The engagement of actors during the formulation of a national federation sport policy: an analysis within the French Rugby Union
Bastien Viollet
,
Nicolas Scelles
,
Alain Ferrand
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Brand Images Causal Relationships in a Multiple Sport Event Sponsorship Context: Developing Brand Value through Association with Sponsees
Nicolas Chanavat
,
Guillaume Martinent
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Alain Ferrand
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Le processus de conception de la politique sportive d'une fédération nationale : proposition d'un cadre d'analyse.
Bastien Viollet
,
Nicolas Scelles
,
Alain Ferrand
Revue Européenne de Management du sport , 2015
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Identification et maîtrise des facteurs clés de succès par les dirigeants
Nicolas Scelles
,
Alain Ferrand
,
Christophe Durand
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The social construction of a sport management tool: the case of the French Rugby Federation Sport policy.
Bastien Viollet
,
Brian Minikin
,
Nicolas Scelles
,
Alain Ferrand
23rd European Association for Sport Management Conference , Sep 2015, Dublin, Ireland
Communication dans un congrès
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Perceptions of stakeholders regarding National Federation Sport Policy: The case of the French Rugby Union.
Bastien Viollet
,
Brian Minikin
,
Nicolas Scelles
,
Alain Ferrand
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Event and volunteer management
Alain Ferrand
In J.L. Chappelet & Aquilina, D. Handbook of Football Association Management , 2018
Chapitre d'ouvrage
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Football fan relationships with their national associations: a trans-European perspective
Guillaume Bodet
,
James Kenyon
,
Alain Ferrand
Whose Game is it? Supporters and football governance , FREE Project (Football Research in an Enlarged Europe), Oct 2014, Loughborough, France
Communication dans un congrès
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Marketing research
Alain Ferrand
UEFA National Association Guide to Marketing , 2015
Chapitre d'ouvrage
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Marketization of football fan relationships in Europe: appetence, indifference or resistance?
Guillaume Bodet
,
James Kenyon
,
Alain Ferrand
20th Conference of the Sport Management Association of Australia and New Zeeland , Sport Management Association of Australia and New Zeeland, Nov 2014, Melbourne, Australia
Communication dans un congrès
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Management public et sport : perspectives et application d’une étude de cas.
Bastien Viollet
,
Alain Ferrand
Echanges croisés de l’équipe Management Public et Société - CEREGE , Apr 2017, Poitiers, France
Communication dans un congrès
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Sponsor and Sponsees Interactions: Effects on Consumers’ Perceptions of Brand Image, Brand Attachment, and Purchasing Intention
Nicolas Chavanat
,
Guillaume Martinent
,
Alain Ferrand
Article dans une revue
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The mobilisation of actors during the conception of a national federation sport policy: an analysis throughout the Actor-Network Theory in the French Rugby Union.
Bastien Viollet
,
Nicolas Scelles
,
Alain Ferrand
Sport, Policy and Politics: Interdisciplinary Perspectives - 12th Annual Conference of the PSA's Sport and Politics , Mar 2018, Stirling, United Kingdom
Communication dans un congrès
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Measurement and segmentation of sport fans using brand association networks: Application to Union of European Football Associations (UEFA) Champions League (UCL).
T Bouzdine-Chameeva
,
Alain Ferrand
,
Pierre Valette-Florence
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Los Juegos Olímpicos de Barcelona, 25 años después (2)
Francesc Solanellas
,
Andreu Camps
,
Alain Ferrand
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« Smaller is beautiful » : vers de plus petits événements sportifs ?
Alain Ferrand
,
Jean-Loup Chappelet
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Serge Blanco : le french flair du terrain au management
Nicolas Scelles
,
Christophe Durand
,
Alain Ferrand
,
Ganesh Prasad Mishra
Emmanuel Bayle. Les grands dirigeants du sport. 23 portraits et stratégies de management , De Boeck, pp.342-353, 2014, 978-2-8041-8304-2
Chapitre d'ouvrage
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Identification et maîtrise des facteurs clés de succès par les dirigeants : le cas des ligues sportives professionnelles (basket, football et rugby masculins en France)
Nicolas Scelles
,
Alain Ferrand
,
Christophe Durand
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The volunteer perspective
Alain Ferrand
,
Berit Skirstad
in Parent, M. & Chappelet, J.L, Routledge Handbook of Event Management , 2015
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Appetite for or resistance to consumption relationships? A trans-European perspective on the marketisation of football fan relationships
Guillaume Bodet
,
James A. Kenyon
,
Alain Ferrand
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Towards a Shared Olympic Responsibility: Paradoxes and Challenges
François Aurélien
,
Alain Ferrand
,
Emmanuel Bayle
In D. Chatziefstathiou, B. Garcia, B. Seguin. Routledge Handbook of the Olympic and Paralympic Games , 2020
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