Accéder directement au contenu

Amel Yessad

45
Documents

Présentation

Publications

Discovering prerequisite relationships between knowledge components from an interpretable learner model

Olivier Allègre , Amel Yessad , Vanda Luengo
16th International Conference on Educational Data Mining, The Indian Institute of Science Campus, Jul 2023, Bengaluru, India. pp.490-496, ⟨10.5281/zenodo.8115738⟩
Communication dans un congrès hal-04161385v1

Using the ITS Components in Improving the Q-Learning Policy for Instructional Sequencing

Amel Yessad
ITS 2023: Augmented Intelligence and Intelligent Tutoring Systems, Jun 2023, Corfu, Greece. pp.247-256, ⟨10.1007/978-3-031-32883-1_21⟩
Communication dans un congrès hal-04161602v1
Image document

How to assist designers model learning games with Petri nets?

Mathieu Muratet , Amel Yessad , Thibault Carron
Foundations of Digital Games 2022, Sep 2022, Athènes, Greece
Communication dans un congrès hal-03710508v1

Combining Learner Model and Reinforcement Learning for Adaptive Sequencing of Learning Activities

Amel Yessad
MIS4TEL 2022 : 12th International Conference on Methodologies and Intelligent Systems for Technology Enhanced Learning, Jul 2022, L'Aquila, Italy
Communication dans un congrès hal-03710493v1

Personalizing the Sequencing of Learning Activities by using the Q-Learning and the Bayesian Knowledge Tracing

Amel Yessad
17th European Conference on Technology-Enhanced Learning, Sep 2022, Toulouse, France
Communication dans un congrès hal-03710500v1

A two-step process for analysing teacher's behaviors using a scenario-based platform

Malak Kanaan , Amel Yessad
International Conference on Web-based Learning, Nov 2022, Tenerife, Spain
Communication dans un congrès hal-03844052v1
Image document

Vers un modèle de scénarisation pour l'enseignement de la pensée informatique à l'école primaire

Olivier Brunet , Amel Yessad , Mathieu Muratet , Thibault Carron
Didapro 8 – DidaSTIC, Feb 2020, Lille, France
Communication dans un congrès hal-02496191v1

Does an e-mail reminder intervention with learning analytics reduce procrastination in a blended university course?

Iryna Nikolayeva , Amel Yessad , Bertrand Laforge , Vanda Luengo
15th European Conference on Technology-Enhanced Learning, Sep 2020, Heidelberg, Germany
Communication dans un congrès hal-02846395v1

Automatic Detection of Peer Interactions in Multi-player Learning Games

Mathieu Guinebert , Amel Yessad , Mathieu Muratet , Vanda Luengo
European Conference on Technology Enhanced Learning 2019, Sep 2019, Delft, Netherlands
Communication dans un congrès hal-02263697v1

Détection Automatique d’Interactions entre Pairs dans les Jeux Sérieux Multi-Joueurs

Mathieu Guinebert , Amel Yessad , Mathieu Muratet , Vanda Luengo
Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain 2019, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02157329v1
Image document

Quels scénarios pour l’enseignement de l’informatique à l’école élémentaire ? Premiers éléments relatifs au contenu et au modèle des scénarios dans le cadre du projet IE-CARE

Olivier Brunet , Amel Yessad , Mathieu Muratet , Thibault Carron
Atelier EIAH 2019 : Apprentissage de la pensée informatique de la maternelle à l’Université : retours d’expériences et passage à l’échelle, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès hal-02383986v1

Analysis of peer interactions features in Multi-Player Learning Games: semi-automatic approach and proof of concept

Mathieu Guinebert , Mathieu Muratet , Amel Yessad , Vanda Luengo
European Conference on Games Based Learning, Oct 2018, Sophia Antipolis, France
Communication dans un congrès hal-01857612v1

How to help teachers adapt to learners? Teachers' perspective on a competency and error-type centered dashboard for algebra

Iryna Nikolayeva , Amel Yessad , Marie Thuet , Françoise Chenevotot , Julia Pilet
TEL-STEM Workshop at ECTEL 2018, Sep 2018, Leeds, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01857582v1
Image document

Analyser et représenter la progression de la difficulté d’un jeu sérieux du point de vue ludique et pédagogique

Thibault Carron , Mathieu Muratet , Bertrand Marne , Amel Yessad
EIAH 2017, Jun 2017, Strasbourg, France
Communication dans un congrès hal-01515753v1

Modeling Learner’s Type Using an Educational Massively Multiplayer Online Role-Playing Game

Fatma Miladi , Amel Yessad , Thibault Carron , Faiez Gargouri
European Conference on Game-Based Learning, Oct 2017, Graz, Austria
Communication dans un congrès hal-01889077v1
Image document

Prog&Play: un jeu sérieux instrumentalisé pour l'apprentissage de la programmation

Amel Yessad , Mathieu Muratet , Benjamin Bontemps , Stéphane Meresse
ORPHEE-RDV, atelier apprentissage instrumenté de l'informatique, Jan 2017, Font-Romeu, France
Communication dans un congrès hal-01515773v1
Image document

MAGAM: A Multi-Aspect Generic Adaptation Model for Learning Environments

Baptiste Monterrat , Amel Yessad , François Bouchet , Elise Lavoué , Vanda Luengo
European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2017), Sep 2017, Tallinn, Estonia. pp.139-152, ⟨10.1007/978-3-319-66610-5_11⟩
Communication dans un congrès hal-01578380v1
Image document

Aider à l'analyse du comportement d'un apprenant dans les jeux sérieux

Amel Yessad , Mathieu Muratet , Thibault Carron
EIAH 2017, Jun 2017, Strasbourg, France
Communication dans un congrès hal-01515748v1
Image document

MAGAM : un modèle générique pour l'adaptation multi-aspects dans les EIAH

Baptiste Monterrat , Amel Yessad , François Bouchet , Elise Lavoué , Vanda Luengo
Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France. pp.29-40
Communication dans un congrès hal-01517137v1

An Ontology for Describing Scenarios of Multi-players Learning Games: Toward an Automatic Detection of Group Interactions

Mathieu Guinebert , Amel Yessad , Mathieu Muratet , Vanda Luengo
EC-TEL 2017, Sep 2017, Tallinn, Estonia. ⟨10.1007/978-3-319-66610-5_35⟩
Communication dans un congrès hal-01578371v1
Image document

Analyse de traces d'exécution de programmes informatiques : Application au jeu sérieux Prog&Play

Stéphane Meresse , Mathieu Muratet , Amel Yessad
ORPHEE-RDV, atelier : Méthodologies et outils pour le recueil, l’analyse et la visualisation des traces d’interaction, Jan 2017, Font-Romeu, France
Communication dans un congrès hal-01515783v1
Image document

Framework for Learner Assessment in Learning Games

Mathieu Muratet , Amel Yessad , Thibault Carron
11th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2016, Lyon, France. pp.622-626, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_77⟩
Communication dans un congrès hal-01359636v1
Image document

Understanding Learners’ Behaviors in Serious Games

Mathieu Muratet , Amel Yessad , Thibault Carron
15th International Conference on International Conference on Web-based Learning (ICWL 2016), Oct 2016, Rome, Italy. pp.195-205, ⟨10.1007/978-3-319-47440-3_22⟩
Communication dans un congrès hal-01372326v1
Image document

Le suivi de l'apprenant : une approche fondée sur le cadre méthodologique Evidence Centered Design Application aux Serious Games.

Naïma El-Kechaï , Mathieu Muratet , Amel Yessad , Jean-Marc Labat
EIAH 2015 - Atelier Evaluation des Apprentissages et Environnements Informatique, Jun 2015, Agadir, Maroc
Communication dans un congrès hal-01359772v1

Framework Multidimensionnel d'Analyse de Niveaux de Jeux Sérieux

Noémie Bernard , Amel Yessad
9ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement, Oct 2014, Bézier, France. pp.13-24
Communication dans un congrès hal-01222356v1

Have you found the error? A Formal Framework for Learning Game Verification

Amel Yessad , Isabelle Mounier , Jean-Marc Labat , Fabrice Kordon , Thibault Carron
9th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sep 2014, Graz, Austria. pp.476-481, ⟨10.1007/978-3-319-11200-8_45⟩
Communication dans un congrès hal-01215670v1

Toward Improvement of Serious Game Reliability

Thibault Carron , Fabrice Kordon , Jean-Marc Labat , Isabelle Mounier , Amel Yessad
7th European Conference on Games Based Learning, Oct 2013, Porto, Portugal. pp.80-87
Communication dans un congrès hal-01216093v1

An approach to model and validate scenarios of serious games in the design stage

Amel Yessad , Jean-Marc Labat , Thibault Carron
International Conference on Web-based Learning, Oct 2013, Kenting, Taiwan. pp.264-273, ⟨10.1007/978-3-642-41175-5_27⟩
Communication dans un congrès hal-01216181v1

Vérification de scénarios complexes issus du processus de ludification ("gamification") dans les jeux sérieux

Thibault Carron , Philippe Pernelle , Jean-Mathias Heraud , Amel Yessad
Rencontres interdisciplinaires sur les systèmes complexes naturels et artificiels, Jan 2013, Rochebrune, France. 1-12 (in press)
Communication dans un congrès hal-01216125v1
Image document

How to Evaluate Competencies in Game-Based Learning Systems Automatically?

Pradeepa Thomas , Jean-Marc Labat , Mathieu Muratet , Amel Yessad
11th international conference on Intelligent Tutoring Systems, Jun 2012, Chania, Greece. pp.168-173, ⟨10.1007/978-3-642-30950-2_22⟩
Communication dans un congrès hal-01359548v1
Image document

Réseaux de Petri et ontologies : des outils pour le suivi de l'apprenant dans les jeux sérieux

Pradeepa Thomas , Amel Yessad , Jean-Marc Labat
EIAH 2011 - Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, May 2011, Mons, Belgique. pp.435-447
Communication dans un congrès hal-00605779v1

Petri nets and ontology: tools for the learning player assessment in serious games

Pradeepa Thomas Benjamin , Amel Yessad , Jean-Marc Labat
IEEE International Conference on Advance Learning Technologies, Jul 2011, Athens, GA, United States. pp.415-419, ⟨10.1109/ICALT.2011.131⟩
Communication dans un congrès hal-01282509v1

Using the Petri Nets for the Learner Assessment in Serious Games

Amel Yessad , Pradeepa Thomas Benjamin , Bruno Capdevila , Jean-Marc Labat
Proceeding of the 9 th International conference on Web-based Learning, Dec 2010, Shanghai, China. pp.339-348, ⟨10.1007/978-3-642-17407-0_35⟩
Communication dans un congrès hal-01291805v1

SeGAE: A Serious Game Authoring Environment

Amel Yessad , Jean-Marc Labat , François Kermorvant
IEEE International Conference on Advance Learning Technologies, Jul 2010, Sousse, Tunisia. pp.538-540, ⟨10.1109/ICALT.2010.153⟩
Communication dans un congrès hal-01291806v1
Image document

Adaptive Course Generation in Semantic Web Context

Amel Yessad , Catherine Faron Zucker , Rose Dieng-Kuntz , Med Tayeb Laskri
EdMedia, Jun 2008, Vienne, Austria
Communication dans un congrès hal-03503453v1

Rétroactions dans un environnement numérique d’apprentissage : Modèle de description et décision

Sébastien Jolivet , Amel Yessad , Mathieu Muratet , Elann Lesnes-Cuisiniez , Brigitte Grugeon-Allys
STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2022, 29 (2), ⟨10.23709/sticef.29.2.4⟩
Article dans une revue hal-04006908v1
Image document

Un système d’aide à l’analyse des traces des apprenants dans les jeux sérieux

Mathieu Muratet , Amel Yessad , Thibault Carron , Arthur Ramolet
STICEF (Sciences et Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Éducation et la Formation), 2018, Numéro Spécial Sélection de la conférence EIAH 2017, 25 (1)
Article dans une revue hal-01890711v2

Formal Framework to improve the reliability of concurrent and collaborative learning games

Amel Yessad , Isabelle Mounier , Thibault Carron , Fabrice Kordon , Jean-Marc Labat
EAI Endorsed Transactions on Serious Games, 2014, 14 (2), pp.e4. ⟨10.4108/sg.1.2.e4⟩
Article dans une revue hal-01174632v1
Image document

Ontology-based Semantic Relatedness for Detecting the Relevance of Learning Resources

Amel Yessad , Catherine Faron , Rose Dieng-Kuntz , Mohamed Tayeb Laskri
Interactive Learning Environments, 2011, 19 (1), pp.63-80. ⟨10.1080/10494820.2011.528888⟩
Article dans une revue hal-01174614v1
Image document

Adaptive Learning Organizer for Web-Based Education

Amel Yessad , Catherine Faron Zucker , Med Tayeb Laskri , Rose Dieng-Kuntz
International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies, 2008, 3 (4), pp.57-73. ⟨10.4018/jwltt.2008100103⟩
Article dans une revue hal-03503176v1

Adapting Learning Paths in Serious Games: An Approach Based on Teachers' Requirements

Javier Melero , Naima El-Kechai , Amel Yessad , Jean-Marc Labat
Computer Supported Education - 7th International Conference, CSEDU 2015, Lisbon, Portugal, May 23-25, 2015, Revised Selected Papers, 583, Springer, pp.376-394, 2016, Communications in Computer and Information Science, 978-3-319-29584-8. ⟨10.1007/978-3-319-29585-5_22⟩
Chapitre d'ouvrage hal-01303795v1
Image document

OrPAF: an Environment for Adaptive Hypermedia Courses in the Semantic Web Context

Amel Yessad , Catherine Faron , Peter Sander , Mohamed Tayeb Laskri
Novel Developments in Web-Based Learning Technologies: Tools for Modern Teaching, IGI GLOBAL, pp.159-173, 2010, ⟨10.4018/978-1-60566-938-0.ch009⟩
Chapitre d'ouvrage hal-01293876v1
Image document

Actes des 8ièmes RJC EIAH 2020 : Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain

Amel Yessad , Sébastien Jolivet , Christine Michel
8e Rencontres Jeunes Chercheurs en EIAH, 2020
Proceedings/Recueil des communications hal-03208548v1
Image document

Données numériques et prise en compte de l'apprenant dans les environnements informatiques pour l'apprentissage humain

Julien Broisin , Eric Sanchez , Amel Yessad , Françoise Chenevotot
ATIEF : Association des Technologies de l’Information pour l’ Education et la Formation. 9ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2019), Jun 2019, Paris, France. pp.1-149, 2019, 978-2-901384-01-4
Proceedings/Recueil des communications hal-03274910v1