|
An Ontology for Describing Scenarios of Multi-players Learning Games: Toward an Automatic Detection of Group InteractionsEC-TEL 2017, Sep 2017, Tallinn, Estonia. ⟨10.1007/978-3-319-66610-5_35⟩
Communication dans un congrès
hal-01578371v1
|
|
|
Analyse de traces d'exécution de programmes informatiques : Application au jeu sérieux Prog&PlayORPHEE-RDV, atelier : Méthodologies et outils pour le recueil, l’analyse et la visualisation des traces d’interaction, Jan 2017, Font-Romeu, France
Communication dans un congrès
hal-01515783v1
|
|
Framework for Learner Assessment in Learning Games11th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2016, Lyon, France. pp.622-626, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_77⟩
Communication dans un congrès
hal-01359636v1
|
|
Understanding Learners’ Behaviors in Serious Games15th International Conference on International Conference on Web-based Learning (ICWL 2016), Oct 2016, Rome, Italy. pp.195-205, ⟨10.1007/978-3-319-47440-3_22⟩
Communication dans un congrès
hal-01372326v1
|
|
Le suivi de l'apprenant : une approche fondée sur le cadre méthodologique Evidence Centered Design Application aux Serious Games.EIAH 2015 - Atelier Evaluation des Apprentissages et Environnements Informatique, Jun 2015, Agadir, Maroc
Communication dans un congrès
hal-01359772v1
|
Framework Multidimensionnel d'Analyse de Niveaux de Jeux Sérieux9ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement, Oct 2014, Bézier, France. pp.13-24
Communication dans un congrès
hal-01222356v1
|
|
Have you found the error? A Formal Framework for Learning Game Verification9th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2014, Graz, Austria. pp.476-481, ⟨10.1007/978-3-319-11200-8_45⟩
Communication dans un congrès
hal-01215670v1
|
|
Toward Improvement of Serious Game Reliability7th European Conference on Games Based Learning, Oct 2013, Porto, Portugal. pp.80-87
Communication dans un congrès
hal-01216093v1
|
|
An approach to model and validate scenarios of serious games in the design stageInternational Conference on Web-based Learning, Oct 2013, Kenting, Taiwan. pp.264-273, ⟨10.1007/978-3-642-41175-5_27⟩
Communication dans un congrès
hal-01216181v1
|
|
Vérification de scénarios complexes issus du processus de ludification ("gamification") dans les jeux sérieuxRencontres interdisciplinaires sur les systèmes complexes naturels et artificiels, Jan 2013, Rochebrune, France. 1-12 (in press)
Communication dans un congrès
hal-01216125v1
|
|
|
How to Evaluate Competencies in Game-Based Learning Systems Automatically?11th international conference on Intelligent Tutoring Systems, Jun 2012, Chania, Greece. pp.168-173, ⟨10.1007/978-3-642-30950-2_22⟩
Communication dans un congrès
hal-01359548v1
|
|
Réseaux de Petri et ontologies : des outils pour le suivi de l'apprenant dans les jeux sérieuxEIAH 2011 - Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, May 2011, Mons, Belgique. pp.435-447
Communication dans un congrès
hal-00605779v1
|
Petri nets and ontology: tools for the learning player assessment in serious gamesIEEE International Conference on Advance Learning Technologies, Jul 2011, Athens, GA, United States. pp.415-419, ⟨10.1109/ICALT.2011.131⟩
Communication dans un congrès
hal-01282509v1
|
|
Using the Petri Nets for the Learner Assessment in Serious GamesProceeding of the 9 th International conference on Web-based Learning, Dec 2010, Shanghai, China. pp.339-348, ⟨10.1007/978-3-642-17407-0_35⟩
Communication dans un congrès
hal-01291805v1
|
|
SeGAE: A Serious Game Authoring EnvironmentIEEE International Conference on Advance Learning Technologies, Jul 2010, Sousse, Tunisia. pp.538-540, ⟨10.1109/ICALT.2010.153⟩
Communication dans un congrès
hal-01291806v1
|
|
|
Adaptive Course Generation in Semantic Web ContextEdMedia, Jun 2008, Vienne, Austria
Communication dans un congrès
hal-03503453v1
|
Rétroactions dans un environnement numérique d’apprentissage : Modèle de description et décisionSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2022, 29 (2), ⟨10.23709/sticef.29.2.4⟩
Article dans une revue
hal-04006908v1
|
|
|
Un système d’aide à l’analyse des traces des apprenants dans les jeux sérieuxSTICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2018, Numéro Spécial Sélection de la conférence EIAH 2017, 25 (1)
Article dans une revue
hal-01890711v2
|
Formal Framework to improve the reliability of concurrent and collaborative learning gamesEAI Endorsed Transactions on Serious Games, 2014, 14 (2), pp.e4. ⟨10.4108/sg.1.2.e4⟩
Article dans une revue
hal-01174632v1
|
|
|
Ontology-based Semantic Relatedness for Detecting the Relevance of Learning ResourcesInteractive Learning Environments, 2011, 19 (1), pp.63-80. ⟨10.1080/10494820.2011.528888⟩
Article dans une revue
hal-01174614v1
|
|
Adaptive Learning Organizer for Web-Based EducationInternational Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, 2008, 3 (4), pp.57-73. ⟨10.4018/jwltt.2008100103⟩
Article dans une revue
hal-03503176v1
|
|
DNE - GTnum2 Learning Analytics - Etat de l’art sur les outils et méthodes issus de la recherche française[Rapport de recherche] Ministère de l'éducation nationale. 2018
Rapport
hal-02453676v1
|
Adapting Learning Paths in Serious Games: An Approach Based on Teachers' RequirementsComputer Supported Education - 7th International Conference, CSEDU 2015, Lisbon, Portugal, May 23-25, 2015, Revised Selected Papers, 583, Springer, pp.376-394, 2016, Communications in Computer and Information Science, 978-3-319-29584-8. ⟨10.1007/978-3-319-29585-5_22⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01303795v1
|
|
|
OrPAF: an Environment for Adaptive Hypermedia Courses in the Semantic Web ContextNovel Developments in Web-Based Learning Technologies: Tools for Modern Teaching, IGI GLOBAL, pp.159-173, 2010, ⟨10.4018/978-1-60566-938-0.ch009⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01293876v1
|
|
Actes des 8ièmes RJC EIAH 2020 : Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain8e Rencontres Jeunes Chercheurs en EIAH, 2020
Proceedings/Recueil des communications
hal-03208548v1
|
|
Données numériques et prise en compte de l'apprenant dans les environnements informatiques pour l'apprentissage humainATIEF : Association des Technologies de l’Information pour l’ Education et la Formation. 9ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2019), Jun 2019, Paris, France. pp.1-149, 2019, 978-2-901384-01-4
Proceedings/Recueil des communications
hal-03274910v1
|