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38 résultats

Stratégies de construction de la légitimité dans l’industrie horlogère: le rôle des ambassadeurs

Alain Debenedetti , Deborah Philippe
Zorik K; Courvoisier F. L’Horlogerie et ses Ambassadeurs, 2011
Chapitre d'ouvrage hal-01214673v1

Place attachment: opening a new path in the marketing landscape

Alain Debenedetti
European Marketing Academy Conference (EMAC), 2008, Brighton, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01214930v1
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La théorie de la rumination : état de l’art et perspectives de recherche en comportement du consommateur

Alain Debenedetti , Pierrick Gomez
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2006, 21 (1), pp.41-55
Article dans une revue hal-01214653v1
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“Should I give it away or sell it?” A strategic perspective on consumers’ redistribution of their unused objects

Eva Cerio , Alain Debenedetti
Journal of Business Research, 2021, 135, pp.581-591. ⟨10.1016/j.jbusres.2021.06.053⟩
Article dans une revue hal-03338484v1

The emergence, institutionalization, and evolution of a status order: a study of the French high-end fashion field

Déborah Philippe , Zajtmann David , François Collet , Alain Debenedetti
EGOS Colloquium, 2019, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-02308714v1

Une synthèse sur l’attachement au lieu : conceptualisation, exploration et mesure dans le contexte de la consommation

Alain Debenedetti
Congrès de l'Association Française du Marketing, 2007, Aix-Les-Bains, France
Communication dans un congrès hal-01214933v1

La participation du client au sein d’un environnement commercial: exploration des dispositifs et de l’initiative client dans un lieu attachant

Audrey Bonnemaizon , Alain Debenedetti , Philippe Mérigot
Décisions Marketing, 2016, 82 (avril-juin), pp.91-107
Article dans une revue hal-01332011v1
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Le concept d'attachement au lieu : état de l'art et voies de recherche dans le contexte du lieu de loisirs.

Alain Debenedetti
Revue management & avenir, 2005, 5 (juin), pp.151-160
Article dans une revue hal-01214660v1

Place Attachment and the Consumption of Servicescapes

Alain Debenedetti , Harmen Oppewal
Australia & New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC), 2009, Melbourne, Australia
Communication dans un congrès hal-01214928v1

How to maintain brand legitimacy in contested mature markets

Alain Debenedetti , Déborah Philippe , Damien Chaney , Ashlee Humphreys
17èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Université de Rouen Normandie, Nov 2018, Rouen, France. pp.100-109
Communication dans un congrès hal-03000920v1

The continuation of place attachment experience through time and space: « Le Coin de Verre » case

Alain Debenedetti , Philippe Mérigot , Zeynep Arsel
Interpretive Consumer Research Workshop, 2011, Odense, Denmark
Communication dans un congrès hal-01214925v1

Continuity and transfer of place attachment: an ethnographic exploration

Alain Debenedetti , Zeynep Arsel , Philippe Mérigot
European Marketing Academy Conference, 2012, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès hal-01214921v1

Customers’ participation and initiative in emotionnaly-laden places : The Coin de Verre case

Audrey Bonnemaizon , Alain Debenedetti , Philippe Mérigot
Interpretive Consumer Research Workshop, 2015, Edimbourg, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-01214676v1

A Macro Perspective on Status Dynamics: The Hollowing Out and Hallowing of Haute Couture

Déborah Philippe , Zajtmann David , Alain Debenedetti , François Collet
Academy of Management Conference, Aug 2020, Vancouver (online), Canada
Communication dans un congrès hal-02942473v1
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From dispossession to objects' reuse: trajectories and practices in the context of clothing

Eva Cerio , Alain Debenedetti
Interpretive Consumer Research Conference, 2019, Lyon, France
Communication dans un congrès hal-02135221v1

STRATEGIE DE COMMUNICATION ENVIRONNEMENTALE ET CONSTRUCTION DE LEGITIMITE : Le cas de PSA Peugeot Citroën

Alain Debenedetti , Déborah Philippe
Décisions Marketing, 2011, 61, pp.67-71
Article dans une revue hal-01214648v1

Maxi-Fiches de Marketing

Eva Delacroix , Alain Debenedetti , Ouidade Sabri
Christian Pinson. Dunod, pp.169, 2009
Ouvrages halshs-00676348v1
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Une approche CCT de l'expérience muséale chez les jeunes adultes: le modèle de Falk

Stéphane Debenedetti , Alain Debenedetti , Rémi Mencarelli
International Conference on Arts and Cultural Management (AIMAC), Jul 2011, Antwerpen, Belgique
Communication dans un congrès halshs-00635794v1
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How brands mobilize status, reputation, and legitimacy cues to signal their social standing: The case of luxury watchmaking

Déborah Philippe , Alain Debenedetti , Damien Chaney
Marketing Theory, In press, 22 (3), pp.333-358. ⟨10.1177/14705931221089327⟩
Article dans une revue hal-03657352v1
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Place Attachment in Commercial Settings: A Gift Economy Perspective

Alain Debenedetti , Harmen Oppewal , Zeynep Arsel
Journal of Consumer Research, 2014, 40 (February), pp.904-23. ⟨10.1086/673469⟩
Article dans une revue hal-01137245v1

An integrative perspective of closeness in retailing: From retailers' sense-giving to consumers' sense-making

Maryline Schultz , Damien Chaney , Alain Debenedetti
Journal of retailing and consumer services, 2016, 32 (septembre), pp.218-226. ⟨10.1016/j.jretconser.2016.06.016⟩
Article dans une revue hal-01425364v1

From distinction to integration: the role of professional associations in protecting the ‘Haute Couture’ label in the French fashion industry

Zajtmann David , Deborah Philippe , Alain Debenedetti
EGOS Colloquium, 2012, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès hal-01214917v1

Une approche CCT de l’expérience muséale chez les jeunes adultes : le modèle de Falk

Alain Debenedetti , Debenedetti Stéphane , Rémi Mencarelli
International Conference on Arts & Cultural Management (AIMAC), 2012, Anvers, Belgique
Communication dans un congrès hal-01214923v1
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L’attachement au lieu de consommation

Alain Debenedetti
Gestion et management. Université Paris 9, 2006. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse tel-02511650v1
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L'agence du consommateur à l'épreuve des fonctionnalités des plateformes C to C : une comparaison entre les plateformes de vente et de rencontres en ligne

Audrey Bonnemaizon , Alain Debenedetti , Ibtihal Lakehal
Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Nov 2022, Le Havre, France
Communication dans un congrès hal-03795147v1

Mental Rumination: How Unwanted and Recurrent Thoughts Can Perturbate the Purchasing Behavior

Alain Debenedetti , Gomez Pierrick
37, pp.785-787, 2010, Advances in Consumer Research
Ouvrages hal-01214663v1

Making Places: Sensemaking and Sensegiving in Domestic, Communal and Retail Settings

Zeynep Arsel , Alain Debenedetti , Philippe Mérigot
40, pp.28-31, 2012, Advances in Consumer Research
Ouvrages hal-01214666v1

Building Legitimacy through Environmental Discourses: A Multi-Stakeholder Perspective

Deborah Philippe , Alain Debenedetti
Academy of Management Conference, 2010, Montreal, Canada
Communication dans un congrès hal-01214927v1
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From feeling like home to being at home: The negative outcomes of attachment to commercial places

Alain Debenedetti , Damien Chaney
Journal of retailing and consumer services, 2024, 77, pp.103653. ⟨10.1016/j.jretconser.2023.103653⟩
Article dans une revue hal-04355633v1
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Maintaining legitimacy in contested mature markets through discursive strategies: the case of corporate environmentalism in the French automotive industry

Alain Debenedetti , Déborah Philippe , Damien Chaney , Ashlee Humphreys
Industrial Marketing Management, 2021, 92, pp.332-343
Article dans une revue hal-02493108v1