Annie BANIKEMA
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Documents
Publications
Inappropriate employee behavior: the effects on consumer attitudes towards the brand4ème Journée de Recherche sur le Marketing des Ressources Humaines, Association Française du Marketing (AFM), Nov 2023, Paris, France
Communication dans un congrès
hal-04251093v1
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Cultivating inclusion and harvesting exclusion? A case study of an anarchist food cooperativeEGOS 2023 : 39th EGOS Colloquium. "Organizing for the good life : between legacy and imagination", EGOS (European Group for Organization Studies), Jul 2023, Cagliari, Italy
Communication dans un congrès
hal-04156414v1
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When Free-games aren’t free: micro-transactions in mobile gameANZMAC 2019 Conference (Australian & New Zealand Marketing Academy), Dec 2019, Wellington, New Zealand
Communication dans un congrès
hal-04232983v1
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Causal or effectual? An exploratory study on women’s entrepreneurial behavior and decision-making logici-CoME 2018 : 2nd International Conference on Management and Entrepreneurship, Jul 2018, Yogyakarta, Indonesia
Communication dans un congrès
hal-04233045v1
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Suffit-il d'être orienté client ? L'utilisation éthique des principes d'influence sociale dans la vente30ème Congrès de l'Association Française du Marketing (AFM), May 2014, Montpellier, France
Communication dans un congrès
hal-02956892v1
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Consumer Propensity to Resist (CPR): measurement and validationAdvances in Consumer Research, North American Conference, Association for Consumer Research, Oct 2012, Vancouver, Canada. pp.612-613
Communication dans un congrès
hal-04316956v1
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Consumers' propensity to resist: the volitive dimension of consumer resistant behaviors15th AMS World Marketing Congress, Academy of Marketing Science, Jul 2011, Reims, France. pp.198, ⟨10.1007/978-3-319-50008-9_54⟩
Communication dans un congrès
hal-04316958v1
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The volition to resist: exploring consumer resistance from an individual difference perspectiveEMAC 2011 : 40th Annual Conference of European Marketing Academy, European Marketing Academy (EMAC), May 2011, Ljlubljana, Slovenia
Communication dans un congrès
hal-04316959v1
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Vendre à court terme et construire une relation à long terme : les principes d’influence au secours de la vente orientée clientDécisions Marketing, 2017, 88, pp.89-104. ⟨10.7193/DM.088.89.104⟩
Article dans une revue
hal-02308243v1
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Consumers’ propensity to resist: a contribution to the study of the disposition to oppose market influence attemptsRecherche et Applications en Marketing (English Edition), 2014, 29 (2), pp.32-56. ⟨10.1177/2051570714533475⟩
Article dans une revue
hal-02022204v1
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La propension à résister du consommateur : contribution à l'étude d'une disposition à s'opposer aux tentatives d'influence marchandeRecherche et Applications en Marketing (French Edition), 2014, 29 (2), pp.34-59. ⟨10.1177/0767370113517345⟩
Article dans une revue
hal-02956891v1
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Quelles techniques de vente pour prendre les commandes à court terme et fidéliser à long terme ?2018
Article de blog scientifique
hal-04233704v1
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