Agnès Lafont
57
Documents
Publications
- 3
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 7
- 4
- 3
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 4
- 4
- 4
- 2
- 4
- 4
- 1
- 3
- 3
- 8
- 1
- 1
- 2
- 3
- 4
- 4
- 1
- 1
- 1
- 1
Male and Female Echolalia in The Maydes Metamorphosis"The Maydes Metamorphosis: Mythology, Sex, and Gender", Renaissance Society of America, 2021 Virtual RSA, Agnès Lafont; Lindsay Ann Reid, Apr 2021, MONTPELLIER, France
Communication dans un congrès
halshs-03471012v1
|
|
George Peele’s Judgements of Paris and the Early Modern Querelle des Femmes"The Trojan War in Early Modern Imaginations", International Shakespeare Conference, Tanya Pollard; Janice Valls-Russell, Jul 2018, Stratford-upon-Avon, United Kingdom
Communication dans un congrès
halshs-03470918v1
|
|
Midas, les oreilles d’âne et la rumeur bavarde dans la culture ovidienne de la Renaissance anglaiseLa Malebouche 2 : Mensonges et bavardages dans l’Europe de la Renaissance aux Lumières, Nathalie Vienne-Guerrin; Fosca Mariani, Oct 2018, MONTPELLIER, France
Communication dans un congrès
halshs-03470878v1
|
|
“A wicked messenger falleth into evill: but a faithfull ambassadour is preservation” (Proverb [Geneva bible, 13 :17], MS40, fol.18): Negotiating One’s voice in Pforzeimer MS40"The art of brokering agreements: identities and agencies of Renaissance peacemakers", Renaissance Society of America, Nathalie Rivere de Carles; Agnès Lafont, Mar 2018, New Orleans, United States
Communication dans un congrès
halshs-03470962v1
|
|
Résonances ovidiennes dans les poèmes en écho en France et en Angleterre à la fin du XVIe siècleEcritures ovidiennes : dialogues à l'Université Paul Valéry, 2017, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-03073160v1
|
|
English Renaissance translation : Marlowe’s and Shakespeare’s ‘original’ DidosLost in Translation? Historical and Gender Perspectives on Translation in and of Shakespeare , Margaret Tudeau-Clayton, Aug 2014, Stratford-upon-Avon, United Kingdom
Communication dans un congrès
halshs-01429882v1
|
|
Crossroads : Twenty-first Century Perspectives on Shakespeare’s Classical MythologyShakespeare 450, Société Française Shakespeare, Apr 2014, Paris, France
Communication dans un congrès
halshs-01429852v1
|
|
Virgile au prisme d’Ovide : la Didon (entre 1585-1588) de Christopher MarloweLes figures de Didon : de l’épopée antique au théâtre de la Renaissance, 2014, Montpellier, France. pp.1-13
Communication dans un congrès
halshs-01459348v1
|
|
Shakespeare and Classical Mythology : European PerspectivesEuropean Shakespeare Research Association : Shakespeare and Myth, CNRS-IRCL, Jun 2013, Montpellier, France
Communication dans un congrès
halshs-01429868v1
|
|
Il ne faut pas / Que le bon menestrier accorde / Toujours son chant sur une cordeShakespeare poète, 2007, Paris, France. pp.213-227, ⟨10.4000/shakespeare.1056⟩
Communication dans un congrès
hal-03068808v1
|
|
Compositions et recompositions mythiques autour de la figure d’Hercule dans "Coriolan""Coriolan de William Shakespeare", journée d'études de l'IRCL, Montpellier, 9 février 2007, 2007, Montpellier, France. pp.65-75
Communication dans un congrès
hal-03071213v1
|
Autour des mythes de Thésée et de Perséphone. Tradition, transmissions, réceptions, Cahiers du théâtre antique 4, 20212021
Ouvrages
hal-03523655v1
|
|
L’Image brisée aux XVIe et XVIIe sièclesClassiques Garnier, 412, pp.321, 2019, Rencontres, 978-2-406-06820-4. ⟨10.15122/isbn.978-2-406-06822-8⟩
Ouvrages
halshs-03677919v1
|
|
Interweaving myths in Shakespeare and his contemporariesManchester University Press, pp.304, 2017, 978-1-5261-1768-7
Ouvrages
halshs-01596879v1
|
|
Shakespeare's erotic mythology and Ovidian Renaissance cultureAshgate, pp.202, 2013, 978-1409451310
Ouvrages
halshs-01427754v1
|
|
Autour de King LearIRCL; CNRS, 250 p., 2009
Ouvrages
hal-03077444v1
|
Echo’s ‘repercussive voix’: Ovidian Echo Poems in early modern EnglandLaetitia Sansonetti; Rémi Vuillemin. Language Commonality and Literary Communities in Early Modern England, 1, Brepols, pp.221-243, 2022, Polyglot Encounters in Early Modern Britain, 978-2-503-59814-7
Chapitre d'ouvrage
halshs-04152700v1
|
|
Éclats et fragments de l’image mythologique de Myrrha dans The Mother of Adonis: Or, Lustes Prodigies (1607) de William BarkstedChristian Belin; Agnès Lafont; Nicholas Myers. L’Image brisée aux XVIe et XVIIe siècles, Classiques Garnier, pp.77-104, 2019, 978-2-406-06820-4
Chapitre d'ouvrage
halshs-03677938v1
|
|
“I am truly more fond and foolish than ever Narcissus was”: Webster’s Duchess of Malfi and Ovidian resonancesPascale Drouet (Sous la direction de); William C Carroll. The Duchess of Malfi: Webster's Tragedy of Blood, Belin Education, pp.60-77, 2018
Chapitre d'ouvrage
hal-03057772v1
|
|
Introduction: 'Ariachne's broken woof'Janice Valls-Russell, Agnès Lafont and Charlotte Coffin (eds). Interweaving Myths in Shakespeare and his Contemporaries, Manchester University Press, pp.1-24, 2017, 978-1-5261-1768-7
Chapitre d'ouvrage
halshs-01620978v1
|
|
Multi-layered conversations in Marlowe's Dido, Queen of CarthageJanice Valls-Russell; Agnès Lafont; Charlotte Coffin. Interweaving myths in Shakespeare and his contemporaries, Manchester University Press, pp.195-215, 2017, 978-1-5261-1768-7
Chapitre d'ouvrage
halshs-01596885v1
|
|
Metadrama in Early Modern England and on the British Contemporary StageAntonia Rigaud; Françoise Palleau-Papin. An introduction to anglophone theatre, Presses universitaires de Rennes, pp.91-133, 2015, Didact. Anglais, 978-2-7535-3608-1
Chapitre d'ouvrage
halshs-01429829v1
|
|
Political uses of erotic power in an Elizabethan Mythological Programme : dangerous interactions with Diana in Hardwick Hall Shakespeare's erotic mythology and Ovidian Renaissance culture, Ashgate, pp.41-57, 2013, 978-1409451310
Chapitre d'ouvrage
halshs-01427759v1
|
|
Interacting with Eros : Shakespeare and Ovid Shakespeare's erotic mythology and Ovidian Renaissance culture, Ashgate, pp.1-16, 2013, 978-1409451310
Chapitre d'ouvrage
halshs-01427764v1
|
|
Actaeonéd. Yves Peyré. A Dictionary of Shakespeare's Classical Mythology, IRCL; CNRS, 2013
Chapitre d'ouvrage
hal-03056671v1
|
|
DianeAlain Montandon. Dictionnaire littéraire de la nuit, 1, Honoré Champion, pp.335-345, 2013, Dictionnaires et références, 978-2-7453-2423-8
Chapitre d'ouvrage
halshs-01427903v1
|
|
L'Acteur romain (1626), de Philip Massinger : le spectacle du pouvoir sur la scène StuartMarie Bernadette Dufourcet; Charles Mazouer et Anne Surgers. Spectacles et pouvoirs dans l'Europe de l'Ancien Régime, XVIe - XVIIIe siècle, Narr, pp.81-94, 2011
Chapitre d'ouvrage
hal-03056606v1
|
|
Notice et notes à propos de "The Roman Actor", Philip MassingerLine Cottegnies; Jean-Marie Maguin et François Laroque. Théâtre élisabéthain II, II, Gallimard, pp.1777-1787, 2009
Chapitre d'ouvrage
hal-03056672v1
|
|
Most monstrous (5.3.157) : métamorphoses et hybridations monstrueuses dans King LearLemercier Goddard; Sophie. King Lear de William Shakespeare, Éditions du Temps, pp.88-103, 2008
Chapitre d'ouvrage
hal-03055951v1
|
|
Praesentia in absentia ou l'éloquent silence du corps de l'emblème mythologique dans "Titus Andronicus"Laetitia Coussement-Boillot et Christine Sukic. Silent Rhetoric, Dumb Eloquence : The Rhetoric of Silence in Early Modern English Literature, numéro spécial, Université Paris 7- Denis Diderot, pp.167-184, 2007
Chapitre d'ouvrage
hal-03056675v1
|
|
Fynes Morrison, un itinéraireLa représentation de Jérusalem et de la Terre Sainte dans les récits de pèlerins européens au XVIe siècle, H. Champion, pp.483-544, 2007
Chapitre d'ouvrage
hal-02170380v1
|
|
Plasticité de l'emblématique animale dans CoriolanCoffin; Charlotte - Coussement-Boillot; Laetitia. The tragedy of Coriolanus de William Shakespeare, Éditions du Temps, pp.103-122, 2006
Chapitre d'ouvrage
hal-03055952v1
|