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CV de ALAIN DEBENEDETTI


Communication dans un congrès13 documents

  • Audrey Bonnemaizon, Alain Debenedetti, Philippe Mérigot. Customers’ participation and initiative in emotionnaly-laden places : The Coin de Verre case. Interpretive Consumer Research Workshop, 2015, Edimbourg, United Kingdom. <hal-01214676>
  • Audrey Bonnemaizon, Alain Debenedetti, Philippe Mérigot. Participation et attachement à un lieu commercial: le cas du Coin de Verre. Journées Normandes de Recherche sur la Consommation, 2014, Rouen, France. <hal-01214679>
  • Philippe Mérigot, Alain Debenedetti, Zeynep Arsel. The Porous Nature of Place: An Economy of Worth Perspective. Interpretive Consumer Research Conference, 2013, Bruxelles, Belgium. <hal-01214909>
  • Alain Debenedetti, Zeynep Arsel, Philippe Mérigot. Continuity and transfer of place attachment: an ethnographic exploration. European Marketing Academy Conference, 2012, Lisbonne, Portugal. <hal-01214921>
  • Alain Debenedetti, Debenedetti Stéphane, Rémi Mencarelli. Une approche CCT de l’expérience muséale chez les jeunes adultes : le modèle de Falk. International Conference on Arts & Cultural Management (AIMAC), 2012, Anvers, Belgique. <hal-01214923>
  • Zajtmann David, Deborah Philippe, Alain Debenedetti. From distinction to integration: the role of professional associations in protecting the ‘Haute Couture’ label in the French fashion industry. EGOS Colloquium, 2012, Helsinki, Finland. <hal-01214917>
  • Alain Debenedetti, Harmen Oppewal. Places as shared possessions: exploring consumers’ attachment to commercial settings. Asia-Pacific Association for Consumer Research Conference, 2012, Queenstown, New Zealand. <hal-01214912>
  • Alain Debenedetti, Philippe Mérigot, Zeynep Arsel. The continuation of place attachment experience through time and space: « Le Coin de Verre » case. Interpretive Consumer Research Workshop, 2011, Odense, Denmark. <hal-01214925>
  • Stéphane Debenedetti, Alain Debenedetti, Rémi Mencarelli. Une approche CCT de l'expérience muséale chez les jeunes adultes: le modèle de Falk. International Conference on Arts and Cultural Management (AIMAC), Jul 2011, Antwerpen, Belgique. 2011. <halshs-00635794>
  • Deborah Philippe, Alain Debenedetti. Building Legitimacy through Environmental Discourses: A Multi-Stakeholder Perspective. Academy of Management Conference, 2010, Montreal, Canada. <hal-01214927>
  • Alain Debenedetti, Harmen Oppewal. Place Attachment and the Consumption of Servicescapes. Australia & New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC), 2009, Melbourne, Australia. <hal-01214928>
  • Alain Debenedetti. Place attachment: opening a new path in the marketing landscape. European Marketing Academy Conference (EMAC), 2008, Brighton, United Kingdom. <hal-01214930>
  • Alain Debenedetti. Une synthèse sur l’attachement au lieu : conceptualisation, exploration et mesure dans le contexte de la consommation. Congrès de l'Association Française du Marketing, 2007, Aix-Les-Bains, France. Actes du 23ème Congrès de l'Association Française du Marketing. <hal-01214933>

Article dans une revue7 documents

  • Audrey Bonnemaizon, Alain Debenedetti, Philippe Mérigot. La participation du client au sein d’un environnement commercial: exploration des dispositifs et de l’initiative client dans un lieu attachant. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2016, 82 (avril-juin), pp.91-107. <hal-01332011>
  • Maryline Schultz, Damien Chaney, Alain Debenedetti. An integrative perspective of closeness in retailing: From retailers’ sense-giving to consumers’ sense-making. Journal of Retailing and Consumer Services, Elsevier, 2016, 32 (septembre). <hal-01466662>
  • Maryline Schultz, Damien Chaney, Alain Debenedetti. An integrative perspective of closeness in retailing: From retailers' sense-giving to consumers' sense-making. Journal of Retailing and Consumer Services, Elsevier, 2016, 32, pp.218 - 226. <http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969698916301333>. <10.1016/j.jretconser.2016.06.016>. <hal-01425364>
  • Alain Debenedetti, Harmen Oppewal, Zeynep Arsel. Place Attachment in Commercial Settings: A Gift Economy Perspective. Journal of Consumer Research, 2014, 40 (February), pp.904-23. <10.1086/673469>. <hal-01137245>
  • Alain Debenedetti, Déborah Philippe. STRATEGIE DE COMMUNICATION ENVIRONNEMENTALE ET CONSTRUCTION DE LEGITIMITE : Le cas de PSA Peugeot Citroën. Décisions Marketing, Association Française du Marketing, 2011, pp.67-71. <hal-01214648>
  • Alain Debenedetti, Pierrick Gomez. La théorie de la rumination : état de l’art et perspectives de recherche en comportement du consommateur. Recherche et Applications en Marketing (French Edition), SAGE Publications, 2006, 21 (1), pp.41-55. <hal-01214653>
  • Alain Debenedetti. Le concept d'attachement au lieu : état de l'art et voies de recherche dans le contexte du lieu de loisirs.. Management & Avenir, INSEEC/Management Prospective Ed. 2005, 5 (juin), pp.151-160. <hal-01214660>

Chapitre d'ouvrage2 documents

  • Deborah Philippe, Alain Debenedetti. Le rôle des ambassadeurs des marques de luxe : méritocratie, aristocratie et légitimité. Le cas de la Haute Horlogerie. De Lassus C; Briot E. Le Marketing du Luxe. Stratégies innovantes et nouvelles pratiques, 2014. <hal-01214671>
  • Alain Debenedetti, Deborah Philippe. Stratégies de construction de la légitimité dans l’industrie horlogère: le rôle des ambassadeurs. Zorik K; Courvoisier F. L’Horlogerie et ses Ambassadeurs, 2011. <hal-01214673>

Direction d'ouvrage, Proceedings2 documents

  • Zeynep Arsel, Alain Debenedetti, Philippe Mérigot. Making Places: Sensemaking and Sensegiving in Domestic, Communal and Retail Settings. Canada. 40, pp.28-31, 2012, Advances in Consumer Research. <hal-01214666>
  • Alain Debenedetti, Gomez Pierrick. Mental Rumination: How Unwanted and Recurrent Thoughts Can Perturbate the Purchasing Behavior. United States. 37, pp.785-787, 2010, Advances in Consumer Research. <hal-01214663>

Ouvrage (y compris édition critique et traduction)1 document

  • Eva Delacroix, Alain Debenedetti, Ouidade Sabri. Maxi-Fiches de Marketing. Christian Pinson. Dunod, pp.169, 2009. <halshs-00676348>

Poster1 document

  • Alain Debenedetti, Philippe Mérigot, Audrey Bonnemaizon. Customers’ participation to a commercial place as a circuit of and between practices. Consumer Culture Theory Conference, Jul 2016, Lille, France. <hal-01466704>