Filtrer vos résultats
- 151
- 43
- 57
- 51
- 49
- 26
- 4
- 3
- 2
- 2
- 3
- 1
- 194
- 4
- 10
- 13
- 2
- 4
- 10
- 5
- 6
- 13
- 7
- 6
- 10
- 13
- 20
- 10
- 10
- 20
- 2
- 22
- 1
- 3
- 1
- 1
- 1
- 119
- 67
- 4
- 2
- 2
- 174
- 14
- 8
- 6
- 6
- 5
- 4
- 4
- 4
- 4
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 194
- 19
- 11
- 8
- 8
- 6
- 5
- 5
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
194 résultats
Knowledge entrepreneurs and the policy process. Who are and what is the influence of the actors specialised in the shaping, the circulation and the alteration of policy categories?Séminaire de recherche du projet KNOWand, Sep 2007, Bruxelles, Belgique
Communication dans un congrès
hal-03619607v1
|
|||
|
The national management of public and Catholic schools in France: moving from a loosely coupled towards an integrated system?Comparative Education, 2015, 51 (1), pp.57 - 70. ⟨10.1080/03050068.2014.935580⟩
Article dans une revue
hal-01521756v2
|
||
Los fines de la enseñanza. Puede ser laica, multicultural, equitativa y eficaz ?, El ejemplo de FranciaPatricio de Blas Zabaleta. Laicidad, educación y democracia, Editorial Biblioteca Nueva, pp.105 - 113, 2005
Chapitre d'ouvrage
hal-03573890v1
|
|||
Comparing and contrasting middle-class parents’ school choices across countriesEuropean Conference on Educational Research 2012, Sep 2012, Cadix, Spain
Communication dans un congrès
hal-03569329v1
|
|||
Chapitre 2. D’APB à Parcoursup. Deux conceptions de l’affectation post-bac et leurs effets sur les inégalitésMelchior Simioni, Philippe Steiner (dir.). Comment ça matche, Presses de Sciences Po, pp.61-99, 2022, 9782724639001. ⟨10.3917/scpo.simio.2022.01.0061⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-03714666v1
|
|||
Channelling students into higher education in French secondary schools and the re-production of educational inequalities: discourses and devicesEtnografia e ricerca qualitativa, 2018, Etnografia e Ricerca Qualitativa, 2018/2, pp.225 - 250. ⟨10.3240/90880⟩
Article dans une revue
hal-03399632v1
|
|||
Widening Participation in France and Its Effects on the Field of Elite Higher Education and on Educational PolicyPolicy and Inequality in education, Springer, pp.73 - 89, 2017, 9789811040375
Chapitre d'ouvrage
hal-01515868v1
|
|||
|
Compétition et choix dans le champ scolaire. Un modèle statutaire d’analyse des logiques institutionnelles et socialesLien social et Politiques, 2011, 66, pp.179 - 196. ⟨10.7202/1008878ar⟩
Article dans une revue
hal-01521669v2
|
||
L’école de la périphériePresses Universitaires de France, pp.440, 2012, 9782130594482
Ouvrages
hal-01396344v1
|
|||
Violences scolairesDictionnaire de la violence, Presses Universitaires de France, pp.398-402, 2011, 9782130577348
Chapitre d'ouvrage
hal-01249424v1
|
|||
La formacion de las élites en Francia : cierre y apertura socialLa formación de las elites : nuevas investigaciones y desfíos contemporáneos, Workshop FLACSO, Oct 2010, Buenos Aires, Argentina
Communication dans un congrès
hal-03570025v1
|
|||
Sociologie de l'écoleArmand Colin, pp.336, 2018, 9782200621636
Ouvrages
hal-01882426v1
|
|||
Les choix scolaires dans la banlieue parisienne : défection, prise de parole et évitement de la mixitéHugues Lagrange. L’épreuve des inégalités, Presses Universitaires de France, pp.315 - 350, 2007, 9782130558149
Chapitre d'ouvrage
hal-03569820v1
|
|||
L’éducation au regard des politiques éducativesJournées scientifiques de l’université de Nantes,, Jun 2010, Nantes, France
Communication dans un congrès
hal-03569941v1
|
|||
La régulation des systèmes éducatifs entre globalisation et localisationJean-Louis Derouet; Romuald Normand. L'Europe de l'éducation : entre management et politique, Institut National de Recherche Pédagogique, pp.135 - 139, 2007, 9782734210719
Chapitre d'ouvrage
hal-03569758v1
|
|||
Une régulation politique par les connaissances en éducation ?A quoi sert le savoir ?, Presses Universitaires de France, pp.283 - 285, 2011
Chapitre d'ouvrage
hal-03569646v1
|
|||
|
Education markets and school choiceEducational Research and Evaluation, 2010, 16 (2), pp.99 - 105
Article dans une revue
hal-01521717v2
|
||
Competition and interaction between research knowledge and state knowledge in policy steering in France : Nationale trends and recent effects of decentralization and globalizationAnnual European conference of Educational research, Symposium Steering of educational research, Sep 2005, Dublin, Ireland
Communication dans un congrès
hal-03568711v1
|
|||
Sociologie du système éducatif: les inégalités scolairesMarie Duru-Bellat; Agnès Van Zanten. Presses Universitaires de France, pp.237, 2009, 9782130569480
Ouvrages
hal-01397291v1
|
|||
Les politiques d'éducationPresses Universitaires de France (PUF), pp.128, 2014, Que sais-je ?, 9782130632535
Ouvrages
hal-01087567v1
|
|||
From Lifelong Learning to the Management of Educational and Vocational matching: French guidance policies through a regional prism.European Conference on Educational Research (ECER), 2021, Genève, Switzerland
Communication dans un congrès
hal-03348576v1
|
|||
|
La gestion de la carte scolaire dans la périphérie parisienne. Enjeux, dynamiques et limites de la gouvernance éducative localeÉducation & formations, 2013, Les effets de l'assouplissement de la carte scolaire, 83, pp.99-107
Article dans une revue
hal-01053722v1
|
||
Political models and local practice : The production of ethnicity in the schools of the Parisian peripheryHerrlitz Wolfgang; R Maier. Dialogue in and around the multicultural school. Tübingen : Max Niemeyer Verlag, p. 223–234., Max Niemeyer Verlag, pp.223 - 234, 2005
Chapitre d'ouvrage
hal-03585615v1
|
|||
Sociologie de l'écoleArmand Colin, 2006, Collection U., 9782200268855
Ouvrages
halshs-00009248v1
|
|||
Divisions institutionnelles et familiales du travail d’orientation des lycéensXXIIIèmes Journées du longitudinal, Dec 2016, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-02549216v1
|
|||
With a Little Help from my Family and my Friends: Social and Contextual Variations in Personal Configurations Influencing Higher Education ChoicesBritish Educational Research Association, Sep 2021, London, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-03430597v1
|
|||
Les 100 mots de l'éducationPresses Universitaires de France, pp.128, 2011, 9782130582601
Ouvrages
halshs-00686201v1
|
|||
Dictionnaire de l'éducationPresses Universitaires de France, 887 p., 2017, 9782130628088
Ouvrages
hal-01524655v1
|
|||
Motivations and influences on students' decisions to pursue health studies in FranceAccess to medical schools and professional pathways: comparative perspectives, 2022, Berlin (virtual), Allemagne
Communication dans un congrès
hal-03603051v1
|
|||
|
Discrimination positive, méritocratie et inclusion en tension : les 'Conventions éducation prioritaire' de Sciences PoRaisons éducatives, 2018, 22, pp.19 - 47. ⟨10.3917/raised.022.0019⟩
Article dans une revue
hal-03399617v1
|