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CV Agnès LAFONT


Article dans une revue12 documents

  • Agnes Lafont, Héloïse Lafont. Macbeth. Cahiers Élisabéthains, Institut de recherche sur la Renaissance/SAGE, 2020, 103 (1), pp.150-152. ⟨10.1177/0184767820946175n⟩. ⟨halshs-03127458⟩
  • Agnès Lafont. Monstrous Hybrids in Shakespeare’s King Lear. Imago. Revista de Emblemática y cultura visual, 2016. ⟨halshs-01459145⟩
  • Agnès Lafont. M. L. Stapleton. Marlowe’s Ovid : The Elegies in the Marlowe Canon. Renaissance Quarterly, University of Chicago Press, 2015, 68 (3), pp.1137-1138. ⟨10.1086/683967⟩. ⟨halshs-01429632⟩
  • Agnès Lafont. Lindsay Ann Reid. Ovidian Bibliofictions and the Tudor Book : Metamorphosing Classical Heroines in Late Medieval and Renaissance England. Renaissance Quarterly, University of Chicago Press, 2015, 68 (4), pp.1520-1522. ⟨10.1086/685247⟩. ⟨halshs-01429634⟩
  • Agnès Lafont. Mythological Reconfigurations on the Contemporary Stage: Giving a New Voice to Philomela in Titus Andronicus. Early Modern Literary Studies, Early Modern Literary Studies, 2013, Shakespearean Configurations. ⟨halshs-01459291⟩
  • Agnès Lafont. Richard Hillman. French Reflections in the Shakespearean Tragic : Three Case Studies. Renaissance Quarterly, University of Chicago Press, 2013, 66 (4), pp.1528-1529. ⟨10.1086/675213⟩. ⟨halshs-01427938⟩
  • Agnes Lafont. Using Petrarch, Ovid and Virgil Anew: Framing and Reframing Diana in the Canon. Early Modern Culture Online, 2010, 1, pp.48-59. ⟨hal-03062516⟩
  • Agnes Lafont. Shakespeare et les amours de Diane : Endymion, Hippolyte et Adonis. Itinéraires. Littérature, textes, cultures, Pléiade (EA 7338), 2010, 2010-4, pp.83-99. ⟨10.4000/itineraires.1687⟩. ⟨hal-02876867⟩
  • Agnes Lafont. Bright Cynthia comes to hunt and revel here (Thomas of Woodstock, IV.2.2069): constellations mythologiques et cynégétiques dans Titus Andronicus et Thomas of Woodstock. Revue LISA / LISA e-journal, Presses universitaires de Rennes, 2008, VI, 3 (éd. Michèle Vignaux et Isabelle Schwartz-Gastine), pp.123-138. ⟨hal-03062527⟩
  • Agnes Lafont. Métamorphoses burlesques de la "fabula" classique dans le théâtre anglais de la fin de la Renaissance. Bulletin de la Société d'Etudes Anglo-Américaines des XVIIème et XVIIIème siècles, Société d'études anglo-américaines des dix-septième et dix-huitième siècles, Lille, 2005, 60 (Juin), pp.25-41. ⟨hal-03061398⟩
  • Agnès Boyer-Lafont. Du livre d'emblèmes à la scène: la figure d'Actéon dans Twelfth Night et Cymbeline. XVII-XVIII Revue de la Société d'études anglo-américaines des XVIIe et XVIIIe siècles , Société d'études anglo-américaines des dix-septième et dix-huitième siècles, Lille, 2004, 58 (1), pp.101-112. ⟨10.3406/xvii.2004.1975⟩. ⟨hal-03140092⟩
  • Agnès Boyer-Lafont. « Le corps nu de Diane ou les égarements du cœur et de l’esprit dans Doctor Faustus et Edward II ». Anglophonia / Caliban - French Journal of English Linguistics, Presses universitaires du Midi, 2003, Mythe et Littérature. Shakespeare et ses contemporains, 13 (1), pp.69-82. ⟨10.3406/calib.2003.1488⟩. ⟨hal-03140076⟩

Communication dans un congrès7 documents

  • Agnes Lafont. Résonances ovidiennes dans les poèmes en écho en France et en Angleterre à la fin du XVIe siècle. Ecritures ovidiennes : dialogues à l'Université Paul Valéry, 2017, Montpellier, France. ⟨hal-03073160⟩
  • Agnès Lafont. Virgile au prisme d’Ovide : la Didon (entre 1585-1588) de Christopher Marlowe. Les figures de Didon : de l’épopée antique au théâtre de la Renaissance, 2014, Montpellier, France. pp.1-13. ⟨halshs-01459348⟩
  • Agnès Lafont, Hirota Atsuhiko. Crossroads : Twenty-first Century Perspectives on Shakespeare’s Classical Mythology. Shakespeare 450, Société Française Shakespeare, Apr 2014, Paris, France. ⟨halshs-01429852⟩
  • Agnès Lafont. English Renaissance translation : Marlowe’s and Shakespeare’s ‘original’ Didos. Lost in Translation? Historical and Gender Perspectives on Translation in and of Shakespeare , Margaret Tudeau-Clayton, Aug 2014, Stratford-upon-Avon, United Kingdom. ⟨halshs-01429882⟩
  • Agnès Lafont, Charlotte Coffin, Jane Kingsley-Smith. Shakespeare and Classical Mythology : European Perspectives. European Shakespeare Research Association : Shakespeare and Myth, CNRS-IRCL, Jun 2013, Montpellier, France. ⟨halshs-01429868⟩
  • Agnes Lafont. Il ne faut pas / Que le bon menestrier accorde / Toujours son chant sur une corde : Shakespeare, Ronsard et la polyphonie. Shakespeare poète, 2007, Paris, France. pp.213-227, ⟨10.4000/shakespeare.1056⟩. ⟨hal-03068808⟩
  • Agnes Lafont. Compositions et recompositions mythiques autour de la figure d’Hercule dans "Coriolan". "Coriolan de William Shakespeare", journée d'études de l'IRCL, Montpellier, 9 février 2007, 2007, Montpellier, France. pp.65-75. ⟨hal-03071213⟩

Chapitre d'ouvrage14 documents

  • Agnes Lafont. “I am truly more fond and foolish than ever Narcissus was”: Webster’s Duchess of Malfi and Ovidian resonances. Pascale Drouet (Sous la direction de); William C Carroll. The Duchess of Malfi: Webster's Tragedy of Blood, Belin Education, pp.60-77, 2018. ⟨hal-03057772⟩
  • Agnès Lafont. Multi-layered conversations in Marlowe's Dido, Queen of Carthage. Janice Valls-Russell; Agnès Lafont; Charlotte Coffin. Interweaving myths in Shakespeare and his contemporaries, Manchester University Press, pp.195-215, 2017, 978-1-5261-1768-7. ⟨halshs-01596885⟩
  • Janice Valls-Russell, Agnès Lafont, Charlotte Coffin. Introduction: 'Ariachne's broken woof'. Janice Valls-Russell, Agnès Lafont and Charlotte Coffin (eds). Interweaving Myths in Shakespeare and his Contemporaries, Manchester University Press, pp.1-24, 2017, 978-1-5261-1768-7. ⟨halshs-01620978⟩
  • Agnès Lafont, Marianne Drugeon. Metadrama in Early Modern England and on the British Contemporary Stage. Antonia Rigaud; Françoise Palleau-Papin. An introduction to anglophone theatre, Presses universitaires de Rennes, pp.91-133, 2015, Didact. Anglais, 978-2-7535-3608-1. ⟨halshs-01429829⟩
  • Agnès Lafont. Diane. Alain Montandon. Dictionnaire littéraire de la nuit, 1, Honoré Champion, pp.335-345, 2013, Dictionnaires et références, 978-2-7453-2423-8. ⟨halshs-01427903⟩
  • Agnès Lafont. Interacting with Eros : Shakespeare and Ovid . Shakespeare's erotic mythology and Ovidian Renaissance culture, Ashgate, pp.1-16, 2013, 978-1409451310. ⟨halshs-01427764⟩
  • Agnes Lafont. Actaeon. éd. Yves Peyré. A Dictionary of Shakespeare's Classical Mythology, IRCL; CNRS, 2013. ⟨hal-03056671⟩
  • Agnès Lafont. Political uses of erotic power in an Elizabethan Mythological Programme : dangerous interactions with Diana in Hardwick Hall . Shakespeare's erotic mythology and Ovidian Renaissance culture, Ashgate, pp.41-57, 2013, 978-1409451310. ⟨halshs-01427759⟩
  • Agnes Lafont. L'Acteur romain (1626), de Philip Massinger : le spectacle du pouvoir sur la scène Stuart. Marie Bernadette Dufourcet; Charles Mazouer et Anne Surgers. Spectacles et pouvoirs dans l'Europe de l'Ancien Régime, XVIe - XVIIIe siècle, Narr, pp.81-94, 2011. ⟨hal-03056606⟩
  • Agnes Lafont. Notice et notes à propos de "The Roman Actor", Philip Massinger. Line Cottegnies; Jean-Marie Maguin et François Laroque. Théâtre élisabéthain II, II, Gallimard, pp.1777-1787, 2009. ⟨hal-03056672⟩
  • Agnes Lafont. Most monstrous (5.3.157) : métamorphoses et hybridations monstrueuses dans King Lear. Lemercier Goddard; Sophie. King Lear de William Shakespeare, Éditions du Temps, pp.88-103, 2008. ⟨hal-03055951⟩
  • Agnes Lafont. Praesentia in absentia ou l'éloquent silence du corps de l'emblème mythologique dans "Titus Andronicus". Laetitia Coussement-Boillot et Christine Sukic. Silent Rhetoric, Dumb Eloquence : The Rhetoric of Silence in Early Modern English Literature, Université Paris 7- Denis Diderot, pp.167-184, 2007. ⟨hal-03056675⟩
  • Agnes Lafont, Yves Peyre. Fynes Morrison, un itinéraire. La représentation de Jérusalem et de la Terre Sainte dans les récits de pèlerins européens au XVIe siècle, H. Champion, pp.483-544, 2007. ⟨hal-02170380⟩
  • Agnes Lafont. Plasticité de l'emblématique animale dans Coriolan. Coffin; Charlotte - Coussement-Boillot; Laetitia. The tragedy of Coriolanus de William Shakespeare, Éditions du Temps, pp.103-122, 2006. ⟨hal-03055952⟩

Direction d'ouvrage, Proceedings, Dossier3 documents

  • Janice Valls-Russell, Agnès Lafont, Charlotte Coffin. Interweaving myths in Shakespeare and his contemporaries. United Kingdom. Manchester University Press, pp.304, 2017, 978-1-5261-1768-7. ⟨halshs-01596879⟩
  • Agnès Lafont. Shakespeare's erotic mythology and Ovidian Renaissance culture. United Kingdom. Ashgate, pp.202, 2013, 978-1409451310. ⟨halshs-01427754⟩
  • Agnes Lafont, Marie-Christine Munoz-Lévi. Autour de King Lear. IRCL; CNRS, 250 p., 2009. ⟨hal-03077444⟩

Autre publication5 documents

  • Agnes Lafont. Book review : Elizabethan Narrative Poems: The State of Play. 2020, pp.91-94. ⟨10.1177/0184767820954964b⟩. ⟨halshs-03127445⟩
  • Agnes Lafont. David Scott Wilson-Okamura, Virgil in the Renaissance. A Dictionary of Shakespeare's Classical Mythology, 2012. ⟨hal-03077612⟩
  • Agnes Lafont. Roze Hentschell, The Culture of Cloth in Early Modern England. Textual Constructions of a National Identity (Ashgate, 2008). 2009, pp.107-109. ⟨hal-03077611⟩
  • Agnes Lafont. Philip Massinger, The Roman Actor : a Tragedy, éd. Martin White (The Revels Plays, Manchester, Manchester University Press, 1997). 2008, pp.94-95. ⟨hal-03077609⟩
  • Agnes Lafont. Compte-rendu d'ouvrage : Donald Beecher, Henry D. Janzen (éds.), Thomas Lodge, A Margarite of America (1596). 2008, pp.95-96. ⟨10.7227/CE.73.1.11⟩. ⟨hal-03077610⟩