Skip to Main content
New interface
Number of documents

12

Curriculum Vitae


Journal articles7 documents

  • Alexandre Aubry, Béatrice Bourdin. Alerting, orienting, and executive control in intellectually gifted children. Brain and Behavior, Wiley Open Access, 2021, 11 (8), pp.e02148. ⟨10.1002/brb3.2148⟩. ⟨hal-03347006⟩
  • Alexandre Aubry, Corentin Gonthier, Béatrice Bourdin. Explaining the high working memory capacity of gifted children: Contributions of processing skills and executive control. Acta Psychologica, Elsevier, 2021, 218, pp.103358. ⟨10.1016/j.actpsy.2021.103358⟩. ⟨hal-03347002⟩
  • Federica Cilia, Alexandre Aubry, Barbara Le Driant, Béatrice Bourdin, Luc Vandromme. Visual Exploration of Dynamic or Static Joint Attention Bids in Children with Autism Syndrome Disorder. Frontiers in Psychology, Frontiers Media, 2019, 10, pp.2187. ⟨10.3389/fpsyg.2019.02187⟩. ⟨halshs-02305903⟩
  • Alexandre Aubry, Béatrice Bourdin. Short Forms of Wechsler Scales Assessing the Intellectually Gifted Children Using Simulation Data. Frontiers in Psychology, Frontiers Media, 2018, 9, ⟨10.3389/fpsyg.2018.00830⟩. ⟨hal-03347011⟩
  • Mathieu Hainselin, Alexandre Aubry, Béatrice Bourdin. Improving Teenagers’ Divergent Thinking With Improvisational Theater. Frontiers in Psychology, Frontiers Media, 2018, 9, ⟨10.3389/fpsyg.2018.01759⟩. ⟨hal-03374835⟩
  • Corentin Gonthier, Alexandre Aubry, Béatrice Bourdin. Measuring working memory capacity in children using adaptive tasks: Example validation of an adaptive complex span. Behavior Research Methods, Psychonomic Society, Inc, 2017, ⟨10.3758/s13428-017-0916-4⟩. ⟨hal-01724719⟩
  • Alexandre Aubry, Béatrice Bourdin. Les tests BV9 et B53 peuvent-ils prédire la réussite scolaire ?. L’Orientation scolaire et professionnelle, INETOP, 2016, ⟨10.4000/osp.5070⟩. ⟨hal-03568806⟩

Conference papers2 documents

  • Alexandre Aubry. Les pratiques d'enseignement auprès des élèves 
à Haut Potentiel Intellectuel. Xème Colloque International de l’OPHRIS - Formation aux pratiques inclusives : Tension(s) entre reproduction et innovation, Jun 2022, Nancy, France. ⟨hal-03692942⟩
  • Alexandre Aubry, Jacques-Henri Guignard, Cécile Kindelberger, Béatrice Bourdin. L'estime de soi des adolescents à haut potentiel intellectuel. 14ème colloque international RIPSYDEVE « Psychologie du développement, troubles et éducation : Entre recherche et pratique », Jun 2022, Montpellier, France. ⟨hal-03692932⟩

Conference poster2 documents

  • Alexandre Aubry, Corentin Gonthier, Béatrice Bourdin. Évaluer la mémoire de travail de l’enfance à l’âge adulte : Exemple d’une tâche adaptative. IIèmes Journées Internationales de Psychologie Appliquée, Nov 2017, Amiens, France. 201. ⟨hal-01726997⟩
  • Corentin Gonthier, Béatrice Bourdin, Alexandre Aubry. Mesurer la mémoire de travail chez l'enfant : validation d'un empan complexe adaptatif. 22e Journées Internationales de Psychologie Différentielle, Jun 2016, Chambéry, France. 2016. ⟨hal-01727276⟩

Theses1 document

  • Alexandre Aubry. Le fonctionnement cognitif des enfants et adolescents à haut potentiel intellectuel : investigation de la mémoire de travail et des réseaux attentionnels. Psychologie. Université de Picardie Jules Verne, 2018. Français. ⟨NNT : 2018AMIE0063⟩. ⟨tel-03692035⟩