Vanda Luengo
178
Documents
Publications
Discovering prerequisite relationships between knowledge components from an interpretable learner model16th International Conference on Educational Data Mining, The Indian Institute of Science Campus, Jul 2023, Bengaluru, India. pp.490-496, ⟨10.5281/zenodo.8115738⟩
Communication dans un congrès
hal-04161385v1
|
|
|
Is Your Model "MADD"? A Novel Metric to Evaluate Algorithmic Fairness for Predictive Student Models16th International Conference on Educational Data Mining (EDM 2023), Jul 2023, Bengaluru, India. ⟨10.5281/zenodo.8115786⟩
Communication dans un congrès
hal-04164059v1
|
|
Représentations sociales de l’analytique des apprentissages avec le numérique10e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Marie Lefevre, Christine Michel, Jun 2021, Fribourg, Suisse. pp.354-359
Communication dans un congrès
hal-03290068v1
|
|
Learning Analytics Metamodel: Assessing the Benefits of the Publishing Chain's Approach13th International Conference on Computer Supported Education, CSEDU 2021, Apr 2021, Virtual event, France. pp.97-114, ⟨10.1007/978-3-031-14756-2_6⟩
Communication dans un congrès
hal-03780874v1
|
|
Towards Learning Analytics Metamodels in a Context of Publishing13th International Conference on Computer Supported Education, CSEDU, Apr 2021, Prague (virtual), Czech Republic. pp.45-54, ⟨10.5220/0010402900450054⟩
Communication dans un congrès
hal-03331204v1
|
Does an e-mail reminder intervention with learning analytics reduce procrastination in a blended university course?15th European Conference on Technology-Enhanced Learning, Sep 2020, Heidelberg, Germany
Communication dans un congrès
hal-02846395v1
|
|
|
Evaluating Teachers' Perceptions of Students' Questions OrganizationLearning Analytics & Knowledge Conference, Mar 2020, Frankfurt, Germany. pp.11-16, ⟨10.1145/3375462.3375509⟩
Communication dans un congrès
hal-02422186v1
|
|
Towards a modular and flexible Learning Analytics frameworkLearning Analytics and Knowledge 2020, SOLAR, Mar 2020, Frankfurt, Germany. pp.178-179
Communication dans un congrès
hal-03005330v1
|
|
Towards Improving Students’ Forum Posts Categorization in MOOCs and Impact on Performance PredictionLearning @ Scale, Jun 2019, Chicago, United States. pp.47:1-47:4, ⟨10.1145/3330430.3333661⟩
Communication dans un congrès
hal-02157333v1
|
|
Comparaison de questions posées et votées en ligne dans le cadre d'une classe inverséeEnvironnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain, Jun 2019, Paris, France. pp.121-132
Communication dans un congrès
hal-02157330v1
|
Détection Automatique d’Interactions entre Pairs dans les Jeux Sérieux Multi-JoueursEnvironnements Informatiques pour l’Apprentissage Humain 2019, Jun 2019, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-02157329v1
|
|
|
Categorizing students' questions using an ensemble hybrid approachEducational Data Mining, Jul 2019, Montréal, Canada
Communication dans un congrès
hal-02157331v1
|
|
Recherche intelligente de processus d'analyse de traces d'e-learning via des inférences sémantiquesJournées francophones d'Ingénierie des Connaissances (IC), Jul 2019, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-02155496v1
|
Automatic Detection of Peer Interactions in Multi-player Learning GamesEuropean Conference on Technology Enhanced Learning 2019, Sep 2019, Delft, Netherlands
Communication dans un congrès
hal-02263697v1
|
|
|
Automatic Identification of Questions in MOOC Forums and Association with Self-Regulated LearningEducational Data Mining, Jul 2019, Montréal, Canada. pp.564-567
Communication dans un congrès
hal-02157335v1
|
|
Capitalisation of Analysis Processes : Enabling Reproducibility, Openess and Adaptability thanks to NarrationLAK '18 - 8th International Conference on Learning Analytics and Knowledge, Mar 2018, Sydney, Australia. pp.245-254, ⟨10.1145/3170358.3170408⟩
Communication dans un congrès
hal-01714184v1
|
|
Analyzing the relationships between learning analytics, educational data mining and AI for education14th international conference on Intelligent Tutoring Systems (ITS):Workshop Learning Analytics, Jun 2018, Montreal, Canada. pp.10-19
Communication dans un congrès
hal-02015705v1
|
|
Profiling Students from Their Questions in a Blended Learning EnvironmentLAK '18 - 8th International Conference on Learning Analytics and Knowledge, Mar 2018, Sydney, Australia. pp.102-110, ⟨10.1145/3170358.3170389⟩
Communication dans un congrès
hal-01714182v1
|
How to help teachers adapt to learners? Teachers' perspective on a competency and error-type centered dashboard for algebraTEL-STEM Workshop at ECTEL 2018, Sep 2018, Leeds, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-01857582v1
|
|
Analysis of peer interactions features in Multi-Player Learning Games: semi-automatic approach and proof of conceptEuropean Conference on Games Based Learning, Oct 2018, Sophia Antipolis, France
Communication dans un congrès
hal-01857612v1
|
|
A Hybrid Architecture for Non-Technical Skills DiagnosisIntelligent Tutoring Systems (ITS 2018), Jun 2018, Montreal, Canada. pp.300-305, ⟨10.1007/978-3-319-91464-0_31⟩
Communication dans un congrès
hal-01774652v1
|
|
|
Analyse de l'hybridation entre les communautés LAK, EDM et AIEDPFIA 2018 : Journée IA pour l'éducation, Jul 2018, Nancy, France
Communication dans un congrès
hal-02015848v1
|
Un réseau bayésien pour le diagnostic des compétences non-techniques en situation critiqueJournées Francophones sur les Réseaux Bayésiens et les Modèles Graphiques Probabilistes, May 2018, Toulouse, France
Communication dans un congrès
hal-01857604v1
|
|
Consequences of Switching to Blended Learning: The Grenoble Medical School Key ElementMedical Informatics Europe, Apr 2018, Gothenburg, Sweden. pp.356 - 360
Communication dans un congrès
hal-01774648v1
|
|
What information do teachers demand from a computerized classroom? An exploratory analysisLASI spain, Jul 2017, Madrid, Spain
Communication dans un congrès
hal-01578346v1
|
|
|
MAGAM : un modèle générique pour l'adaptation multi-aspects dans les EIAHEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France. pp.29-40
Communication dans un congrès
hal-01517137v1
|
|
Capitaliser les processus d'analyse de traces d'e-learningMéthodologies et outils pour le recueil, l’analyse et la visualisation des traces d’interaction - ORPHEE-RDV, Jan 2017, Font-Romeu, France
Communication dans un congrès
hal-01637556v1
|
A multi-layered architecture for analysis of non-technical-skills in critical situationsArtificial Intelligence In Education, Jun 2017, Wuhan, China
Communication dans un congrès
hal-01517152v1
|
|
|
Identifying relationships between students' questions type and their behavior10th International Conference on Educational Data Mining, IEDMS, Jun 2017, Wuhan, China
Communication dans un congrès
hal-01525285v1
|
|
Vers une adaptation des apprentissages générique et multi-aspectsORPHEE-RDV 2017 Atelier "Personnalisation et adaptation dans les environnements d'apprentissage : un regard interdisciplinaire sur les perspectives de recherche" -, Jan 2017, Font-Romeu, France. 4p
Communication dans un congrès
hal-01523750v1
|
Concevoir, Produire, Décrire, Évaluer et Partager des Données, Opérateurs, Processus d’analyse et Résultats d’Études sur l’Apprentissage Humain avec OrdinateurEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-01517124v1
|
|
An Approach for the Analysis of Perceptual and Gestural Performance During Critical SituationsEC-TEL 2017, Sep 2017, Tallinn, Estonia. ⟨10.1007/978-3-319-66610-5_29⟩
Communication dans un congrès
hal-01578390v1
|
|
Approche narrative des processus d'analyses de traces d'apprentissage : un framework ontologique pour la capitalisationEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Jun 2017, Strasbourg, France
Communication dans un congrès
hal-01517145v1
|
|
|
MAGAM: A Multi-Aspect Generic Adaptation Model for Learning EnvironmentsEuropean Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2017), Sep 2017, Tallinn, Estonia. pp.139-152, ⟨10.1007/978-3-319-66610-5_11⟩
Communication dans un congrès
hal-01578380v1
|
Modèles de raisonnement pour le diagnostic et le feedback dans l’apprentissage de la gestion des compétences non techniques en situation critiqueRéalités mixtes, virtuelles et augmentées pour l'apprentissage : perspectives et challenges pour la conception, l'évaluation et le suivi (Atelier des ORPHEE-RDV 2017), Jan 2017, Font-Romeu, France
Communication dans un congrès
hal-02053483v1
|
|
An Ontology for Describing Scenarios of Multi-players Learning Games: Toward an Automatic Detection of Group InteractionsEC-TEL 2017, Sep 2017, Tallinn, Estonia. ⟨10.1007/978-3-319-66610-5_35⟩
Communication dans un congrès
hal-01578371v1
|
|
An Authoring Tool to Elicit Knowledge to be Taught without ProgrammingInternational Conference on Computer Supported Education, Apr 2017, Porto, Portugal. pp.82-91, ⟨10.5220/0006315100820091⟩
Communication dans un congrès
hal-01588822v1
|
|
Towards an Authoring Tool to Acquire Knowledge for ITS Teaching Problem Solving MethodsEuropean Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2016), Sep 2016, Lyon, France. pp.575-578, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_66⟩
Communication dans un congrès
hal-01357997v1
|
|
An Approach to the TEL Teaching of Non-technical Skills from the Perspective of an Ill-Defined Problem11th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2016), Sep 2016, Lyon, France. pp.555-558, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_62⟩
Communication dans un congrès
hal-01406624v1
|
|
|
“Keep Your Eyes on ’em all!”: A Mobile Eye-Tracking Analysis of Teachers’ Sensitivity to Students11th European Conf. on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2016), 2016, Lyon, France. pp.72-84, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_6⟩
Communication dans un congrès
hal-01362185v1
|
|
Towards a Capitalization of Processes Analyzing Learning Interaction Traces11th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2016), Sep 2016, Lyon, France. pp.397-403, ⟨10.1007/978-3-319-45153-4_33⟩
Communication dans un congrès
hal-01336851v1
|
Simulation and virtual reality-based learning of non-technical skills in driving: critical situations, diagnostic and adaptation1st IFAC Conference on Cyber-Physical & Human-Systems (CPHS 2016), Dec 2016, Florianopolis, Brazil. pp.66-71, ⟨10.1016/j.ifacol.2016.12.191⟩
Communication dans un congrès
hal-01502327v1
|
|
From Heterogeneous Multisource Traces to Perceptual-Gestural Sequences: the PeTra Treatment ApproachArtificial Intelligence in Education (AIED 2015), Jun 2015, Madrid, Spain. ⟨10.1007/978-3-319-19773-9_48⟩
Communication dans un congrès
hal-01180274v1
|
|
Representing and Mining Association Rules from Multisource Heterogeneous Simulation TracesTreizièmes Rencontres des Jeunes Chercheurs en Intelligence Artificielle (RJCIA 2015), Jun 2015, Rennes, France
Communication dans un congrès
hal-01178905v1
|
|
|
Proposition d'un Framework de Traitement de Traces pour l'Analyse de Connaissances Perceptivo-Gestuelles7ème Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain (EIAH 2015), Jun 2015, Agadir, Maroc. pp.222-233
Communication dans un congrès
hal-01405951v1
|
DOP8_Cycle: Merging both data and analysis operators life cycles for Technology Enhanced LearningLearning Analytics and Knowledge, Mar 2015, Poughkeepsie, United States
Communication dans un congrès
hal-01167195v1
|
|
Mining surgery phase-related sequential rules from vertebroplasty simulations tracesArtificial Intelligence in Medicine, Jun 2015, Pavia, Italy
Communication dans un congrès
hal-01180276v1
|
|
Towards Using Similarity Measure for Automatic Detection of Significant Behaviors from Continuous DataEducational Data Mining, Jun 2014, London, United Kingdom
Communication dans un congrès
hal-02471937v1
|
|
Vers un outil auteur pour des EIAH destinés à l’apprentissage de méthodes : formalisation des connaissances à acquérirTECHNOLOGIES DE L’INFORMATION ET DE LA COMMUNICATION POUR L’ENSEIGNEMENT, Nov 2014, Béziers, France
Communication dans un congrès
hal-01283735v1
|
|
Retour d'expérience sur l'impact d'éléments de scénarisation pédagogique sur le diagnostic d'activité de l'apprenantEIAH 2013 - 6e Conférence sur lesEnvironnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, May 2013, Toulouse, France. pp.117-128
Communication dans un congrès
hal-00871570v1
|
|
Assistance in Building Student Models using Knowledge Representation and Machine LearningAIED 2013 - 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Jul 2013, Memphis, TN, United States. pp.754-757, ⟨10.1007/978-3-642-39112-5_105⟩
Communication dans un congrès
hal-00871569v1
|
|
|
Conception et mise en place d'un entrepôt de traces et processus de traitement EIAH : UnderTracksEIAH 2013 - 6e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, May 2013, Toulouse, France. pp.41-42
Communication dans un congrès
hal-00868943v1
|
Assistance à la conception de techniques de diagnostic des connaissancesEIAH 2013 - 6e Conférence sur les Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, May 2013, Toulouse, France. pp.203-214
Communication dans un congrès
hal-00871571v1
|
|
Comparing Student Models in Different Formalisms by Predicting their Impact on Help SuccessAIED 2013 - 16th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Jul 2013, Memphis, TN, United States. pp.161-170, ⟨10.1007/978-3-642-39112-5_17⟩
Communication dans un congrès
hal-00871563v1
|
|
|
Share data treatment and analysis processes inTechnology enhanced learningWorkshop Data Analysis and Interpretation for Learning Environments, 2013, Autrans, France
Communication dans un congrès
hal-00948796v1
|
|
Open platform to model and capture experimental data in Technology enhanced learning systemsWorkshop Data Analysis and Interpretation for Learning Environments, 2013, Autrans, France
Communication dans un congrès
hal-00948795v1
|
|
Comparaison de l'impact de techniques de diagnostic des connaissances sur l'apprentissage d'une stratégie d'aideJournée EIAH&IA 2013, May 2013, Toulouse, France. 10 p
Communication dans un congrès
hal-00825330v1
|
An Automatic Comparison Between Knowledge Diagnostic TechniquesITS 2012 - 11th International Conference on Intelligent Tutoring Systems : Co-adaptation in Learning, Jun 2012, Chania, Crête, Greece. pp.620-621, ⟨10.1007/978-3-642-30950-2_91⟩
Communication dans un congrès
hal-00873894v1
|
|
Analyse oculométrique "on-line " avec zones d'intérêt dynamiques : application aux environnements d'apprentissage sur simulateurConférence sur Ergonomie et l'Interaction Homme-Machine (Ergo'IHM 2012), Oct 2012, Biarritz, France. ⟨10.1145/2652574.2653401⟩
Communication dans un congrès
hal-00873898v1
|
|
|
De la conception à l'évaluation d'un modèle pour le diagnostic des connaissances - Etude de cas : le modèle S-K-E23es Journées Francophones d'Ingénierie des Connaissances, Jun 2012, Paris, France. pp.217-232
Communication dans un congrès
hal-00817148v1
|
Méthodologie d'assistance pour la comparaison de techniques de diagnostic des connaissancesTICE 2012 - 8ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement, Dec 2012, Lyon, France. pp.8-16
Communication dans un congrès
hal-00873899v1
|
|
|
Fuzzy Logic Representation for Student ModellingITS 2012 - 11th International Conference on Intelligent Tutoring Systems - Co-adaptation in Learning, Jun 2012, Chania, Crête, Greece. pp.428-433, ⟨10.1007/978-3-642-30950-2_55⟩
Communication dans un congrès
hal-00873888v1
|
Adaptable and Reusable Query Patterns for Trace-Based Learner ModellingEC-TEL 2011 - 6th European Conference on Technology Enhanced Learning : towards ubiquitous learning, Sep 2011, Palermo, Italy. pp.384-397, ⟨10.1007/978-3-642-23985-4_30⟩
Communication dans un congrès
hal-00877803v1
|
|
|
Contribution des traces de nature différente à la sensibilité de la modélisation des connaissances en situation d'apprentissageAtelier Traces, traces numériques, connaissances et cognition - 22e conférence francophone d'Ingénierie des Connaissances (IC 2010), May 2011, Chambéry, France
Communication dans un congrès
hal-00877811v1
|
Learning Parameters for a Knowledge Diagnostic Tools in Orthopedic SurgeryEDM 2011 - International Conference on Educational Data Mining, Jul 2011, Eindhoven, Netherlands. pp.369-370
Communication dans un congrès
hal-00911383v1
|
|
Intégration de données haptiques brutes dans des systèmes experts de diagnostic des connaissancesEGC 2011 - 11e Conférence Internationale Francophone sur l'Extraction et la Gestion des Connaissances, Jan 2011, Brest, France. pp.599-610
Communication dans un congrès
hal-00877802v1
|
|
Technology Enhanced Learning Environment for Orthopaedic SurgeryColloque ANR contenus interaction et robotique, Jan 2011, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-00911398v1
|
|
Design and Implementation of a Visual and Haptic Simulator in a Platform for a TEL System in Percutaneuos Orthopedic SurgeryMMVR 2011 - Medicine Meets Virtual Reality, Feb 2011, Newport Beach, CA, United States. pp.324-328, ⟨10.3233/978-1-60750-706-2-324⟩
Communication dans un congrès
hal-00877801v1
|
|
Prise en compte de traces d'activité provenant de différents contextes dans des algorithmes de diagnostic - Etude de cas : Le modèle DiagElecProceedings of INFORSID'2010 (INFormatique des ORganisations et Systèmes d'Information et de Décision), Workshop ICT (Interactions, Contextes, Traces), 2010, Unknown, (10 p. - to be published)
Communication dans un congrès
hal-00948823v1
|
|
Trace-Based Learner Modelling Framework for Technology-Enhanced Learning SystemsIEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2010, Sousse, Tunisia. ⟨10.1109/ICALT.2010.28⟩
Communication dans un congrès
hal-00948754v1
|
|
A simulator for learning percutaneous orthopaedic surgeryCAOS, Computer Assisted Orthopaedic Surgery, 2010, Unknown
Communication dans un congrès
hal-00948855v1
|
|
|
Conception of a simulator for a TEL system in orthopaedic surgery.Virtual Reality International Conference (VRIC 2010), 2010, France. pp.1-8
Communication dans un congrès
hal-00593054v1
|
How to take into account different problem solving modalities for doing a diagnosis? Experiment and resultsITS 2010: 10th International Conference on Intelligent Tutoring Systems : Bridges to Learning, 2010, Pittsburg, United States. pp.380-383
Communication dans un congrès
hal-00948797v1
|
|
Experimentation and results for calibrating automatic diagnosis belief linked to problem solving modalities: a case study in electricityECTEL 2010, 5th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sustaining TEL: From Innovation to Learning and Practice, 2010, Barcelone, Spain. 6 p
Communication dans un congrès
hal-00948750v1
|
|
Méthodologie de conception d'un simulateur vidéo laparoscopique. De l'analyse des connaissances á la création des parcours d'apprentissage : Le cas de la chirurgie aortiqueActes de la conférence EIAH 2009, 2009, Unknown, (8 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948834v1
|
|
Designing a learning environment in percutaneous surgery: models of knowledge, gesture and learning situations.European Association for Research on Learning and Instruction, 2009, Unknown
Communication dans un congrès
hal-00948770v1
|
|
Design Implementation and computer validation of didactical decision model in a learning environment for ortopaedic14th International Conference on Artificial Intelligence in Education. Workshop Intelligent Support for Exploratory Environments., 2009, Unknown, 10 p
Communication dans un congrès
hal-00948769v1
|
|
DiagElec: A model of Diagnosis in Electricity using a learner's modelProceedings of EC-TEL'2009, 2009, Unknown, (6 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948800v1
|
|
Transmission de l'expérience en chirurgie percutanée : analyse cognitive et conception d'outils de formation.1er colloque international de l'association Recherches et Pratiques en Didactique Professionnelle, DidaPro, 2009, Unknown
Communication dans un congrès
hal-00948836v1
|
|
Surround a virtual environment to becomes a TEL environment in orthopaedic surgery10e rencontres internationales de Réalité Virtuelle,VRIC Education, Training and Employment, 2008, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962092v1
|
|
Take into account knowledge constraints for TEL environments design in medical education.ICALT 2008: The 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Santander, Cantabria, Spain, 2008, Unknown, pp.839-841
Communication dans un congrès
hal-00961988v1
|
|
A decision-making process to produce adaptive feedback in learning environments for professional domainsICHSL'6 : IEEE 6th International Conference on Human System Learning, Toulouse, France, 2008, Unknown, (8 p.)
Communication dans un congrès
hal-00961989v1
|
|
Utilisation des réseaux bayésiens pour la conception des Environnements informatiques d'apprentissage HumainSéminaire A3, LIPN, Janvier, 2008, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962093v1
|
|
Learning with Simulations in Medical Education. Validity and Design of Learning Settings in Particular Contexts.International Conference on Learning Science (Conference Handbook) International Conference on learning science, 2008, Unknown, (8 p.)
Communication dans un congrès
hal-00961987v1
|
|
|
Take into account knowledge constraints for design of TEL environments in medical educationThe 8th IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2008, Spain. pp.839
Communication dans un congrès
hal-00593047v1
|
Prise en compte de différents niveaux d'appropriation pédagogique dans la conception d'un simulateur d'apprentissage en chirurgie orthopédique.Actes du 15e congrès international de l'AIPTLF, 2008, Unknown, pp.n.a
Communication dans un congrès
hal-00962062v1
|
|
Supervision d'une activité d'apprentissage à partir d'Indicateurs réutilisés dans l'environnement EM-AGIIRJOCAIR'2008 Colloque International Journées Communication et Apprentissage Instrumentés en Réseau, 2008, Unknown, (10 p.)
Communication dans un congrès
hal-00962060v1
|
|
Web-based experimentation platform: an example of electricity learning experimentInternational Conference ICL'2007 Interactive Computer Aided Learning, 2007, Villach, Austria. pp.n.a
Communication dans un congrès
hal-00962033v1
|
|
Knowledge design centred for TEL systemsInvited keynote address, Second Kaleidoscope Symposium, Berlin, 2007, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962094v1
|
|
|
Un modèle informatique pour la production de rétroactions épistémiques. L'exemple d'un environnement d'apprentissage en chirurgieJun 2007
Communication dans un congrès
hal-00161373v1
|
A Framework for Building Intelligent Learning Environments in Ill-defined Domains13th International Conference on Artificial Intelligence in Education. Workshop AIED Applications in Ill-Defined Domains., 2007, Unknown, (5 p.)
Communication dans un congrès
hal-00961997v1
|
|
Design of adaptive surgery learning environment with bayesian networkINTED2007. International Technology, Education and Development Conference (Valence, Espagne), 2007, Unknown, (9 p.)
Communication dans un congrès
hal-00961998v1
|
|
Contributions interdisciplinaires à la conception d'un environnement de formation en orthopédieComputer Assisted Medical and Surgical Interventions, SURGETICA, 2007, Unknown, (8 p.)
Communication dans un congrès
hal-00962000v1
|
|
Conceptions and Bayesian Network for an adaptative Orthopaedic Surgery Learning Environment11th International Conference on User Modeling. 2nd Workshop on Personalisation for E-Health, Greece, 2007, Unknown, (8 p.)
Communication dans un congrès
hal-00961999v1
|
|
Simulare per apprendere : nuovi approcci e strumentiTutoriel SIE-L (Società Italiana di e-Learning), 2006, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962098v1
|
|
Adaptive learning scenarios for detection of misconceptions about electricity and remediationInternational Conference ICL'2006 Interactive Computer Aided Learning, 2006, Villach, Austria. pp.Actes CD, ISBN: 3-89958-195-4
Communication dans un congrès
hal-00190713v1
|
|
Analyse didactique et modélisation informatique pour la conception d'un environnement informatique d'apprentissage humain en chirurgie orthopédiqueSéminaire MODALES, DNM recherche sur l'interaction Homme/Machine de la ENST de Bretagne., 2006, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962095v1
|
|
Contraintes didactiques et informatiques pour la formalisation des connaissances dans les EIAHécole d'été du GDR TIC et Société (Les supports de la connaissance : technologies, médiations, apprentissage, 2006, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962099v1
|
|
TEL professional environment in kaleidoscope NOEworkshop Intuition, Stuttgart, 2006, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962101v1
|
|
|
Didactic Decision-Making Process In a Surgery Learning EnvironmentJFRB06, 3èmes Journées Francophones sur les Réseaux Bayésiens, 2006, Valenciennes, France. 9 p
Communication dans un congrès
hal-00190324v1
|
|
Un questionnaire dynamique pour le suivi et l'analyse de l'activité et des productions d'élèves en électricitéPremières journées communication et apprentissages instrumentés en réseau, Jul 2006, Amiens, France. pp.421-434
Communication dans un congrès
edutice-00138511v1
|
De la didactique à l'informatique pour la conception d'un EIAH en chirurgie orthopédique.EGC06 Extraction et Gestion de la Connaissance, 2006, Unknown, ( 6 p.)
Communication dans un congrès
hal-00962081v1
|
|
Informatique pour l'apprentissage, didactique et médecine, quelques perspectivesTable Ronde ENMG, 2006, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962096v1
|
|
A Bayesian Network Based Approach for Student Diagnosis in Complex and Ill-structured DomainsTICE 2006, Information and Communication Technologies in Higher Education and Industry, 2006, Unknown, (6 p.)
Communication dans un congrès
hal-00962080v1
|
|
|
Un questionnaire dynamique pour le suivi et l'analyse de l'activité et des productions d'élèves en électricitéColloque International JOCAIR'2006 Premières Journées Communication et Apprentissage Instrumentés en Réseau, 2006, Amiens, France
Communication dans un congrès
hal-00190150v1
|
TELEOS: Entorno basado en nuevas tecnologías para el aprendizaje de actos quirúrjicosOnline Educa, Madrid, 2006, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962097v1
|
|
|
TELEOS : de l'analyse de l'activité professionnelle à la formalisation des connaissances pour un environnement d'apprentissage17e journées francophones d'Ingénierie des connaissances IC'2006, Jun 2006, Nantes, France. pp.101-110
Communication dans un congrès
hal-00190719v1
|
Interdisciplinary approach for the design of a learning environmentE-Learn 2005 - World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, 2005, Vancouver, Canada
Communication dans un congrès
hal-00190712v1
|
|
|
Didactical approach for the design of a learning environment for airline pilotsEuropean Research Workshop on Understanding and Rethinking the Technology mediated workplace, 2005, Liège, Belgium
Communication dans un congrès
hal-00190382v1
|
|
Design of adaptive feedback in a web educational system12th International Conference on Artificial Intelligence in Education, Workshop on Adaptive Systems for Web-Based Education: Tools and Reusability, 2005, Amsterdam, Netherlands. 9 p
Communication dans un congrès
hal-00190081v1
|
The knowledge like the object of interaction in an orthopaedic surgery-learning environmentInternational Conference on Intelligent Tutoring Systems, 2004, Unknown, (8 p.)
Communication dans un congrès
hal-00962017v1
|
|
Le projet TELEOS : Technological Enhanced Learning Environment for Orthopaedic SurgeryInternet et Pédagogie Médicale, 2004, Unknown, (4 p.)
Communication dans un congrès
hal-00962086v1
|
|
|
Embedding knowledge in the design of an orthopaedic surgery learning environmentCALIE04 International Conference on Computer Aided Learning in Engineering Education, 2004, Grenoble, France. pp.6
Communication dans un congrès
hal-00190293v1
|
|
Architecture d'un environnement d'aide à l'apprentissage de la chirurgie orthopédiqueTechnologies de l'Information et de la Connaissance dans l'Enseignement Supérieur et de l'Industrie, Oct 2004, Compiègne, France. pp.337-344
Communication dans un congrès
edutice-00000714v1
|
|
Architecture d'un environnement d'aide à l'apprentissage de la chirurgie orthopédiqueTICE 2004 « Technologies de l'Information et de la Communication dans l'Enseignement Supérieur et l'Entreprise»., 2004, Compiègne, France. pp.8
Communication dans un congrès
hal-00190381v1
|
Un modelo propuesto a partir de la inteligencia artificial y la didácticaV jornadas internacionales de ciencias computacionales, 2003, Unknown, Jeu de transparents
Communication dans un congrès
hal-00962102v1
|
|
A model for educational software using artificial intelligence and didactical theoriesProceedings of International Conference on Information and Communication technologies in Education, 2002, Unknown, pp.n.a
Communication dans un congrès
hal-00962021v1
|
Avec la formation à distance, l’enseignant sait précisément ce que fait et sait l’apprenantApprendre à distance, RETZ, 2023, Mythes et réalités
Chapitre d'ouvrage
hal-04274974v1
|
|
Educational Assessment, Educational Data Mining, and Learning AnalyticsEncyclopedia of Education and Information Technologies, Springer International Publishing, 2020, ⟨10.1007/978-3-319-60013-0⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-02479789v1
|
|
Preliminary Evaluations of AMBRE-KB, an Authoring Tool to Elicit Knowledge to Be Taught Without ProgrammingEscudeiro P., Costagliola G., Zvacek S., Uhomoibhi J., McLaren B. Computers Supported Education - 9th International Conference, CSEDU 2017, Porto, Portugal, April 21-23, 2017, Revised Selected Papers, 865, Springer, pp.116-137, 2018, Communications in Computer and Information Science, 978-3-319-94639-9. ⟨10.1007/978-3-319-94640-5_6⟩
Chapitre d'ouvrage
hal-01937115v1
|
|
Novel Technology for learning in MedicineBalacheff, Nicolas and Ludvigsen, Sten and De Jong, Ton and Lazonder, Ard and Barnes, Sally. n.a., 7, Springer, pp.105-120, 2009
Chapitre d'ouvrage
hal-00948810v1
|
|
Special Issue Usage Analysis in Learning Systems: Existing Approaches and Scientific IssuesChoquet, Christophe and Luengo, Vanda and Yacef, Kalina. Usage Analysis in Learning Systems, Journal of Interactive Learning Research, pp.n.a., 2007
Chapitre d'ouvrage
hal-00962037v1
|
|
Les EIAH à la lumière de la didactiqueMonique Grandbastien; Jean-Marc Labat. Environnements Informatiques pour l'Apprentissage Humain, Hermès, pp.47-68, 2006, 2-7462-1171-8
Chapitre d'ouvrage
hal-04144293v1
|
|
Environnements Informatiques et Apprentissage HumainGrandbastien, Monique and Labat, Jean-Marc. Environnements Informatiques et Apprentissage Humain, Hermès-Lavoisier, pp.47-68, 2006, Collection IC2
Chapitre d'ouvrage
hal-00962039v1
|
|
Produire et lire des textes de démonstrationédition, Ellipses. Produire et lire des textes de démonstration, Ellipses, pp.n.a., 2001
Chapitre d'ouvrage
hal-00962043v1
|
Didactical models to design TEL environnements2010, Jeu de transparents
Autre publication scientifique
hal-00948850v1
|
|
Logiciel TELEOS 2, une plateforme orienté services2010
Autre publication scientifique
hal-00948854v1
|
|
Projet TELEOS, plateforme multi-agent pour l'apprentissage en chirurgie orthopédique.2009, Jeu de transparents
Autre publication scientifique
hal-00948851v1
|
|
|
Les rétroactions épistémiques dans les Environnements Informatiques pour lApprentissage Humain2009
Autre publication scientifique
hal-00699802v1
|
|
Le projet TCAN TELEOS : Technology enhanced Learning in orthopaedic surgery2006
Autre publication scientifique
hal-00593058v1
|
Logiciel TELEOS 1, une plateforme multi-agent pour l'apprentissage en chirurgie ortopédique2006
Autre publication scientifique
hal-00962112v1
|
|
|
Design patterns for recording and analysing usage of learning systems: State of art of tracking and analysing usage2005
Autre publication scientifique
hal-00190305v1
|
|
Concevoir, produire, décrire, évaluer, améliorer, partager et conserver des données, opérateurs, processus d’analyse et résultats d’études sur les logs d’activités d’apprentissages humains avec ordinateur2018
Pré-publication, Document de travail
hal-01843970v1
|
|
DOP8_Qpp: Model to pre-process educational data2016
Pré-publication, Document de travail
hal-01321345v1
|
|
Projet ANR HUBBLE HUman oBservatory Based on anaLysis of e-LEarning traces2014
Pré-publication, Document de travail
hal-01116630v1
|
|
Réduire l'écart entre formations théorique et pratique en chirurgie : conception d'un EIAH2005
Pré-publication, Document de travail
hal-00005655v1
|