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21 résultats
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The engagement of actors during the formulation of a national federation sport policy: an analysis within the French Rugby Union

Bastien Viollet , Nicolas Scelles , Alain Ferrand
International Journal of Sport Policy and Politics, 2020, 12 (1), pp.49-71. ⟨10.1080/19406940.2019.1634621⟩
Article dans une revue hal-02505278v1

Brand Images Causal Relationships in a Multiple Sport Event Sponsorship Context: Developing Brand Value through Association with Sponsees

Nicolas Chanavat , Guillaume Martinent , Alain Ferrand
European Sport Management Quarterly, 2010, 10 (1), pp.49-74. ⟨10.1080/16184740903554090⟩
Article dans une revue hal-02344384v1
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Le processus de conception de la politique sportive d'une fédération nationale : proposition d'un cadre d'analyse.

Bastien Viollet , Nicolas Scelles , Alain Ferrand
Revue Européenne de Management du sport, 2015
Article dans une revue hal-02147080v1

Identification et maîtrise des facteurs clés de succès par les dirigeants

Nicolas Scelles , Alain Ferrand , Christophe Durand
La Revue des Sciences de Gestion, 2015, 272 (2), pp.55. ⟨10.3917/rsg.272.0055⟩
Article dans une revue hal-02572686v1

The social construction of a sport management tool: the case of the French Rugby Federation Sport policy.

Bastien Viollet , Brian Minikin , Nicolas Scelles , Alain Ferrand
23rd European Association for Sport Management Conference, Sep 2015, Dublin, Ireland
Communication dans un congrès hal-02510164v1
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Perceptions of stakeholders regarding National Federation Sport Policy: The case of the French Rugby Union.

Bastien Viollet , Brian Minikin , Nicolas Scelles , Alain Ferrand
Managing Sport and Leisure, 2016, 21 (5), pp.319-337. ⟨10.1080/23750472.2017.1280837⟩
Article dans une revue hal-02147076v2

Event and volunteer management

Alain Ferrand
In J.L. Chappelet & Aquilina, D. Handbook of Football Association Management, 2018
Chapitre d'ouvrage hal-02597025v1

Football fan relationships with their national associations: a trans-European perspective

Guillaume Bodet , James Kenyon , Alain Ferrand
Whose Game is it? Supporters and football governance, FREE Project (Football Research in an Enlarged Europe), Oct 2014, Loughborough, France
Communication dans un congrès hal-02926317v1

Marketing research

Alain Ferrand
UEFA National Association Guide to Marketing, 2015
Chapitre d'ouvrage hal-02597001v1

Marketization of football fan relationships in Europe: appetence, indifference or resistance?

Guillaume Bodet , James Kenyon , Alain Ferrand
20th Conference of the Sport Management Association of Australia and New Zeeland, Sport Management Association of Australia and New Zeeland, Nov 2014, Melbourne, Australia
Communication dans un congrès hal-02926327v1

Management public et sport : perspectives et application d’une étude de cas.

Bastien Viollet , Alain Ferrand
Echanges croisés de l’équipe Management Public et Société - CEREGE, Apr 2017, Poitiers, France
Communication dans un congrès hal-02524347v1

Sponsor and Sponsees Interactions: Effects on Consumers’ Perceptions of Brand Image, Brand Attachment, and Purchasing Intention

Nicolas Chavanat , Guillaume Martinent , Alain Ferrand
Journal of Sport Management, 2009, 23 (5), pp.644-670. ⟨10.1123/jsm.23.5.644⟩
Article dans une revue hal-02345207v1

The mobilisation of actors during the conception of a national federation sport policy: an analysis throughout the Actor-Network Theory in the French Rugby Union.

Bastien Viollet , Nicolas Scelles , Alain Ferrand
Sport, Policy and Politics: Interdisciplinary Perspectives - 12th Annual Conference of the PSA's Sport and Politics, Mar 2018, Stirling, United Kingdom
Communication dans un congrès hal-02510175v1

Measurement and segmentation of sport fans using brand association networks: Application to Union of European Football Associations (UEFA) Champions League (UCL).

T Bouzdine-Chameeva , Alain Ferrand , Pierre Valette-Florence
Sport Management Review, 2015, 18 (3), pp.407-420. ⟨10.1016/j.smr.2014.11.002⟩
Article dans une revue halshs-01374054v1

Los Juegos Olímpicos de Barcelona, 25 años después (2)

Francesc Solanellas , Andreu Camps , Alain Ferrand
Apunts. Educación Física y Deportes, 2017, 128, pp.127-147. ⟨10.5672/apunts.2014-0983.es.(2017/2).128.08⟩
Article dans une revue hal-02596740v1

« Smaller is beautiful » : vers de plus petits événements sportifs ?

Alain Ferrand , Jean-Loup Chappelet
Reflets et Perspectives de la vie économique, 2015, LIV (3), pp.111. ⟨10.3917/rpve.543.0111⟩
Article dans une revue hal-02592026v1

Serge Blanco : le french flair du terrain au management

Nicolas Scelles , Christophe Durand , Alain Ferrand , Ganesh Prasad Mishra
Emmanuel Bayle. Les grands dirigeants du sport. 23 portraits et stratégies de management, De Boeck, pp.342-353, 2014, 978-2-8041-8304-2
Chapitre d'ouvrage hal-02120282v1

Identification et maîtrise des facteurs clés de succès par les dirigeants : le cas des ligues sportives professionnelles (basket, football et rugby masculins en France)

Nicolas Scelles , Alain Ferrand , Christophe Durand
La Revue des Sciences de Gestion, 2015, "Transfer" ou transfert, 2 (272), pp.55-65. ⟨10.3917/rsg.272.0055⟩
Article dans une revue hal-02117414v1

The volunteer perspective

Alain Ferrand , Berit Skirstad
in Parent, M. & Chappelet, J.L, Routledge Handbook of Event Management, 2015
Chapitre d'ouvrage hal-02596960v1

Appetite for or resistance to consumption relationships? A trans-European perspective on the marketisation of football fan relationships

Guillaume Bodet , James A. Kenyon , Alain Ferrand
Journal of Consumer Culture, 2018, 18 (2), pp.317-335. ⟨10.1177/1469540517747092⟩
Article dans une revue hal-02325113v1

Towards a Shared Olympic Responsibility: Paradoxes and Challenges

François Aurélien , Alain Ferrand , Emmanuel Bayle
In D. Chatziefstathiou, B. Garcia, B. Seguin. Routledge Handbook of the Olympic and Paralympic Games, 2020
Chapitre d'ouvrage hal-02597151v1