|
|
Stratégies de construction de la légitimité dans l’industrie horlogère: le rôle des ambassadeurs
Alain Debenedetti
,
Deborah Philippe
Zorik K; Courvoisier F. L’Horlogerie et ses Ambassadeurs, 2011
Chapitre d'ouvrage
hal-01214673v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Place attachment: opening a new path in the marketing landscape
Alain Debenedetti
European Marketing Academy Conference (EMAC), 2008, Brighton, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01214930v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La théorie de la rumination : état de l’art et perspectives de recherche en comportement du consommateur
Alain Debenedetti
,
Pierrick Gomez
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2006, 21 (1), pp.41-55
Article dans une revue
hal-01214653v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
“Should I give it away or sell it?” A strategic perspective on consumers’ redistribution of their unused objects
Eva Cerio
,
Alain Debenedetti
Article dans une revue
hal-03338484v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
The emergence, institutionalization, and evolution of a status order: a study of the French high-end fashion field
Déborah Philippe
,
Zajtmann David
,
François Collet
,
Alain Debenedetti
EGOS Colloquium, 2019, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-02308714v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Une synthèse sur l’attachement au lieu : conceptualisation, exploration et mesure dans le contexte de la consommation
Alain Debenedetti
Congrès de l'Association Française du Marketing, 2007, Aix-Les-Bains, France
Communication dans un congrès
hal-01214933v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
La participation du client au sein d’un environnement commercial: exploration des dispositifs et de l’initiative client dans un lieu attachant
Audrey Bonnemaizon
,
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
Décisions Marketing, 2016, 82 (avril-juin), pp.91-107
Article dans une revue
hal-01332011v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Le concept d'attachement au lieu : état de l'art et voies de recherche dans le contexte du lieu de loisirs.
Alain Debenedetti
Revue management & avenir, 2005, 5 (juin), pp.151-160
Article dans une revue
hal-01214660v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Place Attachment and the Consumption of Servicescapes
Alain Debenedetti
,
Harmen Oppewal
Australia & New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC), 2009, Melbourne, Australia
Communication dans un congrès
hal-01214928v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
How to maintain brand legitimacy in contested mature markets
Alain Debenedetti
,
Déborah Philippe
,
Damien Chaney
,
Ashlee Humphreys
17èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Université de Rouen Normandie, Nov 2018, Rouen, France. pp.100-109
Communication dans un congrès
hal-03000920v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
The continuation of place attachment experience through time and space: « Le Coin de Verre » case
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
,
Zeynep Arsel
Interpretive Consumer Research Workshop, 2011, Odense, Denmark
Communication dans un congrès
hal-01214925v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Continuity and transfer of place attachment: an ethnographic exploration
Alain Debenedetti
,
Zeynep Arsel
,
Philippe Mérigot
European Marketing Academy Conference, 2012, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès
hal-01214921v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Customers’ participation and initiative in emotionnaly-laden places : The Coin de Verre case
Audrey Bonnemaizon
,
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
Interpretive Consumer Research Workshop, 2015, Edimbourg, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01214676v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
A Macro Perspective on Status Dynamics: The Hollowing Out and Hallowing of Haute Couture
Déborah Philippe
,
Zajtmann David
,
Alain Debenedetti
,
François Collet
Academy of Management Conference, Aug 2020, Vancouver (online), Canada
Communication dans un congrès
hal-02942473v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
From dispossession to objects' reuse: trajectories and practices in the context of clothing
Eva Cerio
,
Alain Debenedetti
Interpretive Consumer Research Conference, 2019, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-02135221v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
STRATEGIE DE COMMUNICATION ENVIRONNEMENTALE ET CONSTRUCTION DE LEGITIMITE : Le cas de PSA Peugeot Citroën
Alain Debenedetti
,
Déborah Philippe
Décisions Marketing, 2011, 61, pp.67-71
Article dans une revue
hal-01214648v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Maxi-Fiches de Marketing
Eva Delacroix
,
Alain Debenedetti
,
Ouidade Sabri
Christian Pinson. Dunod, pp.169, 2009
Ouvrages
halshs-00676348v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Une approche CCT de l'expérience muséale chez les jeunes adultes: le modèle de Falk
Stéphane Debenedetti
,
Alain Debenedetti
,
Rémi Mencarelli
International Conference on Arts and Cultural Management (AIMAC), Jul 2011, Antwerpen, Belgique
Communication dans un congrès
halshs-00635794v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
How brands mobilize status, reputation, and legitimacy cues to signal their social standing: The case of luxury watchmaking
Déborah Philippe
,
Alain Debenedetti
,
Damien Chaney
Article dans une revue
hal-03657352v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Place Attachment in Commercial Settings: A Gift Economy Perspective
Alain Debenedetti
,
Harmen Oppewal
,
Zeynep Arsel
Article dans une revue
hal-01137245v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
An integrative perspective of closeness in retailing: From retailers' sense-giving to consumers' sense-making
Maryline Schultz
,
Damien Chaney
,
Alain Debenedetti
Article dans une revue
hal-01425364v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
From distinction to integration: the role of professional associations in protecting the ‘Haute Couture’ label in the French fashion industry
Zajtmann David
,
Deborah Philippe
,
Alain Debenedetti
EGOS Colloquium, 2012, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès
hal-01214917v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Une approche CCT de l’expérience muséale chez les jeunes adultes : le modèle de Falk
Alain Debenedetti
,
Debenedetti Stéphane
,
Rémi Mencarelli
International Conference on Arts & Cultural Management (AIMAC), 2012, Anvers, Belgique
Communication dans un congrès
hal-01214923v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L’attachement au lieu de consommation
Alain Debenedetti
Gestion et management. Université Paris 9, 2006. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-02511650v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
L'agence du consommateur à l'épreuve des fonctionnalités des plateformes C to C : une comparaison entre les plateformes de vente et de rencontres en ligne
Audrey Bonnemaizon
,
Alain Debenedetti
,
Ibtihal Lakehal
Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Nov 2022, Le Havre, France
Communication dans un congrès
hal-03795147v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Mental Rumination: How Unwanted and Recurrent Thoughts Can Perturbate the Purchasing Behavior
Alain Debenedetti
,
Gomez Pierrick
37, pp.785-787, 2010, Advances in Consumer Research
Ouvrages
hal-01214663v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Making Places: Sensemaking and Sensegiving in Domestic, Communal and Retail Settings
Zeynep Arsel
,
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
40, pp.28-31, 2012, Advances in Consumer Research
Ouvrages
hal-01214666v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Building Legitimacy through Environmental Discourses: A Multi-Stakeholder Perspective
Deborah Philippe
,
Alain Debenedetti
Academy of Management Conference, 2010, Montreal, Canada
Communication dans un congrès
hal-01214927v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
From feeling like home to being at home: The negative outcomes of attachment to commercial places
Alain Debenedetti
,
Damien Chaney
Article dans une revue
hal-04355633v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|
|
|
Maintaining legitimacy in contested mature markets through discursive strategies: the case of corporate environmentalism in the French automotive industry
Alain Debenedetti
,
Déborah Philippe
,
Damien Chaney
,
Ashlee Humphreys
Industrial Marketing Management, 2021, 92, pp.332-343
Article dans une revue
hal-02493108v1
|
Partager
Gmail
Facebook
X
LinkedIn
More
|