Filtrer vos résultats
- 59
- 14
- 43
- 15
- 6
- 5
- 2
- 1
- 1
- 3
- 2
- 65
- 58
- 3
- 2
- 1
- 3
- 1
- 7
- 5
- 5
- 13
- 3
- 5
- 9
- 2
- 7
- 4
- 4
- 2
- 1
- 1
- 58
- 14
- 1
- 58
- 17
- 15
- 14
- 14
- 11
- 9
- 5
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 73
- 18
- 16
- 14
- 13
- 12
- 12
- 11
- 10
- 9
- 8
- 7
- 6
- 6
- 5
- 4
- 4
- 4
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
73 résultats
The PROMIS Project (PROfessional network of Master’s degrees Informatics as a Second competence): main results.VI International, Scientifical and Practical Conference Informatization of Society, Jun 2017, Astana, Kazakhstan. pp.8-15
Communication dans un congrès
hal-02059828v1
|
|||
Enhancing and Integrating Employability of Students for IT8th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership (WCLTA 2017), Oct 2017, Lisbonne, Portugal. 8 p
Communication dans un congrès
hal-02059698v1
|
|||
Rapport intermédiaire d'avancement du projet Européen TEMPUS PROMIS (PROfessional network of Master’s degrees Informatics as a Second competence)[Contrat] Université Pierre Mendès France, Grenoble II. 2015, 52 p
Rapport
hal-01351483v1
|
|||
Европейско-Российско-Центрально Азиатская сетевая магистратура "Информатика как вторая компетенция" (the European-Russian-Central Asian network of Masters "Informatics as a second competence")Бестник, Кыргызского НационалЬного Университета, 2012, pp.5-16
Article dans une revue
hal-00948816v1
|
|||
Teachers need support too: FORMID-Observer, a Flexible Environment for Supervising Simulation-Based Learning Situations.Intelligent Support for Exploratory Environments Workshop ISEE'09 in International Conference on Artificial Intelligence in Education, AIED 2009, 2009, Brighton, United Kingdom. (10 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948764v1
|
|||
|
Seeing the learner during a mediated tutoring session : influence of non-verbal cues on tutoring dialogueEPAL - Echanger Pour Apprendre en Ligne, Jun 2007, Grenoble, France
Communication dans un congrès
hal-02018165v1
|
||
|
DynEmo: A video database of natural facial expressions of emotions.The International Journal of Multimedia & Its Applications, 2013, 5 (5), pp.61-80. ⟨10.5121/ijma.2013.5505⟩
Article dans une revue
hal-00939067v1
|
||
From Mediated Human-Human Interactions to Human-Virtual Character Interactions: Selection and Categorization of Expressive Gestures.GW 2009, 8th International Gesture Workshop, Springer Verlag, 2009, Unknown, (3 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948761v1
|
|||
European-Russian-Central Asian network Masters "Computer Science as a second competencen.a., 2012, Unknown, pp.5-16
Communication dans un congrès
hal-00948748v1
|
|||
|
Suivi de classe à distance : propositions génériques et expérimentation en électricité.Jun 2007
Communication dans un congrès
hal-00161497v1
|
||
Interprétation automatique de traces d'activités d'apprenants issues de différents contextes pour une modélisation du diagnosticRevue des Sciences et Technologies de l'Information - Série ISI : Ingénierie des Systèmes d'Information, 2012, 17 (2), pp.41-72. ⟨10.3166/isi.17.2.41-72⟩
Article dans une revue
istex
hal-00873895v1
|
|||
Rapport final du projet Européen TEMPUS PROMIS (PROfessional network of Master’s degrees Informatics as a Second competence)[Contract] Université Grenoble Alpes (France). 2017, 50 p
Rapport
hal-02059852v1
|
|||
Oudjat: A configurable and usable annotation tool for the study of facial expressions of emotionInternational Journal of Human-Computer Studies, 2015, 83, pp.51-61
Article dans une revue
hal-01351486v1
|
|||
The Influence of Facial Interface Design on Dynamic Emotional RecognitionJournal on Multimodal User Interfaces, 2012, 7 (1-2), pp.111-119. ⟨10.1007/s12193-012-0103-y⟩
Article dans une revue
hal-00873884v1
|
|||
Seeing the learner during a mediated tutoring session: influence of non-verbal cues on tutoring dialogueActes du colloque Echanger pour apprendre en ligne (EPAL), Grenoble, France, 2007, Grenoble, France. (10 p.)
Communication dans un congrès
hal-00962071v1
|
|||
Faculty Development in the EU ERAMIS ProjectEDUCON 2012 - The IEEE Global Engineering Education Conference, Apr 2012, Marrakesh, Morocco. pp.74-77, ⟨10.1109/EDUCON.2012.6201023⟩
Communication dans un congrès
hal-00873970v1
|
|||
Experimentation and results for calibrating automatic diagnosis belief linked to problem solving modalities: a case study in electricityECTEL 2010, 5th European Conference on Technology Enhanced Learning, Sustaining TEL: From Innovation to Learning and Practice, 2010, Barcelone, Spain. 6 p
Communication dans un congrès
hal-00948750v1
|
|||
|
Une infrastructure logicielle pour instrumenter l'expérimentation des EIAHJun 2007
Communication dans un congrès
hal-00161580v1
|
||
|
Méthodes et outils pour la production de didacticiels : l'environnement informatique du projet MOSAIQUEModélisation et simulation. Institut National Polytechnique de Grenoble - INPG, 1983. Français. ⟨NNT : ⟩
Thèse
tel-00308758v1
|
||
|
Un questionnaire dynamique pour le suivi et l'analyse de l'activité et des productions d'élèves en électricitéColloque International JOCAIR'2006 Premières Journées Communication et Apprentissage Instrumentés en Réseau, 2006, Amiens, France
Communication dans un congrès
hal-00190150v1
|
||
Semen : Les notes manuscrites de Benveniste sur la langue de BaudelaireUniversité Franche-Comté, 2012
Ouvrages
halshs-00735670v1
|
|||
How to take into account different problem solving modalities for doing a diagnosis? Experiment and resultsITS 2010: 10th International Conference on Intelligent Tutoring Systems : Bridges to Learning, 2010, Pittsburg, United States. pp.380-383
Communication dans un congrès
hal-00948797v1
|
|||
DiagElec: A model of Diagnosis in Electricity using a learner's modelProceedings of EC-TEL'2009, 2009, Unknown, (6 p.)
Communication dans un congrès
hal-00948800v1
|
|||
European-Russian-Central Asian Network of Master's degree "Informatics as a Second CompetenceEDUCON 2012 - The 3rd IEEE Global Engineering Education Conference, Apr 2012, Marrakesh, Morocco. pp.722-729, ⟨10.1109/EDUCON.2012.6201128⟩
Communication dans un congrès
hal-00873971v1
|
|||
Creating an International Network of Master Degrees in Computer Science as a Second CompetenceICERI 2011 - 4th International Conference of Education, Research and Innovation, Nov 2011, Madrid, Spain. pp.2811-2815
Communication dans un congrès
hal-00877799v1
|
|||
DYNEMO: A Corpus of dynamic and spontaneous emotional facial expressionsInternational Workshop Series on Multimodal Corpora, Tools and Resources: Advances in Capturing, Coding and Analyzing Multimodality, May 2010, Malte, Malta
Communication dans un congrès
hal-00467828v1
|
|||
Guidelines for the support of the experiments through the SVL. Task Instrumentation and development of uses and best experimental practices[Research Report] Kaleidoscope NoE, Deliverable D07-04-02 final, Laboratoire d'informatique de Grenoble. 2005, 46 p
Rapport
hal-00962111v1
|
|||
Oudjat: A configurable and usable annotation tool for the study of facial expressions of emotionInternational Journal of Human-Computer Studies, 2015, 83, pp.51-61
Article dans une revue
hal-02007878v1
|
|||
PrésentationSemen - Revue de sémio-linguistique des textes et discours, 2012, 33 (avril 2012), pp.9-23
Article dans une revue
halshs-00735045v1
|
|||
Pedagogy sharing in the PROMIS projectEDUCON 2015: The IEEE Global Engineering Education Conference, 2015, Tallinn, Estonia. pp.587-593
Communication dans un congrès
hal-01351485v1
|