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Stratégies de construction de la légitimité dans l’industrie horlogère: le rôle des ambassadeurs
Alain Debenedetti
,
Deborah Philippe
Zorik K; Courvoisier F. L’Horlogerie et ses Ambassadeurs, 2011
Chapitre d'ouvrage
hal-01214673v1
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Place attachment: opening a new path in the marketing landscape
Alain Debenedetti
European Marketing Academy Conference (EMAC), 2008, Brighton, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01214930v1
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La théorie de la rumination : état de l’art et perspectives de recherche en comportement du consommateur
Alain Debenedetti
,
Pierrick Gomez
Recherche et Applications en Marketing (French Edition), 2006, 21 (1), pp.41-55
Article dans une revue
hal-01214653v1
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The emergence, institutionalization, and evolution of a status order: a study of the French high-end fashion field
Déborah Philippe
,
Zajtmann David
,
François Collet
,
Alain Debenedetti
EGOS Colloquium, 2019, Edinburgh, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-02308714v1
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“Should I give it away or sell it?” A strategic perspective on consumers’ redistribution of their unused objects
Eva Cerio
,
Alain Debenedetti
Article dans une revue
hal-03338484v1
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The continuation of place attachment experience through time and space: « Le Coin de Verre » case
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
,
Zeynep Arsel
Interpretive Consumer Research Workshop, 2011, Odense, Denmark
Communication dans un congrès
hal-01214925v1
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Continuity and transfer of place attachment: an ethnographic exploration
Alain Debenedetti
,
Zeynep Arsel
,
Philippe Mérigot
European Marketing Academy Conference, 2012, Lisbonne, Portugal
Communication dans un congrès
hal-01214921v1
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Customers’ participation and initiative in emotionnaly-laden places : The Coin de Verre case
Audrey Bonnemaizon
,
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
Interpretive Consumer Research Workshop, 2015, Edimbourg, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01214676v1
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A Macro Perspective on Status Dynamics: The Hollowing Out and Hallowing of Haute Couture
Déborah Philippe
,
Zajtmann David
,
Alain Debenedetti
,
François Collet
Academy of Management Conference, Aug 2020, Vancouver (online), Canada
Communication dans un congrès
hal-02942473v1
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From dispossession to objects' reuse: trajectories and practices in the context of clothing
Eva Cerio
,
Alain Debenedetti
Interpretive Consumer Research Conference, 2019, Lyon, France
Communication dans un congrès
hal-02135221v1
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Une synthèse sur l’attachement au lieu : conceptualisation, exploration et mesure dans le contexte de la consommation
Alain Debenedetti
Congrès de l'Association Française du Marketing, 2007, Aix-Les-Bains, France
Communication dans un congrès
hal-01214933v1
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La participation du client au sein d’un environnement commercial: exploration des dispositifs et de l’initiative client dans un lieu attachant
Audrey Bonnemaizon
,
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
Décisions Marketing, 2016, 82 (avril-juin), pp.91-107
Article dans une revue
hal-01332011v1
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Le concept d'attachement au lieu : état de l'art et voies de recherche dans le contexte du lieu de loisirs.
Alain Debenedetti
Revue management & avenir, 2005, 5 (juin), pp.151-160
Article dans une revue
hal-01214660v1
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Place Attachment and the Consumption of Servicescapes
Alain Debenedetti
,
Harmen Oppewal
Australia & New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC), 2009, Melbourne, Australia
Communication dans un congrès
hal-01214928v1
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How to maintain brand legitimacy in contested mature markets
Alain Debenedetti
,
Déborah Philippe
,
Damien Chaney
,
Ashlee Humphreys
17èmes Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, Université de Rouen Normandie, Nov 2018, Rouen, France. pp.100-109
Communication dans un congrès
hal-03000920v1
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STRATEGIE DE COMMUNICATION ENVIRONNEMENTALE ET CONSTRUCTION DE LEGITIMITE : Le cas de PSA Peugeot Citroën
Alain Debenedetti
,
Déborah Philippe
Décisions Marketing, 2011, 61, pp.67-71
Article dans une revue
hal-01214648v1
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Maxi-Fiches de Marketing
Eva Delacroix
,
Alain Debenedetti
,
Ouidade Sabri
Christian Pinson. Dunod, pp.169, 2009
Ouvrages
halshs-00676348v1
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Une approche CCT de l'expérience muséale chez les jeunes adultes: le modèle de Falk
Stéphane Debenedetti
,
Alain Debenedetti
,
Rémi Mencarelli
International Conference on Arts and Cultural Management (AIMAC), Jul 2011, Antwerpen, Belgique
Communication dans un congrès
halshs-00635794v1
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How brands mobilize status, reputation, and legitimacy cues to signal their social standing: The case of luxury watchmaking
Déborah Philippe
,
Alain Debenedetti
,
Damien Chaney
Article dans une revue
hal-03657352v1
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Place Attachment in Commercial Settings: A Gift Economy Perspective
Alain Debenedetti
,
Harmen Oppewal
,
Zeynep Arsel
Article dans une revue
hal-01137245v1
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An integrative perspective of closeness in retailing: From retailers' sense-giving to consumers' sense-making
Maryline Schultz
,
Damien Chaney
,
Alain Debenedetti
Article dans une revue
hal-01425364v1
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From distinction to integration: the role of professional associations in protecting the ‘Haute Couture’ label in the French fashion industry
Zajtmann David
,
Deborah Philippe
,
Alain Debenedetti
EGOS Colloquium, 2012, Helsinki, Finland
Communication dans un congrès
hal-01214917v1
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Une approche CCT de l’expérience muséale chez les jeunes adultes : le modèle de Falk
Alain Debenedetti
,
Debenedetti Stéphane
,
Rémi Mencarelli
International Conference on Arts & Cultural Management (AIMAC), 2012, Anvers, Belgique
Communication dans un congrès
hal-01214923v1
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Participation et attachement à un lieu commercial: le cas du Coin de Verre
Audrey Bonnemaizon
,
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, 2014, Rouen, France
Communication dans un congrès
hal-01214679v1
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The Porous Nature of Place: An Economy of Worth Perspective
Philippe Mérigot
,
Alain Debenedetti
,
Zeynep Arsel
Interpretive Consumer Research Conference, 2013, Bruxelles, Belgium
Communication dans un congrès
hal-01214909v1
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Customers’ participation to a commercial place as a circuit of and between practices
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
,
Audrey Bonnemaizon
Consumer Culture Theory Conference, Jul 2016, Lille, France
Poster de conférence
hal-01466704v1
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Luxury stores as home-like places: How domestic meanings are staged and mobilized in luxury retail
Alain Debenedetti
Journal of Business Research, 2021, 129, pp.304-313
Article dans une revue
hal-03171771v1
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Places as shared possessions: exploring consumers’ attachment to commercial settings
Alain Debenedetti
,
Harmen Oppewal
Asia-Pacific Association for Consumer Research Conference, 2012, Queenstown, New Zealand
Communication dans un congrès
hal-01214912v1
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La participation du client au sein d’un environnement commercial : exploration des dispositifs et de l’initiative client dans un lieu attachant
Audrey Bonnemaizon
,
Alain Debenedetti
,
Philippe Mérigot
Article dans une revue
hal-02309474v1
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Le rôle des ambassadeurs des marques de luxe : méritocratie, aristocratie et légitimité. Le cas de la Haute Horlogerie
Deborah Philippe
,
Alain Debenedetti
De Lassus C; Briot E. Le Marketing du Luxe. Stratégies innovantes et nouvelles pratiques, 2014
Chapitre d'ouvrage
hal-01214671v1
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